Strona 1 z 2
Ściąga motocykl gdy puszcza kierownicę

:
25 marca 2012, 22:45
autor: sprytny.k
Jak w temacie. Mam taki mały problem. Podczas normalnej jazdy tego nie czuć dopiero gdy puszcza kierownicę zaczyna go delikatnie ściągać w lewo. Jakieś pomysły? Opony maja ponad 1000 km. Zle wyważone? Coś z półkami? Zawias zle ustawiony? Napęd?

:
25 marca 2012, 22:52
autor: Max_929
jesli opony miałes nowe nie po torowe to na pewno nie ich wina . a wyważenie zawsze mozesz sprawdzić .
od kiedy masz motocykl ?
jesli długo to czy nie miał żadnych przygód ?
wcześniej było wszystko ok ?
[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 10:52 pm ]
droga po której jechałeś byłaś równa ?

:
25 marca 2012, 23:05
autor: pepus11
sprawdz naciag tylnego kola czy jest rowno

:
26 marca 2012, 03:48
autor: sprytny.k
Max_929 pisze:jesli opony miałes nowe nie po torowe to na pewno nie ich wina . a wyważenie zawsze mozesz sprawdzić .
od kiedy masz motocykl ?
jesli długo to czy nie miał żadnych przygód ?
wcześniej było wszystko ok ?
[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 10:52 pm ]
droga po której jechałeś byłaś równa ?
świeżo po kupieniu

droga była prosta. Motocykl oglądnięty i obadany przeze mnie i ojca i uznany jako bezwypadek. Po powrocie od razu wylądowałem w serwisie gdzie mechanicy potwierdzili, że jest 100% oryginał. Dopiero na dniach będzie czas, żeby się przejechać i obadać. Będziemy kombinować. Prowadzi się bajecznie.

:
26 marca 2012, 11:36
autor: maciekx
może właśnie lagi nie równo wsadzone w półkę lub też ktoś wymieniał łożyska główki ramy i za mocno skręcił do kupy, albo niewymienił łożysk a tylko dokręcił główkę

:
26 marca 2012, 13:58
autor: Mapet
lub też ładnie zamaskował uszkodzenia

nie jeździłeś nim przed kupnem ? jeśli przed kupnem było ok to sam nie wiem...byłem świadkiem jak znane mi moto (po niezłym dzwonie) zrobione na ori częściach w serwisie zostało uznane za egzemplarz bezwypadkowy...szkoda czasem słów. Wśród mega uczciwych serwisów trafi się czasem rodzynek.

:
26 marca 2012, 14:17
autor: LENAR
Uważam, że serwis by móc orzeknąć bezwypadkowość sprzęta powinien go również zbadać urządzeniem do precyzyjnego pomiaru geometrii ramy (tylko że chyba mało jest takich urządzeń w naszych serwisach). Bo tak jak przedmówca pisał, wystarczy wrzucić parę nowych części i moto wygląda na bezwypadkowe.
No ale zacząć trzeba od najprostszych rzeczy:
pepus11 pisze:sprawdz naciag tylnego kola czy jest rowno

:
26 marca 2012, 14:21
autor: Mapet
Geometria dobry pomysł, koszt ok 150zł w zależności od miejsca. Ale jeśli już pojedziesz to poproś o powtórkę pomiaru by wykluczyć błąd mierzących. Jeśli wyjdzie że moto krzywe i będziesz miał to na papierze jak dla mnie jest to dobry powód by pojechać do sprzedającego i z papierem domagać się zwrotu pieniędzy oraz kosztów transportu i w razie czego powiedzieć że sprawa wyląduje w sądzie gdyż zapewne na swojej umowie masz wzmiankę iż moto jest bez wad ukrytych. Ja dla własnego spokoju pojechałbym na geometrie, tylko powtarzam do kogoś kto potrafi to dobrze pomierzyć.

:
26 marca 2012, 15:03
autor: chanbord
3 lata temu oglądałem taki rocznik 2006 w Warszawie, kolor siwy z ameryki, rok w kraju. Nie dość że ściągał jak diabli to na dodatek złapałem przeokrutną shimę na 2 biegu, aż się wystraszyłem. Wskazywało to na brak działania amorka. Z wyglądu cacko, prócz pękniętej lekko czachy. Odpuściłem sobie te moto z tych dwóch powodów.

:
07 kwietnia 2012, 02:35
autor: LENAR
I co? Wyjaśniło się coś?

:
07 kwietnia 2012, 08:46
autor: stashekcn
Może to głupie, ale oczywiste. Sprawdź dobrze czy masz poprawną pozycje na moto, czy nie jesteś gdzieś bardziej wychylowny. Sprawdziłbym czy dobrze siedzenie jest przymocowane, czy sety są równe,czy nie ma jakiś podkładek pod nimi albo coś. To takie śmieszne sprawy, ale czasem potrafią robić takie psikusy. Daj jakiemuś znajomemu sie przejechać, czy też zauważa te same objawy ściągania

:
08 kwietnia 2012, 12:48
autor: sprytny.k
stashekcn pisze:Może to głupie, ale oczywiste. Sprawdź dobrze czy masz poprawną pozycje na moto, czy nie jesteś gdzieś bardziej wychylowny. Sprawdziłbym czy dobrze siedzenie jest przymocowane, czy sety są równe,czy nie ma jakiś podkładek pod nimi albo coś. To takie śmieszne sprawy, ale czasem potrafią robić takie psikusy. Daj jakiemuś znajomemu sie przejechać, czy też zauważa te same objawy ściągania
Jest to pomysł. Mechanik już jeździł powiedział, że minimalnie ściąga ale nie wpływa na jazdę. Może być krzywo na półkach. Podobno od nieumiejętnego schodzenia z gumy tak się robi. Ale wtedy łożysko dostaje po du.pie a u mnie chodzi idealnie. Dziwne

Ważne, że wszystko jest ok i jeździ się tym wyśmienicie.