Strona 1 z 1

sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 10 czerwca 2019, 11:40
autor: David2112
Cześć,
Skoro przywitanie mam za sobą zwracam się do was z prośbą o analizę problemu.
Moto Honda cbr1000rr fireblade sc59 z roku 2008 wersja na USA

Otóż 2 dni temu wracając z toru (i nie żałując manetki na trasie) sc59 nagle się przydławiła niedaleko maksymalnej prędkości.
Zwolniłem, okazało się, że straciła moc,
zatrzymałem się i odniosłem wrażenie, że jakby nie chodzi na jeden gar
dodatkowo z wydechu nawet po lekkiej przygezówce zaczęła dymić na siwo/biało.
Odpala, ale dość ciężko (wcześniej od strzała raczej) i strzela z wydechu (wcześniej tego nie było)

Żadnych błędów nie wywaliło. Dotoczyłem się do domu (wyjścia nie było 15km).

Ubytku płynów nie zauważyłem, acz dojrzenie poziomu w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy jest niebywale trudne, więc nie wykluczam, że jakaś ilość ubyła.
Przy odkręceniu wlewu oleju w komorze sprzęgła był dym.

Stawiam na uszczelniacz zaworowy, uszczelkę pod głowicą albo szklankę zaworową. Ewentualnie przestawiony rozrząd, acz to nie tłumaczy kopcenia.


Co wy na to?
Liczę na jakieś sugestie oraz potencjalne koszty naprawy w.w. elementów, co by mnie mechanik nie naciągnął na koszta.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
LWG.

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 10 czerwca 2019, 12:11
autor: toper-utl
Na dzień dobry warto wykręcić świece - po ich stanie będzie widać który cylinder nie domaga, pożniej pomiar kompresji i sprawdzenie luzów zaworowych, to powinno powiedzeć coś na temat żródła usterki.

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 10 czerwca 2019, 20:06
autor: Patryk_
uszczelka pod głowicom :P

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 11 czerwca 2019, 03:49
autor: ferdas
Jeśli zaczął ciężej palić i dymić to pewnie kompresja gdzieś poszła , uszczelniacz zaworowy nie ma dużego wpływu na opalanie silnika , przynajmniej w moim byłym singlu 650

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 11 czerwca 2019, 11:05
autor: AdamSsS
Upalałeś an torze później dałeś jej w palnik i ścieło film olejowy.
Tak jak powyżej pomiar kompresji na zimno i ciepło.
sprawdzenie luzów zaworowych świec i zaglądnięcie do cylindrów.

Teraz też mam na warsztacie zx10r która straciła moc i ciezko odpala. przyczyna zatarcie na 3 cylindrze.

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 21 czerwca 2019, 22:16
autor: David2112
Witajcie, informacja dla potomnych.
Utrata mocy + dymienie + nierówna praca (jakby jeden gar nie chodził).

Usterka znaleziona.
Czubek świecy upalił się, wpadł do komory spalania i całkowicie zniszczył silnik.

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 21 czerwca 2019, 22:42
autor: Patryk_
o kurde taka awaria to chyba boli najbardziej, ale niestety z pamięci 2taktów znajomy temat

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 22 czerwca 2019, 03:54
autor: wiertło
David2112 pisze:Witajcie, informacja dla potomnych.
Utrata mocy + dymienie + nierówna praca (jakby jeden gar nie chodził).

Usterka znaleziona.
Czubek świecy upalił się, wpadł do komory spalania i całkowicie zniszczył silnik.

Ciekawe kto założył chińskie NGK .....
Jeżeli był by to org Denso i NGK japońskie nie było by tego tematu.

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 22 czerwca 2019, 15:32
autor: David2112
wiertło pisze:
David2112 pisze:Witajcie, informacja dla potomnych.
Utrata mocy + dymienie + nierówna praca (jakby jeden gar nie chodził).

Usterka znaleziona.
Czubek świecy upalił się, wpadł do komory spalania i całkowicie zniszczył silnik.

Ciekawe kto założył chińskie NGK .....
Jeżeli był by to org Denso i NGK japońskie nie było by tego tematu.



Nie wiem, na pewno nie ja.

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 22 czerwca 2019, 15:33
autor: David2112
Patryk_ pisze:o kurde taka awaria to chyba boli najbardziej, ale niestety z pamięci 2taktów znajomy temat


Pomijając ponad 6tys. kosztów, to najbardziej boli 3 tyg. wywalone z sezonu.

Re: sc59 2008 utrata mocy podczas jazdy

Post: 27 czerwca 2019, 22:22
autor: malinex
Osobiście to bym się pochlastał. Jakieś części tam ci chyba zostana.