Strona 1 z 1

954 Wymiana świec Kompleksowo

Post: 22 listopada 2012, 20:52
autor: gutek83
Honda 954 wg. serwisówki montujemy świece irydowe ,,w tym przypadku NGK IMR9C 9H"
Proszę pamiętać że przeprowadzałem servis kompletny więc nie należy przy wymienie świec demontować pokrywy zaworów oraz demntować wtrysków z krućcami.
Przed dostaniem się do kanałów świec by je wymienić w sposób wygodny należy:
- zdemontować lub podnieść bak
- zdemontować kompletnie airboxa
- wyjąć cewko-fajki
- użyć klucza hondy do wymiany świec lub jak w tym przypadku honiton + nasadka do świec 16mm ( czynności odkręcania świec są powolne gdyż towarzyszy temu niewygoda i wzmocnienie - wspornik ramy)
- po odkręceniu świec (starych) by je wygodnie wyjąć używamy cewko-fajki
- montaż odbywa się podobnie , nową świecę wkładamy do cewko-fajki i do kanału następnie dokręcamy siłą własnych rąk ( jeżeli wyczujemy że świeca obraca się w cewko-fajce wyciągamy c-f ,a następnie dokręcamy kluczem ,,minimalnie z wyczuciem" - proszę pamiętać że przy dokręcaniu nie używamy siły , będziemy mieć uczucie że jest ona nie dokręcona - proszę się nie martwić spewnością jest !
- dalsze czynności złożeniowe są raczej jasne.
Zdjęcia poniżej postaram się załączyć po kolei.

Post: 22 listopada 2012, 20:56
autor: wiertło
To mi się podoba czysto i ładnie opisane krok po kroku :one:
dobrze też jest po odpaleniu moto świece wygrzać nie gasić moto ;)

Post: 23 listopada 2012, 00:00
autor: maciekx
no ale jak juz robiłes "poradnik" to wypadało użyć klucza dynamometrycznego a jak nie to trzeba bylo ladnie opisać jak sie dokreca świece nowe bo jest to opisane też jaki kąt klucza itp się wykonuje bez klucza dymo. a takie dokręcanie na "oko" kogoś kto mało w życiu przykręcił śrubek i nie ma zbytnio wyczucia to kończy się zerwanym gwintem w głowicy lub potem przy wykręcaniu świecy urwana świeca (a potem komentarze świece tylko Denso bo NGK się urywają) lub za słabo wkręcona i wylatuje sobie podczas jazdy.

Post: 23 listopada 2012, 00:04
autor: wiertło
maciekx, he he żeby nie były china NGK to by takie rzeczy się nie działy w DENSO nie mam mowy o tym jak na razie

Post: 23 listopada 2012, 08:55
autor: MaciekM
mi się kiedyś wykręciła mimo że japońska Ngk i przykręcona dynamometrycznym kluczem przez naszego forumowego mechanika:) niestety stało się to po 50 km jazdy do BRNA przez co wyjazd mi się dość konkretnie opuźnił i w końcu musiałem pojechać puszką:(

Post: 23 listopada 2012, 09:53
autor: cziken929
Tak świece lubią się obluzowywać pomimo dokręcania kluczem dynamometrycznym wartością 12Nm. W motocyklach które nie były jeszcze rozkręcane od nowości świece zawsze są luźne. W motocyklach już serwisowanych w większości przypadków napotykam także luźne świece ale nie oczerniam innych mechaników bądź właścicieli bo wiem, że dokręcone prawidłowo pod wpływem temperatury i ciśnienia obluzują się same.
Także robiąc coś bardzo starannie wg zaleceń i tak można dostać kopa bo taki magik a CENZURA.
Świece dokręcam z wyczuciem i ujjj tylko z przedłużką i grzechotką 1/4 cala a nie jak na zdjęciach 1/2 bo tu z wyczuciem może być gorzej ;)

Post: 23 listopada 2012, 11:57
autor: maciekx
no ja nie wiem, ja NGK uzywam zawsze w autach i bzykach no teraz wyjątek do auta zalozylem denso. i nigdy nie mialem problemu z ngk :) może trzeba kupować z pewnego źródła nie z neta.
a co do dokręcania świec to fakt jak dokrecalem kluczem dymo to te 12Nm to smiech :D i tak troche dowalilem mocniej hehehe na razie nie wypadają itd :) ale są instrukcje jaki kąt klucza robić podczas dokrecania bez klucza dymo

Post: 23 listopada 2012, 14:32
autor: MaciekM
cziken929, źle mnie zrozumiałeś, nie oczerniam cię i jestem zadowolony z twoich usług i najprawdopodobniej znowu wybiorę się do ciebie:) napisałem że to ty robiłeś żeby ktoś mi nie powiedział że słabym kluczem albo niewprawnie to robiłem:)
Ale absolutnie nie chciałem oczerniać.

Post: 23 listopada 2012, 19:13
autor: gutek83
Wszystko pięknie ładnie jednak praktyka pokazuje że te 12 Nm wg serwisówki panowie jest za mało , świece się nagrzewają więc pracują .. po to zresztą jest tam podkłądka podwójna. Podobna sytuacja jest z regulacją zaworów wydechowych , no ale jak ktos nie ma pojęcia to i ta lekcja mu się nie przyda...

Cieszy fakt , że temat jest rozwijany i jest burza coś ktoś może kiedyś się nauczy z tego forum.
Klucz dynamometryczny jak najbardziej ma tu zastosowanie, ale 12 Nm wg mnie jest za mało ! Dla mniej wtajemniczonych kluczem w/w też trzeba umieć sie posługiwać....
Rozbieram często motocykle i powiem wam że w nowych sprzętach odkręcają się palcami ! i gdzie tu te 12Nm ?

Niebawem wolnym czasem wrzuce wymianę rozrządu ... sprzęgła regulacją zaworów i całą resztę.... ważną w 954 zwłaszcza skrzynię...
przez wielu uznawane jako tajemnica....... (zarobkowa)

Post: 23 listopada 2012, 20:11
autor: crazyduck
czekam z niecierpliwością na regulacje zaworów wydechowych :027: