Strona 1 z 2

Krótkie klamki - UWAGA

Post: 08 maja 2013, 09:48
autor: Mac_78
UWAGA NA KRÓTKIE KLAMKI -
zakupiłem jesienią na alle - przyszły z napisem the2wheels.com po zamienieniu hamulec stał sie miętki łapał ale pod koniec - szło zgnieść palce i dociągac do manetki - nie musze mowić jak sie to moze skonczyć w awaryjnej sytuacji .
odpowietrzałem zmieniałem płyn - dalej lipa była....

dla sprawdzenia założyłem spowrotem orginalną klamke hamulca i żyleta łapie od samego początku nie ma szans dociągnąć do manetki ani zgnieść palców hamując dwoma w żadnej pozycji regulatora .... w mojej krótkiej klamce na pozycji najbliższej klamka dochodziła do manetki i ledwo zaczynał hebel łapać ....

w ( kazdych) klamkach jest taka mała tulejka z wydrążoną dziurką która przenosi nacisk bolec pompy ( mysle ze kazdy kto zdjął klame i sie przyjrzał jej wie o co chodzi.... i w tych krótkich prawdopodobnie z dalekiego wschodu ktoś CENZURA krótko mowiąc wymiary minimalnie przez co klamki są hu.. miękkie i niebezpieczne i zaczybają łapać późno - wystarczy spłycić wydrążony otwór w tulejce i będzie ok, a najlepiej dorobić nową tulejke z o połowe płytszym otworem - albo też cała reszta jest minimalnie źle zwymiarowana - a w tym wypadku minimalne różnice przekładają sie na "wielkie" skoki klamki i skuteczność hamowania ...

warto na to uważać może to być przyczyną miękkiej klamki takie małe g.... i ładne chińskie czy uj wie jakie klamki moga doprowadzić ze zabraknie nam hamulca jak bedzie potrzeba ! także jakiekolwiek nie oryginalne klamki minimalnie źle wykonane mogą powodować że CENZURA będzie z hamulca... i jeżeli macie odpowietrzone heble a hamulec jest nijaki - to warto to sprawdzić.
hamulec ma być twardy i łapać od poczatku w kazdym moto tak miałem i w tym też tak jest ale na dobrej klamce nie wierze ze ten typ tak ma że niektóre mają mietkie klamy a niektore twarde, odpowietrzony hamulec plus dobra klamka i musi być twardo.

Post: 08 maja 2013, 10:05
autor: maciekx
ja również po wymianie miałem dosyć miękkie klamki, i musiałem mieć regulator ustawiony prawie na maxa na 5 z 6, ale po wymianie przewodow na stalowe oploty i nowy płyn RBF 660 klamke mam teraz ustawioną na 2 pozycji i jest super twarda

Post: 08 maja 2013, 10:55
autor: blazej33
Jeśli tulejka jest za krótka to będzie lipa, jednak ja mam chińskie krótkie klamki od lat i jest bardzo dobrze, więc pewnie miałeś pecha z zakupem i tyle. Oczywiście stalowy oplot i RBF serii 600 robi robotę :one:

Post: 08 maja 2013, 11:20
autor: Mac_78
zaden oplot nie robi tu różnicy klamka ma być twarda jak jest wszystko sptrawne i spasowane, oplot moze mieć znaczeni na torze przy extremalnych obciążeniach i gozgrzanym płynie ... ale nie na zimno , no chyba ze przewody są tak stare ze są jak z plasteliny to tak.

zakładam klame którką - max oddalona na 6tce wsiskam prawie do manetki i gniote paluchy jak hamuje dwoma , minute pozniej zakładam oryginał - w kazdej pozycji twarda jak kamień... łapie od początku a nie dopiero pod koniec przy manecie....

mam niedokładnie zrobione klamki i tyle.... otwór nawiercony w tulejce bezpośrednio naciskającej pompe jest za głęboki przez co połowa ruchu klamki nic nie robi i dopiero potem zaczyna sie nacisk na pompe... trzeba wytoczyć tuleje z płytszym otworem i bedzie git bo już sprawdzałem ,,, tylko nie wiem kto mi takie gówienko wytoczy... regulator na 6tce od biedy daje rade , w pozycji 1-2 wogle nie da sie zahamować... a powinnno.... na oryginale sie da i to ostro.

warto na to zwrocic uwage jak hamulce sa odpowietrzone a klamka mimo to miętka i głęboko łapie... klocki tez nie mają tu wiele do rzeczy.... w drugim moto tez honda klocki miałem grubości żyletki a klamka i tak twardo łapała od początku

Post: 08 maja 2013, 12:17
autor: maciekx
ale błazej33 właśnie Ci napisał że miałeś pecha i trafiłeś wybrakowany egzemplarz bo jak sam napisał u niego jest wszystko ok, u mnie też była miękka strasznie i dochodziła do manetki ale na 1 czy 2 pozycji, a jak przestawiłem na 5 było całkiem ok a po założeniu oplotów jest na 2 i jest lepiej niż wcześniej na 5,

a oploty jak i RBF po prostu robią robotę ot to. nie naprawią źle zrobionej chinskiej klamki

a kolega zalozyl tez klamki do gixa k6 600 i wlasnie tez jakiś czas temu mi wspominał że klamka strasznie mocno dochodzi prawie do manetki.

Post: 08 maja 2013, 13:52
autor: wiertło
ja sam mam krótkie i nie mam takich objawów i delikatnie cisne dwoma palcami nie chce myśleć jak mocniej to zrobie bo moto dęba staje :D

Post: 08 maja 2013, 19:20
autor: DOMEL
potwierdzam.mam krotkie klamki i dzialaja bez zarzutu.poprostu miales pecha

Post: 08 maja 2013, 20:47
autor: AkumIZocha
Coś jakis wybrakowany towar chyba kupiłeś, albo specjalnie robisz taka opinie ;) ja CENZURA na krotkich klamkach od the2wheels juz na trzecim sprzecie, z 5 albo 6ty sezon, zamawialem je wielu znajomym i zaden NIGDY nie mial zadnych problemow z nimi

Post: 08 maja 2013, 21:48
autor: Ziutek
Ja mam krótkie klamki z Hongkongu i naprawdę jestem z Nich zadowolony. Nie występuje takie zjawisko jak u Ciebie, wręcz przeciwnie, pewniej czuje hamulec ;-)

Post: 09 maja 2013, 07:26
autor: Siwy_ryry
I ja mam krótkie Chinki u siebie :D

Bez problemowo 2-ma palcami stawiam moto na przednim kole !

Mac_78 pisze:zaden oplot nie robi tu różnicy ..."
:ooo: hihi:




Znajdz kogos, kto ma tez krótkie w takim moto jak Ty, przełóż do siebie i zobaczysz czy kupiłes jakieś wybrakowane gówno, czy wina leży gdzie indziej.

przełożenie klamek to tak jak pisałeś wyżej 1 minuta.

Post: 09 maja 2013, 09:28
autor: walek809
ja też mam krótkie chinole , regulacja ustawiona na 2 i jest giteks też mam stalowy

Post: 10 maja 2013, 08:45
autor: Mac_78
co tu sprawdzać - oryginalna klamka hebluje twardo od samego początku - chinka przy połowie ruchu zaczyna sie namyślać a do połowy szła bez oporu - źle była zwymiarowana i tyle połowa ruchu szła w wypełnienie luzów - tokarz zrobił mii nową tulejkę z o połowe płytszym otwoorem i jest znaczna poprawa. różnica była 2.5 mm ... tyle wystarczyło... kosztowało mnie to dobrą flache co prawda ale da sie na nich teraz jezdzić.

CENZURA....owa klamka moze byc przyczyna hu..wych hamulców - takze uwazajcie.