Dzisiaj jest 01 maja 2024, 20:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

smierdzi benzyna

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 marca 2011, 20:56
Lokalizacja: berlin
Motocykl: sc50 954
Rok produkcji: 2003

smierdzi benzyna

Post » 03 lipca 2012, 19:11

Witam , szukalem na forum podobnej usterki jak umnie wystapila i nic nieznalazlem wiec zwracam sie z prosba o pomoc , problem polega na tym ze strasznie smierdzi benzyna z wydechu gdy moto chodzi na wolnych obrotach i to tak mocno wali ze ludzie zwracaja mi uwage jak stoje na swiatlach , i na spalaniu troche wzroslo i gdy odpalam moto zaswieca sie f1 i po kilku sekundach gasnie kiedys tak niebylo , modyfikacje jakie zrobilem to filtr K&N plus krotki wydech przelot ale mysle ze to niepowinno miec az takiego znaczenia , ostatnio robilem synchronizacje przepustnic wakuometrami carbtune i ok lepiej chodzi i sie zbiera ale wali ta wacha mam wrazenie coraz gorzej , tak jak by dostawala wiecej paliwa niz mogla by spalic i dlatego wywala wydechem tylko dlaczego , slyszalem ze cziken jest najlepszy i do niego bym najchetniej oddal moto ale mieszkam w berlinie i za daleko mam do niego , a jak wstawie do serwisu w niemczech to mnie z butow wyrwie z cena dlatego sam staram sie robic moje moto , prosze o pomoc co moze byc nie tak , z gory dziekuje i Pozdrawiam uzytkownikow 2 kulek .

 

Post » 03 lipca 2012, 21:57

W mojej 954 też mam krótki wydech i po ostrym palowaniu jak wylacze silnik tez strasznie daje benzyną. Nic z tym nie robilem i moto jezdzi dobrze.

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 03 lipca 2012, 22:27

motocykl dostaje za duza dawke paliwa i nie nadaza jej spalac... nie wiem jak w sc50 ale zobacz dawke paliwa do wtrysku

 

Post » 03 lipca 2012, 22:33

Hmm teraz wiem dlaczego moje moto nie pali mniej niż 9l...

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 marca 2011, 20:56
Lokalizacja: berlin
Motocykl: sc50 954
Rok produkcji: 2003

Post » 03 lipca 2012, 22:59

A moze poprostu po zastosowaniu K&N i przelotu jest wymagane zestrojenie na hamowni bo komputer szaleje i niepotrafi poprawnie dostosowac dawke paliwa jest to mozliwe ? no i problem gdzie jest dobra hamownia przy granicy zeby to zestroic jezeli to jest przyczyna , hamownia najlepiej godna polecenia gdzie wiedza jak to dobrze zrobic a nie pogorszyc , zastanawiam juz sie nawet czy niewrocic do serii wydechu i filtra ale jak sie okaze ze to inna przyczyna to wtedy klapa :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:26
Lokalizacja: Gołkowice
Pochwały: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Rok produkcji: 0

Post » 04 lipca 2012, 09:44

Jeśli zapala Ci sie lampka fi to poprostu odczytaj bład , wtyczke diagnostyczna masz przy akumulatorze , może ktorys czujnik sie zepsuł i i dlatego takie problemy , i jeszcze pytanie czy masz tam system dopalania spalin dos c sporo moto ma to wywalone i pozaslepiane wtedy bardziej czuc paliwo z wydechu watro zobaczyc tez jesli go masz czy dobrze pracuje czy zawor membranowy jest oki , kanaly w glowicy drożne , stan klapek na pokrywie zaworow ,

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 04 lipca 2012, 10:07

pepus11 pisze:Jeśli zapala Ci sie lampka fi to poprostu odczytaj bład , wtyczke diagnostyczna masz przy akumulatorze , może ktorys czujnik sie zepsuł i i dlatego takie problemy , i jeszcze pytanie czy masz tam system dopalania spalin dos c sporo moto ma to wywalone i pozaslepiane wtedy bardziej czuc paliwo z wydechu watro zobaczyc tez jesli go masz czy dobrze pracuje czy zawor membranowy jest oki , kanaly w glowicy drożne , stan klapek na pokrywie zaworow ,



Piotrus w skrócie Exup:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 04 lipca 2012, 14:03

zmieniłeś obie strony swojego silnika - zarówno dolot jak i wydech, teraz komputer musi dostosować mapę zapłonu, czas otwarcia wtrysku i dawkę paliwa - skoro już dałeś mu więcej powietrza zmieniając filtr powietrza

jak się domyślam któryś z czujników z którego są zbierane dane do komputera w celu dobrania optymalnych wartości nie pracuje prawidłowo co powoduje nieprawidłową mieszankę i niespalanie paliwa

trzeba przeprowadzić diagnostykę wszystkich czujników, całą procedurę opisuje service manual
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 marca 2011, 20:56
Lokalizacja: berlin
Motocykl: sc50 954
Rok produkcji: 2003

Post » 04 lipca 2012, 21:07

Dziekuje za zainteresowanie moim problemem , zczytalem dzisiaj kody problemow tak jak opisuje to service manual i wyszlo 1 i 9 i szukalem co to za problemy i oczywiscie te czujniki ktore odlaczalem do regulacji przepustnic i teraz niewiem czy te czujniki padly czy poprostu komputer zapamietal jako uszkodzone gdy je odlaczylem , prubowalem nawet z odlaczaniem klemy minus na pare godzin i podlaczam odpalam f1 niema gasze i znowu odpalam i znowu sie pojawia , moglby mi ktos w prosty sposob wytlumaczyc jak kasowac te bledy za pomoca tej malej kostki kolo akumulatora bo zczytac wiem jak ale skasowac nieumiem i niemoge tego ogarnac z service manual :(

[ Dodano: Pią Lip 06, 2012 7:33 pm ]
Witam w koncu mi sie udalo ta servisowke ogarnac i wykasowalem te 2 bledy i jak reka odjol :jupi: teraz odpalam i nic niesmierdzi tylko prawdziwy zapach spalin :dance: , dziekuje wam za pomoc i Pozdrawiam :clap:

Awatar użytkownika
 
Posty: 22
Rejestracja: 04 lipca 2011, 15:58
Lokalizacja: Płock/Węgrów
Motocykl: CBR 954 sc50
Rok produkcji: 2003

Post » 30 lipca 2012, 22:50

napisz jak mozesz jak je skasowales

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 marca 2011, 20:56
Lokalizacja: berlin
Motocykl: sc50 954
Rok produkcji: 2003

Post » 31 lipca 2012, 23:33

Witaj kurczak198 opisze ci jak to ogarnolem z tym kasowaniem bledow , stacyjka wylaczona a czerwony przelacznik po prawej w pozycji wlaczonej i wkladamy zworke w to gniazdo diagnostyczne i nastepnie wlacz stacyjke - komp zacznie czytac bledy jak skonczy wyjmij zworke i odczekaj 5 sekund ale rownych dokladnych 5 sekund poniewarz ja robilem bledy z sekundami i dlatego mi niewychodzilo , i po odczekaniu tych 5 sekund wloz ja ponownie wtedy czerwona lampka zacznie migac - odczekaj okolo 30 sekund i wylacz stacyjke i wyjmij zworke i po sprawie , mi tak sie udalo mam nadzieje ze i tobie sie powiedzie ;) Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 22
Rejestracja: 04 lipca 2011, 15:58
Lokalizacja: Płock/Węgrów
Motocykl: CBR 954 sc50
Rok produkcji: 2003

Post » 01 sierpnia 2012, 09:28

dzieki za pomoc, jaka inteligentna maszyna ta cbr-ka:)


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości