Dzisiaj jest 29 marca 2024, 14:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Spalanie oleju w CBR 1000 RR SC59

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 27 września 2008, 23:22
Lokalizacja: CIESZYN
Motocykl: cbr 929 XR650R
Rok produkcji: 2001

Post » 17 marca 2009, 23:19

Mor ale to chyba nie jest twój patent i motor :lol:

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 18 marca 2009, 08:42

bobi 929 pisze:Mor ale to chyba nie jest twój patent i motor

Jak to nie mój. Zgłoszony w urzędach patentowych na całym świecie. Szczególnie w UK idzie jak ciepłe bułeczki po 100 funciaków za wersję 2x5l i 200 za 2x20l. Większe kanistry zastępują super pasażerkę na tylnym siedzonku i starczają na trochę, nawet jak już się zupełnie coś spier...li i silnik pali więcej smarowidła niż paliwa. No i jaka cyna, bo 20l kanistry są w wersji imitacja carbonu made by PRC - włókno szklane z żywicą.
Sorry za OT, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 21 marca 2009, 22:16

hmmm ciekawe czy ten nie zawsze wystepujacy "problem" bedzie dotyczyc wersji 2009...

Awatar użytkownika
 
Posty: 660
Rejestracja: 02 marca 2009, 21:45
Lokalizacja: Olesno
Pochwały: 4
Motocykl: HONDA CBR 1000RR
Rok produkcji: 2004

Post » 21 marca 2009, 22:34

goOly19 pisze:tez nie skusilbym sie na rr . ble


Ale poleciałeś stary po bandzie...RR i żaden inny choćby 5l oleju spalał, nie wiesz co dobre.

 
Posty: 75
Rejestracja: 18 lutego 2009, 17:12
Lokalizacja: Gdansk
Motocykl: SC 59
Rok produkcji: 2010

Post » 08 maja 2009, 20:39

Moj Sc-59 to nówka sztuka, przejechane dopiero okolo 3,500 km. Przez 2 tysiaczki nie sprawdzalem oleju, mysle nowy to co sie moze zdarzyc? dzis patrze a tam olej zatrzymal sie na dolnej kresce. to mnie nauczy zeby lepiej dbac o bladego.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2009, 04:23 przez Mnichu, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 375
Rejestracja: 12 stycznia 2009, 16:54
Motocykl: HONDA 954 poraz drugi
Rok produkcji: 2003

Post » 09 maja 2009, 09:35

Cos ta honda sie opusciła deczko :/ Nowy moto i zeby olej brał. nie ma to jak starsze siostry :jupi: hehehe Ja od wymiany do wymiany nic nie dolewam, odpukac i niech juz tak zostanie hihi: :diabel2:

 

Post » 09 maja 2009, 11:27

duzo zalezy od jazdy ja jak zapylam non stop pod odcinke to niestety znika mi olej a jak jezdze spokojnie bez szalenstw to nic i moze dlatego jest taka roznica a wiadomo ze to nie turystyk :okulary:

 
Posty: 75
Rejestracja: 18 lutego 2009, 17:12
Lokalizacja: Gdansk
Motocykl: SC 59
Rok produkcji: 2010

Post » 10 maja 2009, 04:20

kilka razy sprawdzilem ile on potrafi ale ogolnie jezdze naprawde spokojnie
... ale nawet jezeli bedzie mi tak bral olej to mimo wszystko go nie oddam bo nie ma lepszej maszyny.

Awatar użytkownika
 
Posty: 150
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 21:58
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Rok produkcji: 0

Re: Spalanie oleju

Post » 10 maja 2009, 06:37

sirlore pisze:...znalazlem na zagranicznych forach fireblada informacje i rzekomym spalaniu oleju w niektórych egzemplarzach hondy, nawet 1 litr na 1000km,
...


To, że olej się spala w silniku podczas pracy nie jest niczym nowym i dzieje się to w KAŻDYM silniku. Ale ilość spalanego oleju silnikowego w jednostce zależy od bardzo wielu czynników, głowne to :
- konstrukcja silnika, osprzęt
- rodzaj, ilość i jakość oleju,
- styl jazdy,
- przebiegi,
- obciążenie silnika,

Powszechnie wiadomo, że w trakcie eksploatacji następuje stale wymiana - olej odparowuje i jest spalany na ściankach a często w to miejsce do oleju dostają się srodukty spalania, woda, sadza, niespalone paliwo itp. W efekcie olej w trakcie eksploatacji jest stale zanieczyszczany a jego poziom jest wypadkową wymienionych procesów, dziejących się w komoże spalania, na trzonkach zaworów i skrzyni korbowej. To co obserwujemy jako niezmieniony poziom oleju we wzierniku może być wynikiem ustalenia się stanu względnej równowagi pomiędzy ilością oleju spalaną a zanieczyszczeniami, trafiającymi do miski olejowej. Wszyscy są świadomi, że przy wymianie wlewają świeży olej przypominający miód a spuszczają czarną maź. To właśnie jest wynikiem zjawisk wcześniej omówionych.
Może być też i tak, że oleju wyraźnie ubywa - konieczne są dolewki ale może wydarzyć się, że oleju nieznacznie przybędzie bez wyraźnej przyczyny.
Jako podsumowanie napisałbym tak : spalanie dużych ilości oleju jest z pewnością sporą niedogodnością i raczej jest domeną jednostek z duuuużym przebiegiem (czytaj zjechanych) lub wynikającym z konstrukcji (np. boksery BMW) ale zależy też od innych czynników. Jeśli w nowych SC59 powszechne opinie potwierdzają wyższe zużycie oleju (inne zmienne przyjmiemy za stałe) to być może "ten typ tak ma".
W fabrycznie nowych jednostkach nadal pozostaje to uciążliwe, gdy trzeba sprawdzać i dolewać po 200-300 ml co jakiś czas ale to zupełnie normalne zjawisko i można pokusić się o poszukanie pozytywnych stron - z każdą dolewką olej jest odświeżany co ogólnie rzecz biorąc pomaga silnikowi pomiędzy planowanymi wymianami.

J.

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 10 maja 2009, 08:56

Generalnie nie mam problemów spalania oleju przy normalnej jezdzie. Jednak zdarzają się też wyjazdy (kiedy obrotomierz chodzi raczej od 9k), gdzie na 300 km przejechanych poszło 150ml.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 15 maja 2009, 11:08

po prostu przy pałowaniu silnika przy takich prędkościach jakie wykonują: tłok, zawór nie są w stanie zebrać idealnie oleju włożone pierścienie i gumki zaworowe.
Mam racje kolego Cziken929? (pomijając kwestię zużycia eksploatacyjnego)

Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 25 maja 2009, 21:55
Lokalizacja: WROCŁAW
Motocykl: HONDA CBR1000RR SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 25 maja 2009, 22:44

WITAM

MUSZE POWIEDZIEC ZE NIESTETY( BO KTOS PISAŁ ZE USA NIE ) CBR WERSIA USA DELIKATNIE MOWIAC TEZ SPALA OLEJ KOSZMAR . POSIADAM JA OD NOWOSCI PRZEJECHAŁEM 2200 KM I DOLAŁEM JUZ PONAD LITR OLEJU . TŁUMIK OKOPCONY ZAOLIWIONY CZARNA CHMURA ZA MNA TROCHE MNIE TO IRYTUJE ZE NOWY SPRZET A BIERZE OLIWE .TAK MYSLE CO Z TYM ZROBIC JEZELI WOGOLE COS DA SIE ZROBIC ? GWARANCJI NIE MA ? GRZEBAC W NOWYM SPRZECIE RACZEJ CHYBA NIE WYPADA ? CIEKAWY JESTEM CZY TO WINA PIERSCIENI CZY MOZE USZCZELNIACZY ZAWOROW ??? MOZE KTOS ZNA ODPOWIEDZ ??? ROZUMIEM ZE SILNIK POD DUZYM OBCIAZENIEM SPALA OLEJ ALE BEZ PRZESADY JAK TAK DALEJ POJDZIE TO NAPRAWDE BEDE MUSIAŁ ZAKUPIC TEN ZESTAW " OLEJOWY " :one: . OGOLNIE MOTO JEST NAPRAWDE SWIETNY TYLKO TEN OLEJ NO WŁASNIE TYLKO :(

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości