Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 25 stycznia 2015, 21:16

Witam,

temat nie raz wałkowany na forum. Ale nadal nie moge uzyskac odpowiedzi.
Dlaczego i jakim prawem po wywaleniu exupa jak piszą niektorzy - macie słabszy dół?
Co ma do tego exup? W gixxie nie pamietam z ktorego roku wywalenie exupa dalo 7km po hamowaniu.
W fz1 tak samo wywala sie exupa. Prosze mi to wytłumaczyc :-)

swobodniejszy wylot spalin zmienia charakterystyke silnika? nielogiczne to jest dla mnie....

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 00:58

EXUP. Skrót ten pochodzi od Exhaust Ultimate Power Valve. Oznacza wykorzystanie dodatkowego zaworu, umieszczonego w wydechu motocykla, kontrolującego przepływ spalin przez rurę wydechową. Zawór ten współgra z układem elektronicznym kontrolującym obroty silnika, zmienia swoje położenie wraz ze zmianami obrotów, dopasowując ciśnienie w układzie do optymalnych warunków.

Zasada działania zaworu nie jest bardzo skomplikowana, znając obroty silnika układ przy pomocy silnika elektrycznego i linki poruszającej zaworem zamyka i otwiera go. Przy małych obrotach silnika zawór jest prawie zamknięty, pozostawiając niewielki przelot dla spalin, dzięki temu silnik żywiej wkręca się na obroty i dysponuje lepszą dynamiką. W miarę wzrastania obrotów, zawór otwiera się mocniej, by w momencie dojścia do odpowiednio wysokiej wartości otworzyć się całkowicie. Ustawienia pozycji zaworu są dobierane fabrycznie, zgodnie z parametrami silnika i układu wydechowego. Ręczna ingerencja może spowodować nieprawidłowa pracę układu.

Uwaga:
Posiadając motocykl z zaworem EXUP, wszelkie ingerencje w układ wydechowy są ryzykowne, chociaż wymiana części po zaworze nie powinna skutkować bardziej na pracę silnika niż w przypadku braku tego zaworu. Jeśli chcemy przerobić układ wydechowy na inny układ, najlepiej całkiem zrezygnować z EXUP. Silnik należy także sprawdzić na hamowni oraz odpowiednio dostroić mapy silnika co może wiązać się z ingerencją w układ zasilający silnik

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 11:38

Znam to na pamięć i nadal nie rozumiem. Dlaczego traci dół po zwiekszeniu przelotu spalin ktore ten owy zawór blokuje na niskich obrotach. Przecież to nie logiczne jest. W ukladzie wydechowym nie tworzy sie zadne podcisnienie przeciez hehe

Silnik spalinowy traci moc na dole jesli wsadzisz za duza srednice wydechu i pusty tlumik. Wtedy kubatura wydechu wzrasta na tyle ze silnik w dolnym zakresie obrotowym nie moze pozbyc sie takiej ilosci spalin jaka jest w ukladzie. A tam raczej nie o to chodzi....



AdamSsS pisze:EXUP. Skrót ten pochodzi od Exhaust Ultimate Power Valve. Oznacza wykorzystanie dodatkowego zaworu, umieszczonego w wydechu motocykla, kontrolującego przepływ spalin przez rurę wydechową. Zawór ten współgra z układem elektronicznym kontrolującym obroty silnika, zmienia swoje położenie wraz ze zmianami obrotów, dopasowując ciśnienie w układzie do optymalnych warunków.

Zasada działania zaworu nie jest bardzo skomplikowana, znając obroty silnika układ przy pomocy silnika elektrycznego i linki poruszającej zaworem zamyka i otwiera go. Przy małych obrotach silnika zawór jest prawie zamknięty, pozostawiając niewielki przelot dla spalin, dzięki temu silnik żywiej wkręca się na obroty i dysponuje lepszą dynamiką. W miarę wzrastania obrotów, zawór otwiera się mocniej, by w momencie dojścia do odpowiednio wysokiej wartości otworzyć się całkowicie. Ustawienia pozycji zaworu są dobierane fabrycznie, zgodnie z parametrami silnika i układu wydechowego. Ręczna ingerencja może spowodować nieprawidłowa pracę układu.

Uwaga:
Posiadając motocykl z zaworem EXUP, wszelkie ingerencje w układ wydechowy są ryzykowne, chociaż wymiana części po zaworze nie powinna skutkować bardziej na pracę silnika niż w przypadku braku tego zaworu. Jeśli chcemy przerobić układ wydechowy na inny układ, najlepiej całkiem zrezygnować z EXUP. Silnik należy także sprawdzić na hamowni oraz odpowiednio dostroić mapy silnika co może wiązać się z ingerencją w układ zasilający silnik

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 11:39

czy ktoś z Was posiada wykresy z hamowni z exupem i po zdjęciu exupa?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 11:42

no jak nie o to chodzi? w silniku wolnossącym właśnie ma znaczenie układ wydechowy nie może być za duży ani za mały i widocznie w niskich i średnim zakresie obrotowym dzięki takiemu przydławieniu można uzyskać większy moment obrotowy przez co motocykl jest bardziej żwawy.

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 12:10

Tutaj znaczenie ma długość układu , temperatura spalin , pojemność układu wydechowego oraz jego kształt .

To się wydaje a zwykły tłumik . O ile zmieniasz samą końcówkę a posiadasz owy zawór to jeszcze spoko . Co innego jak zmieniasz końcówkę a nie psoiadasz go . zaczyna się robić problem neidogrzanych spalin zbyt szybkiego orpóźniania układu lub za wolne .

Proste jeśli chcesz zobiczyć rożnicę to jedz an hamownię i pdopiętym zaworem . Niech ci pomierzą moc an wal i kole po czym zablokuj zawór w pozycji otwartej ( ale nie wypinaj silniczka bo wywali ci błąd ) . I zobaczysz czy masz różnicę

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 12:37

maciekx pisze:no jak nie o to chodzi? w silniku wolnossącym właśnie ma znaczenie układ wydechowy nie może być za duży ani za mały i widocznie w niskich i średnim zakresie obrotowym dzięki takiemu przydławieniu można uzyskać większy moment obrotowy przez co motocykl jest bardziej żwawy.



ja sie z tym wszystkim zgadzam jesli chodzi o objetos wydechu, predkosc i temperature spalin, alewątpie aby po to był exup.
w gixie dał 7km+, z fz1 to jedna z czynnosci przy kręceniu ze 150 na 180km. nie wiem dlaczego zatem mialby zaszkodzić blademu...

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 13:08

no ale przy tuningu to wiadomo ze trzeba go wywalić bo robisz inną mapę zapłonową dajesz wiecej paliwa i masz w dupie normy spalin hałasu itp liczy się tylko moc a wtedy pewnie exup nie pomoże a utrudni strojenie czy ograniczy moc.

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 13:24

tez wydaje mi sie ze aby to wszystko dobrze zadziałało trzeba pc i odp mape, jesli chce usunąć exup, chce znac tylko odp dlaczego. poszperam jeszcze na 1000rr.net ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 14:24

Adam, kiedy Ty mi odpiszesz na prywatną wiadomość? :D czekam juz ze 2 miesiące


AdamSsS pisze:Tutaj znaczenie ma długość układu , temperatura spalin , pojemność układu wydechowego oraz jego kształt .

To się wydaje a zwykły tłumik . O ile zmieniasz samą końcówkę a posiadasz owy zawór to jeszcze spoko . Co innego jak zmieniasz końcówkę a nie psoiadasz go . zaczyna się robić problem neidogrzanych spalin zbyt szybkiego orpóźniania układu lub za wolne .

Proste jeśli chcesz zobiczyć rożnicę to jedz an hamownię i pdopiętym zaworem . Niech ci pomierzą moc an wal i kole po czym zablokuj zawór w pozycji otwartej ( ale nie wypinaj silniczka bo wywali ci błąd ) . I zobaczysz czy masz różnicę

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 17:58

nie wiem jak to będzie w Hondzie ale robiłem testy u siebie z zaworem i bez i żadnej różnicy nie wyczuwałem.Następnym krokiem było wywalenie tego ekologicznego góóó....a co to niby odpowiada za dopalanie spalin :ooo: teraz to się dopiero wypalają bo wali z komina marchewy aż miło. :) :ooo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 18:12

z tego co mi sie udało dowiedziec to wszedzie sie poprawia tylko nie w Hondzie. te zaslepienia o ktorych piszesz robiło sie i w fz1 :-)

luis954 pisze:nie wiem jak to będzie w Hondzie ale robiłem testy u siebie z zaworem i bez i żadnej różnicy nie wyczuwałem.Następnym krokiem było wywalenie tego ekologicznego góóó....a co to niby odpowiada za dopalanie spalin :ooo: teraz to się dopiero wypalają bo wali z komina marchewy aż miło. :) :ooo:

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości