Strona 1 z 1

Składana nóżka...

Post: 04 sierpnia 2011, 01:51
autor: Fasol
Witam,
Jestem tu nowy, mam pytanie, może banalne ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi więc pytam... mądre głowy - chodzi mi o składaną nóżkę.
Jak jest rozłożona i wbije się bieg to moto gaśnie - to wiem... Pytanie jednak czy ktoś może wie jak owe ustrojstwo działa? Zapewne obwód elektryczny wyłącza silnik , lub jego przerwanie i o to właśnie pytam. Są 4 możliwości - albo złożenie stopki załącza "+" albo załącza "-", wyłącza "+" lub wyłącza "-"... Ktoś wie jak to jest?
Pytam dlatego, że montuję zestaw hid i z uwagi na załączenie zapłonu i natychmiastowe włączanie się świateł mijania chcę zastosować przekaźnik, który opóźni załączanie świateł (ksenonów). Chcę to połączyć z nóżką - tzn. jak zapalam moto na nóżce to ksenon się nie załączy a jak nóżkę złożę, to wtedy się załączy - tak sobie wymyśliłem :) I tu właśnie zależy która z wyżej wspomnianych 4 możliwości ma miejsce w przypadku czujnika przy nóżce - bo ma to wpływ na wybór przekaźnika.
Proszę o wszelkie info jak ktoś ma wiedzę.
Z góry dziękuję za odpowiedzi, nawet te wyśmiewające pomysł...
Pozdrawiam
Fasol

Post: 04 sierpnia 2011, 02:40
autor: wiertło
hmm a teraz pytanie czy jak zgasnie Ci moto na światłach na krzyżówce to bedziesz musiał nóżke rozkładać i składać żeby światła zadziałały ?? tak jak Ty bys chciał ??

Post: 04 sierpnia 2011, 07:25
autor: pit
Jak na mój mały rozumek to ja już bym wolał osobny włącznik do HID-ów na kierownicy oczywiście z przekaźnikiem.

Post: 04 sierpnia 2011, 08:47
autor: maciekx
wiertło pisze:hmm a teraz pytanie czy jak zgasnie Ci moto na światłach na krzyżówce to bedziesz musiał nóżke rozkładać i składać żeby światła zadziałały ?? tak jak Ty bys chciał ??


nie wtedy bedzie stopka zlozona i hid bedzie zalaczony od razu podczas odpalania nie bedzie po czasie, nie chce mi sie szukac w schematach ale na zdrowy rozsadek 99% napewno stopka zapina minus zwiera do masy. tylko czy zwiera jak jest otwarta czy zwiera jak jest zlozona :okulary2: nie mialem nigdy z tym problemu wiec nigdy się nie zagłebialem w temacie


dobra luknąłem w schemat, co prawda do cbr f3 ale zapewne jest tak samo, wiec tak gdy stopka jest podniesiona zlozona to obwod zamyka się do masy :) jak rozlozona obwod rozwarty

Post: 07 sierpnia 2011, 09:23
autor: Fasol
Wprawdzie założyłem już przekaźnik i wszystko działa tak jak miało (nie uwzględniając opuszczania i podnoszenia nóżki oczywiście) to jednak info, że stopka podniesiona załącza masę jest dla mnie informacją - musiałbym zmienić model przekaźnika (nie jest to problem) ale działałoby to wtedy tak, że przekaźnik oprócz swoich funkcji opóźnienia załączenia ma jeszcze dodatkowo funkcję sterowania masą - można go tak ustawić, że jak jest masa to obwód się załącza a jak nie ma to nie. Oczywiście załączony obwód rozłącza się przy całkowitym odcięciu prądu, czyli w przypadku przekręcenia kluczyka w pozycję off. W praktyce - zaplam moto na nóżce - ksenon się nie załącza; odpalam bez nóżki - załącza się z zadanym opóźnieniem (tak jak ma być); jak zapalę na nóżce i ksenon nie będzie działał, to w chwily, gdy np ruszam i składam nóżkę ksenon zaświeca się z opóźnieniem. Jak przyjadę i postawię moto na nóżce (nie gasząc go) to ksenon będzie się świecił. jak zgaszę - wszystko od początku.
Dziękuję pięknie za informację - jak będę miał chwilę to może przerobię na inny przekaźnik.
Z tą nóżką - musiałbym się podpiąć do czujnika przy nóżce czy mamy jakąś skrzynkę z bezpiecznikami? - sory, ale tego nie doczytałem...

Pozdrawiam
Fasol

Post: 07 sierpnia 2011, 14:52
autor: wiertło
zobacz pod siedzeniem kierowcy kolego

Post: 07 sierpnia 2011, 18:39
autor: Fasol
Ściągałem siedzenie ale żadnych bezpiecznikó nie zauważyłem z wyjątkiem aku i jakiejś jednej wtyczki- poważnie mam się przyglądnąć lepiej i szukać - znajdę tam coś z elektryki?

Post: 08 sierpnia 2011, 13:50
autor: JUNIORlu
bezpieczniki są jeszcze za przednią lewą owiewką.