Dzisiaj jest 19 maja 2024, 03:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

problem z temperaturą

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 79
Rejestracja: 09 lipca 2008, 17:08
Lokalizacja: Dębe pod
Motocykl: Honda CBR 954
Rok produkcji: 0

problem z temperaturą

Post » 29 września 2008, 10:25

jak pewnie czytaliście o moje przygodzie z pękniętym silnikiem w mojej 954 kupiłem półtora miesiąca drugi silnik. Założyłem i motorek dobrze smiga tylko zauważyłem jak jade z prędkoscią 140-160 silnik sie schładza do tomp 89 stopni i tak trzyma temperturę ale jak przyszpieszę ponad 200 to temperatura się podnosi np 95 stopni i jak zwolnie do 140 to zaczyna się schładzać co może być przyczyną? Termostat? tak przy okazji rozprzedaje swój stary silnik jak by ktoś czegoś potrzebował

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 29 września 2008, 10:53

Witam,raczej nic poważnego..Ale jak miałeś taką przygodę już raz to warto by było wymienić termostat na nowy..;) Ja bym tak zrobił..Pozdrawiam..;)

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 29 września 2008, 16:07

A gdzie jest czujnik temp? Moze to tylko wina pory roku.

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 29 września 2008, 19:14

witam
sprawdź czy układ chłodzenia jest szczelny i czy nie jest zapowietrzony. sprawdź rownież czy w plynie chłodzacym nie masz oleju. dziwne zachowanie wskaźnika temp. może być spowodowane pęknięciem uszczelki pod głowicą.

 
Posty: 79
Rejestracja: 09 lipca 2008, 17:08
Lokalizacja: Dębe pod
Motocykl: Honda CBR 954
Rok produkcji: 0

Post » 29 września 2008, 20:58

sprawdzałem i w oleju nie ma płynu i układ jest szczelny i zastanawiam sie czy to wina termostatu i czy gdzie indziej szukac przyczyny

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 29 września 2008, 21:46

sprawdzenie termostatu na pewno nie zaszkodzi. jeśli terostat się nie zamyka lub przepuszcza to w tym przypadku silnik byłby niedogrzny. z kolei jeśli by się nie otwierał to silnik by się przegrzewał. a u ciebie to jest trochę dziwne bo piszesz że im szybciej jedziesz tym większą masz temperaturę.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 29 września 2008, 22:42

Wini pisze:rozprzedaje swój stary silnik
lepiej go sobie zostaw - bedzie dawca do nowego :P
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 79
Rejestracja: 09 lipca 2008, 17:08
Lokalizacja: Dębe pod
Motocykl: Honda CBR 954
Rok produkcji: 0

Post » 30 września 2008, 07:24

też jest dziwne że niezależy od pogody i też sie zatanawiam czy jak mi blok poszed i płyn dostał sie oleju i olej do płyny czy może w jakis dziwny sposób nie zapchało chłodnicy? może w tym jest przyczyna. Ale chyba dla pewności wymienie ten termostat chyba ni jest to taki duży koszt

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 30 września 2008, 07:56

Termostat da się sprawdzić w prosty sposób jak powszechnie wiadomo :wink: Układ chłodzenia też da się przepłukać specjalnie przeznaczonymi to tego celu preparatami wpuszczonymi do obiegu. Nie wiem więc w czym problem :mrgreen: Pamiętamy również o okresowym czyszczeniu chłodnicy szczególne, gdy się śmigało po bjudnym mokrym asfalcie. Zanieczyszczenia pomiędzy listkami chłodnicy mogą się przyczyniać do słabego zbijania temp. Także do roboty :D
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 79
Rejestracja: 09 lipca 2008, 17:08
Lokalizacja: Dębe pod
Motocykl: Honda CBR 954
Rok produkcji: 0

Post » 30 września 2008, 13:04

własnie musze kupić termostat i zacząć działać bo sezon sie jeszcze nie kończy:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 30 września 2008, 19:46

Wątpie aby to była uszczelka pod głowicą...Uszczelka jak się uszkodzi to można łatwo spr,bo 1 albo masz olej z wodą zmieszany w silniku lub chlodnicy (mleczny kolor).2 przypadek to w chlodnicy masz duże ciśnienie spowodowane uciekającą kompresją do kanału wodnego wtedy ze zbiorniczka wyrownawczego wydobywa się nonstop płyn lub 3 przypadek woda lub olej wydostaje się na zewnątrz spod głowicy,jeśli natomiast masz zapowietrzony układ to tem by była raczej ponad 100 stopni. Taki problem miał Rudiusz RR z apowietrzonym układem,temat jest poniżej na forum..Pozdr..;)

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 01 października 2008, 12:28

nie wiem dokładnie ile kosztuje termostat do 954 ale do 1000 RR to koszt około 200 zł. jeśli są zamienniki to będzie na pewno taniej. najlepiej sprawdź termostat zanim kupisz nowy. napierw czy nie jest dziurawy a potem czy się otwiera czyli do garnuszzka i gotujesz go w wodzie, jak masz termometr kuchenny to jecze lepiej bo możesz sobie sprawdzić przy jakiej temperaturze ci się otwiera.
pozdraiam

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości