Strona 1 z 2

POMOC W DOBORZE MAPY!!!

Post: 27 stycznia 2011, 17:55
autor: pww9
Posiadam cbr1000 z 2004roku z wydechem Akrapowic i filtrami K&N.Wydech jest z dolotem w ktorym nie ma zaworu wydechowego a z samego tłumika wyjąłem ta wkładkę wygłuszającą.

Kupilem Power Commandera III usb i nie wiem jaka mapę wgrać?
Może mi ktoś pomóć?

Post: 27 stycznia 2011, 19:04
autor: blazej33
Do takiego układ masz dedykowaną mapę, która jest do pobrania na stronie producenta PC.
Jest tam cały pakiet map do testów oraz nowy soft i firmware do urządzenia.
http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_iii_usb.aspx?mk=7&mdl=44&yr=121&pcVersion=411&PartNum=121

Post: 27 stycznia 2011, 22:11
autor: pww9
Tak,wiem.Tylko którą z tych map wgrać? :|

Post: 27 stycznia 2011, 22:21
autor: BUZKA
Dobra rada..
Nie wgrywaj żadnej z map..Możesz narobić wiecej szkody niż dobrego.
Pojedz na hamownie.

Post: 27 stycznia 2011, 22:23
autor: pww9
To też mam w planach :mrgreen: Jednak wcześniej bedę chciał troche pojezdzić

Post: 27 stycznia 2011, 22:26
autor: BUZKA
Wgraj mape zerową.
Bez pomiaru AFR pod obciazeniem możesz wgrać mape która dorzuci za dużo paliwa i zatrzesz silnik.
Albo stracisz moc w całym zakresie.

Post: 28 stycznia 2011, 09:23
autor: blazej33
BUZKA pisze:Wgraj mape zerową.
Bez pomiaru AFR pod obciazeniem możesz wgrać mape która dorzuci za dużo paliwa i zatrzesz silnik.
Albo stracisz moc w całym zakresie.


A to nowość, pewnie dla tego producent dał możliwość zwiększenia dawki przy pomocy przycisków +/- 100%. sam trochę map testowałem, a na 1000RR.net jest miejsce wymiany map i setki posiadaczy PCIII testuje różne możliwości. Nie spotkałem się również z sytuacją żeby komukolwiek zła mapa w PCIII zwaliła sprzęt. Jasne że najlepiej jest wystroić sprzęt na hamowni ale za duża dawka paliwa zwyczajnie dopali się w wydechu więc nie strasz ludzi :diabel2:

Pww9 - znajdź w opisie Akrapovic full exhaust, aftermarket air filter co odpowiada twojemu sprzętowi i ogień :one:

Post: 29 stycznia 2011, 13:43
autor: BUZKA
Nikogo nie strasze tylko opisuje swoje doświadczenia w tworzeniu map.
Poszukajcie na necie jakiegokolwiek artykułu odnośnie tego czym jest AFR.
Stworzenie dobrej mapy pod dany motor to jest ok 3-4 dni.

Post: 29 stycznia 2011, 15:06
autor: madmax
JA mam wgraną mapę Europy i lata się wyśmienicie!! rotfl2:

Post: 29 stycznia 2011, 15:57
autor: trutenz
madmax -teraz to pojechaleś-uśmiałem się do łez :brawo:

Post: 30 stycznia 2011, 18:15
autor: kajetan-rr
AFR-Air Fuel Ratio- stosunek ilosci powietrza do paliwa.
Wgraj mape Wedlug tego co napisal Blazej33.Predzej czy pozniej i tak masz zamiar ustawic PC na hamowni.Nawet gdyby sprzet nie reagowal idealnie na mapie dynojet to bedziesz mogl to skorygowac.To sie nazywa finetuning.Poniewaz kazdy motocykl reaguje odrobine inaczej na PC mapa dynojet jest polsrodkiem.Bedziesz czul roznice ale nie wykorzystasz wszystkich mozliwosci.Dopiero na hamowni sie ja dopiesci.Jednak nawet taka mapa ze strony dynojet to nie jakies badziewie.
Kolego Buzka z calym szacunkiem-Jezeli mieszanka jest za bogata to motocykl bedzie zional ogniem z wydechu przy redukcjach,bedzie nerwowo reagowal na gaz,bedzie sprawial wrazenie ze "zawiesza sie na gazie" przy jezdzie ze stala predkoscia czego oczywiscie nie chcemy(dlatego finetuning) ale silnika nie zatrzesz.
Co innego gdy mieszanka jest za uboga.Wtedy silnik bedzie sie przegrzewal a cena tego bedzie wypalenie zaworow w glowicy.Silnik co prawda uszkodzisz lecz wciaz go nie zatrzesz.I to jest to co mogloby sie stac na mapie zerowej.Wymieniasz wydech,filtry powietrza wiec zmieniaja sie wartosci AFR.Silnik otrzymuje wiecej powietrza ale standardowe dawki paliwa.Na bank mieszanka bedzie za uboga wiec....
Tak czy inaczej kolega Pww9 pojawi sie na hamowni wiec bolu nie ma.Za to bedzie mial okazje poczuc na wlasnej skorze(i portwelu :diabel2: )co to znaczy dobrze ustawiony PC.
Pozdrawiam i powodzenia

Post: 01 lutego 2011, 17:42
autor: Miś
Bez sondy AFR w wydechu nic nie zrobisz, szukaj dobrego warsztatu, gdzie robią softy do turbo-benzyn i mają sondę szerokopasmową.

Dokładnie jak poprzednicy pisali za bogato to najwyżej nie przepali i puści czarny dymek, natomiast jak będzie ubogo, to pomijając ewentualne krztuszenie, podczas dłuższych pałowań potopi tłoki w najgorszym wypadku, bo EGT (temp. spalin) będzie za duże.

Z drugiej strony hamowania też się przyda, żeby zobaczyć na jaki AFR stroić, czyli przy jakim jest max moc generowana przy obciążeniu.

Generalnie temat rzeka, w droższym sprzęcie bałbym się wgrać gotową mapkę...