Strona 1 z 1
C-ABS Problem rok 2010

:
10 czerwca 2019, 22:02
autor: mat20b
Czy ktoś przerabiał problem z C-ABS w SC59 rok 2010. Zaobserwowany problem pojawia się przy dłuższej (powiedzmy, że powyżej 5 min) jeździe na wolniejszych winklach (chociaż raz zdarzyło mi się to na mieście podczas jady w upale i ostrym pałowaniu i staniu na światłach) kiedy to kontrolka ABS zaczyna migać, a hamulec staje się gumowy i słaby i chyba nie ma ABS. Problem znika po zgaszeniu (dwukrotnym) motocykla. Dodatkowo przy wolniejszej jeździe w korku (nawet gdy nie ma błędu) czasami zdarzy się, że przy kilkukrotnym naciśnięciu hamulca w pewnym momencie dźwigni hamulca zdarzało się wpaść i ledwo wyhamowałem - teraz się już pilnuję. Dodam, że przy wyższych prędkościach problemu nie zaobserwowałem, natomiast przestałem ufać hamulcom. Na zagranicznych formach zwłaszcza UK naczytałem się, że także pojawiają się take problemy w modelach z ABS i podobno jest to wadliwy (grzejący się, ze względu na felerne położenie w okolicach chłodnicy i kolektorów) i niewydajny MODULATOR ASSY - kod części 57100-MFJ-A51. Dodam, że calutki płyn hamulcowy został wymieniony i już myślałem, że problem został wyeliminowany ale niestety tak się nie stało.
Re: C-ABS Problem rok 2010

:
11 czerwca 2019, 11:43
autor: AdamSsS
Klamkę hamulca masz oryginalną ??
czy było grzebane przy zaciskach lub płyn wymieniany ??
Re: C-ABS Problem rok 2010

:
11 czerwca 2019, 17:57
autor: mat20b
Wszystko w oryginale, płyn jak pisałem na końcu posta został wymieniony.
Jest to problem powszechnie znany chociaż na polskim forum jest cicho o tym, natomiast Honda się do tego niechętnie przyznawała bo koszty akcji serwisowej byłyby olbrzymie, a problem polega na złym umiejscowieniu modulatora assy który się gotuje zwłaszcza przy małych prędkościach, częstym używaniu hamulca a do tego gorących dniach, no nic na 28.06. jestem umówiony z mechanikiem, podobno mieli ten sam problem, a po odpowietrzeniu modulatora assy problem przeszedł. Pytanie czy przejdzie i ewentualnie na jak długo.
Re: C-ABS Problem rok 2010

:
12 czerwca 2019, 09:33
autor: AdamSsS
W hondzie jest specyficzny sposób odpowietrzania i wymiany płynu.
Proponuje zamontować osłonę termiczną i wtedy sprawdzić czy poprawiło się.
Re: C-ABS Problem rok 2010

:
12 czerwca 2019, 20:13
autor: Patryk_
a ma ktoś może jakieś instrukcje odpowietrzania tego układu? Ja w swojej muszę to zrobić
Re: C-ABS Problem rok 2010

:
12 czerwca 2019, 20:36
autor: Kazik929
Re: C-ABS Problem rok 2010

:
12 czerwca 2019, 21:38
autor: mat20b
Tak widziałem ten temat, natomiast u mnie to działo się już przed wymianą płynu. Może ten zabieg pomoże ewentualnie jak pisał kolega wyżej jakaś osłona termiczna.
Re: C-ABS Problem rok 2010

:
13 czerwca 2019, 08:29
autor: AdamSsS
To samo się dzieje w hondie civic typeR gdzie od rozgrzanego tłumika tak podgrzewa wysprzęglik że rozwalają skrzynie bo nie wysprzęgla do końca.
Re: C-ABS Problem rok 2010

:
14 września 2019, 19:02
autor: TomekM
Mam ten sam problem tylko w 2009 roczniku. Jak rozwiązałeś problem, wystarczyło zmienić modulator? Podasz jaki koszt z robocizna?
Pytanie do użytkowników może ktoś będzie wiedział czy modulator od CBR poliftowej będzie pasował do 2009 r?