Strona 1 z 1

Akumulator 7Ah zamiast 8.6Ah

Post: 16 maja 2013, 19:09
autor: brii
Panowie - pytanie: czy będę miał jakieś problemy ze sprzętem jak zamiast akumulatora 8.6Ah (oryginał) wrzucę 7Ah? Mam taki pod ręką bez problemu dostępny. Wiem, że w wersji bez ABS jest właśnie 7Ah a we wszystkich katalogach zamienników nawet dla wersji z ABS podają kody akumulatorów 7Ah. Różnica w pojemności to ~19% (7Ah to 81% z 8.6Ah).

Re: Akumulator 7Ah zamiast 8.6Ah

Post: 16 maja 2013, 19:20
autor: wiertło
brii pisze:Panowie - pytanie: czy będę miał jakieś problemy ze sprzętem jak zamiast akumulatora 8.6Ah (oryginał) wrzucę 7Ah? Mam taki pod ręką bez problemu dostępny. Wiem, że w wersji bez ABS jest właśnie 7Ah a we wszystkich katalogach zamienników nawet dla wersji z ABS podają kody akumulatorów 7Ah. Różnica w pojemności to ~19% (7Ah to 81% z 8.6Ah).


prąd rozruchowy jest mniejszy i nie pociągnie Ci 7Ah na 8,6Ah i tak ledwie sc59 kreci jak by zaraz miał paść aku

Post: 16 maja 2013, 19:21
autor: brii
Te bez ABS mają 7Ah i kręcą tak samo jak te z ABS i aku 8.6Ah...

Post: 16 maja 2013, 19:24
autor: wiertło
brii, jeżeli org był 8,6Ah to kup taki jak był

Post: 16 maja 2013, 22:10
autor: marekkb1
wrzuc i sprawdź jak masz pod ręką. Jak jest dobrej firmy to da rade, a co do prądu rozruchowego, to trzeba sprawdzić w specyfikacji jednego i drugiego. Dopiero mozna się wypowiadać. Nie takie mix-y już robiłem w swojej karierze, prowadze serwis UPS-ów i z akumulatorami znam się od dawna. Po za tym już kilkanaście żelówek sprzedałem głównie do skuterów i quadów, króre mają żywotność powyżej 5 lat i śmigają. Dużo zależy od klasy aku. choć pierwsze dwa parametry to pojemność i prąd rozruchowy.

Post: 17 maja 2013, 11:55
autor: brii
Kręci na 7Ah nawet szybciej niż na moim oryginale 8,6Ah.
Wydajność alternatora dobrana jest na styk (399W @ 5000rpm czyli ~ 30A) momentami pewnie zdarzają się deficyty energii więc jednak zaopatrzę się w 8,6Ah.
Jako ciekawostkę dodam, że w katalogach zamienników w IC i Larsonie podają aku 7Ah :]