Dzisiaj jest 29 marca 2024, 09:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

SC59 2009 na warsztacie

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 75
Rejestracja: 04 października 2015, 22:37
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2009

SC59 2009 na warsztacie

Post » 27 października 2015, 08:02

Witam Panowie. Hania kupiona we wrześniu 2015 w końcu trafiła na warsztat. Chcę ją zrobić od A do Z we własnym zakresie ale z pewnymi zapytaniami natury technicznej chciałbym się zwrócić do Was. Jeżeli będziecie chętni do pomocy z góry dziękuję.

Do zrobienia:
- założenie uszczelki po prawej stronie (moto po ślizgu i poprzedni właściciel po prostu "naje***" silikonu (zrobione)
- wymiana filtra FILTR POWIETRZA K&N HA1008 (zrobione)
- wymiana świec NGK IMR9E-9HES (zrobione)
- wymiana klocków VESRAH VD-170JL + VESRAH SINTERED VD-174JL (zrobione)
- wymiana oleju MOTUL 300V 10W40 (zrobione)
- wymiana płynu chłodniczego MOTUL INUGEL EXPERT (zrobione)
- wymiana płynu hamulcowego Motul Rbf 660 Factory Line (zrobione)
- kompletna wymiana napędu
- wymiana owiewek (zamówione jadą)
- wymiana szybki na akcesoryjną (na stanie)
- modyfikacja lampy na Bi-Xenon (w trakcie)
- obszycie siedziska i zadupka (w trakcie)
- wymiana napinacza łańcucha na akcesoryjny (zamówiony jedzie)
- wymiana lusterek (w trakcie)
- wymiana wydechu (w trakcie)
- montaż licznika GiproDs model H01 (zrobione)

1. Czy ośki powinny byś suche przy montażu czy można je posmarować specjalistycznym preparatem? Jeżeli tak to jaki polecacie? (nazwa, firma)
2. W przełączniku kierunkowskazów jest smar. Czy można go wymyć i wrzucić inny? Jaki polecacie? (nazwa, firma)
3. Wszystkie elementy zapaćkane brudem zmieszanym ze smarem (okolice spodu tam gdzie wajcha zmiany biegów) można wymyć Motul Chain Cleanerem? Czy ewentualnie powinno się użyć innego specjalistycznego środka? Jaki polecacie? (nazwa, firma)
4. Czym czyścicie podnóżki? Jest do tego specjalistyczny środek czy lepiej oddać to do zakładu jakiegoś, który tym się zajmuje?
5. Macie patent na wyczyszczenie chłodnicy? Czy czeka mnie dłubanie wykałaczką?
6. Do wymiany świec trzeba będzie ściągnąć bak czy da się bez sciągania?
7. Przy odłączaniu baku specjalistyczna procedura jest jakaś? Chodzi mi konkretnie czy zaciski na węże potrzeba czy są tam jakieś blokady uniemożliwiające wyciek paliwa
8. Po demontażu tłumika należało linkę odczepić od takiego urządzenia pod siedziskiem. Czy brak tej linki i założenie innego tłumika ma konsekwencje jakieś negatywne? Wymiana tłumika na inny zawsze wiązać się będzie z potrzebą zakupu PC?
9. Skoro Hania na golasa to chciałbym przeczyścić wszystkie możliwe wtyczki. Specjalistyczny do tego środek jest? Jaki polecacie? (nazwa, firma)
10. Jest taki smar czy jak to nazwać, który daj się na gwint przy skręcaniu aby łatwiej w przyszłości odkręcać. Czy można go stosować do każdej śruby czy są śruby gdzie powinno się unikać? Jaki polecacie środek?
11. Wydech chcę zmienić. Wpadło Wam w oko coś do 2.000?

