Strona 1 z 1

Zębatka tył

Post: 15 czerwca 2009, 14:57
autor: JUNIORlu
Ludziska chce wsadzić do swojego fajera z 2005r zebatke 42 zeby. Fabrycznie w rocznikach 2004 05 sa o dwa zeby mniej( jak ogolnie wiadomo). jestem ciekaw czy ktos z was robil juz taka zmiene i czy cos sie zauwazalnego zmienilo. Licze na zetelne odpowiedzi, anie typu kup sobie PC :)

Post: 15 czerwca 2009, 15:32
autor: toper-utl
Zmiana będzie niewielka.
W mojej SC33, mam 2 zęby na tyle więcej (oryginał 42 , jest 44) i praktycznie nic to nie zmieniło w osiągach maszyny. Prędkość maksymalna mniejsza o 5 %, do tego delikatny zysk na przyśpieszeniu - nic szczególnego. Jeśli masz zamiar odczuć konkretną różnicę to dodał bym przynajmniej z 5 zębów.

Post: 15 czerwca 2009, 18:42
autor: eko1974
O ile sie nie mylę to jak dodasz parę zabków to moto będzie zrywniejsze ale prędkość max spadnie

Post: 15 czerwca 2009, 19:09
autor: synek
fabrycznie jest 40 zębów?? a mi się zdaje że właśnie 42. ja tyle mam (chyba więc dla pewności policzę)

Post: 15 czerwca 2009, 19:47
autor: jarow
fabrycznie jest 40, ja nie dawno zmieniłem na 42 i trochę lepiej przyśpiesza, na prędkości rzeczywiście trochę stracił ale moim zdaniem opłaca się. Po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić bo potrafi czasem zaskoczyć, szczególnie przy odkręcaniu na wyjściu z winkla i na gumie potrafi bardzo szybko postawić za wysoko.

Post: 15 czerwca 2009, 22:18
autor: marcinSC33
Ja mam SC57a USA i jest fabryczny napęd jeszcze - tylna zębatka o ile dobrze pamiętam 41z. W sc50 też było +1 w stosunku do EU wersji. W sc33 miałem 44 zamist 42 i lepiej się latało nie znacznie ale odczuwalnie. Żeby była wielka różnica to raczej z 45 by włożyć. Ale tak uniwersalnie na trase i do polatania dla funu to plus dwa ząbki są fajnym kompromisem. W przypadku sc33 na spalaniu się nie odbijało znacząco - nie zauważyłem róznicy.

Post: 15 czerwca 2009, 23:29
autor: JUNIORlu
czyli wjedzie 42 zęby. ma ktoś kontakt na jaki niedrogi sklep? w lublinie w intercarsie wołają jakieś 80zl