Jeżeli, któreś z pytań jest banalne to bez napinki proszę ;)
Załączniki
20151026_185600.jpg
Ostatnio zmieniony 29 października 2015, 21:39 przez Diamond, łącznie zmieniany 5 razy

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 27 października 2015, 15:18

1. Czy ośki powinny byś suche przy montażu czy można je posmarować specjalistycznym preparatem? Jeżeli tak to jaki polecacie? (nazwa, firma)

- zwykłym smarem towotem bedzie ok delikatnie przesmaruj ośkę

2. W przełączniku kierunkowskazów jest smar. Czy można go wymyć i wrzucić inny? Jaki polecacie? (nazwa, firma)

- czemu chcesz wyrzucać ten smar co jest? nie wiem jaki to jest specjalny smar ale jesli jest czysty to zostaw to jak jest nie dotykaj

3. Wszystkie elementy zapaćkane brudem zmieszanym ze smarem (okolice spodu tam gdzie wajcha zmiany biegów) można wymyć Motul Chain Cleanerem? Czy ewentualnie powinno się użyć innego specjalistycznego środka? Jaki polecacie? (nazwa, firma)

- tak chain cleaner czy jakas benzyna ekstrakcyjna bedzie ok

4. Czym czyścicie podnóżki? Jest do tego specjalistyczny środek czy lepiej oddać to do zakładu jakiegoś, który tym się zajmuje?

- ja czyszczę takim uniwersalnym preparatem odtłuszczaczem MEGLIO fajnie czysci, mozesz tez standardowo benzyną ekstr lub cleanerem
lub z bardziej profesjonalnych środków DIMER

5. Macie patent na wyczyszczenie chłodnicy? Czy czeka mnie dłubanie wykałaczką?

- delikatne dłubanie lub namocz chłodnice mokrą szmatą kilka razy może coś odpuści po kilku razach

6. Do wymiany świec trzeba będzie ściągnąć bak czy da się bez sciągania?

- nie wiem nie rozbierałem ale zapewne tak zeby było szybciej i wygodniej po prostu ale bez tego też pewnie sie da

7. Przy odłączaniu baku specjalistyczna procedura jest jakaś? Chodzi mi konkretnie czy zaciski na węże potrzeba czy są tam jakieś blokady uniemożliwiające wyciek paliwa

- paliwo nie poleci przez pompe odepnij gdzie mozesz przewody wtyczki itp

8. Po demontażu tłumika należało linkę odczepić od takiego urządzenia pod siedziskiem. Czy brak tej linki i założenie innego tłumika ma konsekwencje jakieś negatywne? Wymiana tłumika na inny zawsze wiązać się będzie z potrzebą zakupu PC?

- zapewne chodzi ci o exupa, poczytaj tutaj temat, jesli go usuniesz wywali błąd i trzeba bedzie zakupić lub zrobic jakiegos eliminatora zeby nie wywalo błedu. ale bez exupa napewno dolny zakres obrotow bedzie słabszy poczytaj bylo mnostwo tematow o tym.
co do PC napewno po wstawieniu pełnego przelotowego wydechu zalecana by byla wizyta na hamowni i ponowne strojenie pod nowy wydech a do tego musisz kupić PC czy jakieś inne ustrojstwo jak bazzaz itp chyba ze znajdziesz magika co wystroi na fabrycznym kompie.

9. Skoro Hania na golasa to chciałbym przeczyścić wszystkie możliwe wtyczki. Specjalistyczny do tego środek jest? Jaki polecacie? (nazwa, firma)

- KONTAKT S

10. Jest taki smar czy jak to nazwać, który daj się na gwint przy skręcaniu aby łatwiej w przyszłości odkręcać. Czy można go stosować do każdej śruby czy są śruby gdzie powinno się unikać? Jaki polecacie środek?

- po prostu wkrecaj oczyszczone śruby bez syfu itp, ewentualnie mozesz smarem przesmarowac delikatnie odkrecic sie nie odkreci a napewno pomoze przy odkrecaniu ale spokojnie to nie zawieszenie auta ze po roku czy dwoch nie bedziesz mogl odkrecic bo tak zardzewieje wiec po prostu przykrec normalnie nie kombinuj, a w miejscach gdzie jest ryzyko samoczynnego odkrecenia uzyj kleju do srub sredniego do ponownego odkrecania

11. Wydech chcę zmienić. Wpadło Wam w oko coś do 2.000?

- alllegro olx dział handlu forum

 
Posty: 30
Rejestracja: 14 marca 2015, 03:38
Motocykl: xl600
Rok produkcji: 1988

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 27 października 2015, 16:25

Z tym smarowanie śrub to uważaj
Ściągnij ze serwis-manualna i tam jest opisana siłą dokręcana i gdzie idzie klej.

 
Posty: 75
Rejestracja: 04 października 2015, 22:37
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2009

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 27 października 2015, 22:22

1. Oka. Posmaruję delikatnie ośkę ale smar ten chyba powinien być odporny na wysokie temperatury?

2. Chcę wywalić smar ponieważ ciężko kierunki pracują. Nie odbijają lekko tak jak chyba powinny i zdarza mi się często przełączać z lewego na prawy bo ciężko chodzi. Chciałbym go wypłukać i zapakować od nowa silikonowym. Taki póki co kupiłem.

3. Chain ładnie zmywa. Ale dzisiaj też próbowałem MOTIP do usuwania smaru i też nieźle szło. Z tym, że on nie ma końcówki mocy i pryska bardziej aerozolowo ale daje radę. Chain ma końcówkę i wali strumieniem. Oba wydaje dość. Przy okolicy przedniej zębatki zawalone było smarem i piachem poszło to fajnie. Ekstrakcyjną jeszcze nie próbowałem.

4. Podnóżki fakt zmyło ładnie ale jednak ten taki wyblakły kolor pozostał. Nie błyszczy się co prawda bo aby się błyszczał to pewnie bez specjalistycznego zakładu się nie obejdzie ale i Chain i MOTIP dał radę brud całkowicie usunąć.

5. Chłodnica poszła cacy tak jak napisałeś. "Zalałem" wodą, zmiękło i pionowe ruchy gąbką zrobiły całą resztę.

6. i 7. I o to chodziło właśnie! Nie byłem pewien tego odpinania. Poszło gładko i bak ściągnąłem a za nim wszystko pozostałe i teraz dostęp do świec powinien być teoretycznie jak widzę dobry. Zmierzyłem i wyszło mi, że klucz powinien oscylować w granicach 11-13cm aby nie było problemów. Wezmę na wszelki wypadem dwa różne - ceny nie są zaporowe a może potrzebna będzie przeróbka.

8. Im więcej czytam tym bardziej jestem przekonany aby pozostać przy seryjnym wydechu. Można w dobrych pieniądzach kupić i kombinowanie odpadnie. Jak mówiłem mój był po ślizgu i niestety aluminiowa przytarta niemiłosiernie była a samej aluminiowej osłonki nigdzie nie mogłem namierzyć.

9. Skoro Hania naga to grzechem by było nie przeczyścić wszystkiego. Środek polecony zamówiłem.

10. Ktoś mi tam polecał Loctite (klej do zabezpieczenia gwintów) ale wolę się Was zapytać. Jeżeli odradzicie to pozostanę przy dobrym wyczyszczeniu śrub i delikatnym nasmarowaniu tylko smarem samego gwintu.

11. jak pkt. 8.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi Panowie! Bardzo pomocne!

a) Wymieniłem dzisiaj olej i filtra nie dokręcałem żadnymi opaskami itp. tylko w miarę mocno samą ręką - wystarczy czy jednak szukać specjalnego klucza?
b) Przy wymianie płynu nie mogłem spuścić ze zbiorniczka płynu. Co bym nie kombinował to z niego do końca nie zeszło. Poddałem się ostatecznie bo jego tam dużo nie było w sumie (200-300ml). Ale na przyszłość to da się go jakoś całkowicie ze zbiorniczka spuścić?
c) Wymieniałem klocki. Tłoczki poczyściłem, blaszki też i po włożeniu klocków coś jeszcze extra potrzeba zrobić? Znów mi zamącili, że jakimś środkiem powinienem posmarować klocki aby coś tam się nie działo ale to jakaś kolejna bujda?
d) Wyciąłem łańcuch i jutro przyjdzie nowy ( DID Supersprox RED SC59 ). Możecie mi polecić abym nie męczył się zakuwarkę sprawdzoną dla laika abym się nie gimnastykował?
Załączniki
20151027_200824.jpg

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 27 października 2015, 23:27

filtr tylko ręką nic już nie dokręcaj.

tloczki to jakbys rozbierał z zacisku to trzeba wtedy składać na specjalna pastę a jeśli nie rozbierles calego zacisku to nic tam nie trzeba smarować jedynie prowadniczki delikatnie tylko.

zakuwarka na otwartą zakuwkę dida wystarczy pewnie jakas byle jaka najtansza z internetu

 
Posty: 75
Rejestracja: 04 października 2015, 22:37
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2009

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 28 października 2015, 00:31

Ok filtra nie będę ruszał. Co do hamulców to tłoczków nie rozbierałem z zacisków. Tylko wysunąłem tłoczki na bezpieczne odległości i przeczyściłem szczoteczką delikatnie bo były zawalone z lekka. Dla pewności wziąłem zakuwarkę dedykowaną DID-owską.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 28 października 2015, 09:28

pokaż jaką? z internetu czy gdzies na miejscu? droga?

zakuwales juz kiedys lancuchy ? nie załuj tego smaru na x ringi itp lancuch oczywisci ZVMX zamowiles?

 
Posty: 75
Rejestracja: 04 października 2015, 22:37
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2009

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 28 października 2015, 09:41

Maćku to jest Łańcuch: DID 50 ZVMX- pro street X-ring z zakuwką xringową. Nigdy nie zakuwałem. Będzie to debiut ;) Moto też nigdy nie miałem to jest mój pierwszy. Wyszło 450zł ale absolutnie nie chodzi w tym przypadku o pieniądze.

Jeżeli chodzi o zakuwarkę to zamówiłem tą z załącznika.
Załączniki
5723569793.jpg

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 28 października 2015, 10:56

Z tym smarowaniem po załozeniu nowych klockow, pewnie chodziło o uzycie smaru miedzianego - aby uniknac piszczenia klockow. Nakłada sie go na styk klocków z tłoczkami i na trzpienie mocujace klocki w zacisku.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 28 października 2015, 12:22

pierwszy motocykl SC59 WOW nieźle, a mi chodziło o cene zakuwarki. did 50 to inaczej 530, masz na pudełku od łancucha did 50 napisane?

 
Posty: 75
Rejestracja: 04 października 2015, 22:37
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2009

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 28 października 2015, 16:31

toper-utl pisze:Z tym smarowaniem po załozeniu nowych klockow, pewnie chodziło o uzycie smaru miedzianego - aby uniknac piszczenia klockow. Nakłada sie go na styk klocków z tłoczkami i na trzpienie mocujace klocki w zacisku.


To te miejsca? Kupić zwykly smar miedziany?
Załączniki
20151026_181104.jpg

 
Posty: 75
Rejestracja: 04 października 2015, 22:37
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2009

Re: SC59 2009 na warsztacie

Post » 28 października 2015, 16:35

maciekx pisze:pierwszy motocykl SC59 WOW nieźle, a mi chodziło o cene zakuwarki. did 50 to inaczej 530, masz na pudełku od łancucha did 50 napisane?


Maciej ale podałem Tobie cenę zakuwarki właśnie ;) Na opakowaniu jest napisane 530 na łańcuchu. Nie jestem zwolennikiem podawania linków bo później wygasają i nic nie wnoszą do postu wiec moze tak zrobie...
Załączniki
Zrzut ekranu-1.jpg

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości