Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 15:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ładowanie -czy to regulator?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 20 lutego 2013, 18:41
Lokalizacja: Lublin
Motocykl:

Ładowanie -czy to regulator?

Post » 22 lutego 2013, 19:02

Witam wszystkich forumowiczów

Mam dziwny problem z ładowaniem w 954. Przy 5 tys obrotów bez świateł ładowanie wynosi 14,8 czyli jest takie jakie powinno być. Po włączeniu świateł drogowych (długich) spada na 13,5 a następnie o 0,01V (13,5 - 13,49 - 13,48 - 13,47 itd) w dół aż do 12,7. Alternator sprawdziłem i jest OK. Sprawdziłem też kable, kostki od świateł regulatora, nic nie jest ani odymione, nic się podejrzanie nie grzeje, itd.

- czy przyczyną jest regulator?
- jeśli nie regulator to może jakiś przekaźnik np: od świateł? Jeśli tak to gdzie takowy się znajduje?

Pozdrawiam

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 22 lutego 2013, 19:17

black4, Witaj powitalnia pierwsza powinna być
nie sprawdzałeś alternatora to on najczęśćiej pada w tych motocyklach
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 20 lutego 2013, 18:41
Lokalizacja: Lublin
Motocykl:

Post » 22 lutego 2013, 19:27

Kurde przeoczyłem te powitanie :/
Właśnie napisałem że alternator jest sprawny, te napięcia na wyjściu z alternatora były takie jak znalazłem gdzieś tu na forum, zresztą w zeszłym sezonie był regenerowany.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 22 lutego 2013, 19:29

black4, zobacz czy nie ma przebicia na mase z altka
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 20 lutego 2013, 18:41
Lokalizacja: Lublin
Motocykl:

Post » 22 lutego 2013, 19:32

Jak to zrobić?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 22 lutego 2013, 19:35

odłącz kostkę i każdy pin zobacz dotykając miernikiem ramy śrub żeby być pewnym w 100%
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 20 lutego 2013, 18:41
Lokalizacja: Lublin
Motocykl:

Post » 22 lutego 2013, 19:37

Na jaką pozycje ustawić miernik i co powinien pokazać w przypadku gdy jest przebicie a także w przypadku gdy go nie ma?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 22 lutego 2013, 19:44

musisz mieć funkcje że jak zewrzesz kable od miernika to będzie piszczeć Ci. Jak nie będzie żadnych oznak to jest ok. Może być tez opcja że dobrze nie został przewinięty altek i się skończył
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 20 lutego 2013, 18:41
Lokalizacja: Lublin
Motocykl:

Post » 22 lutego 2013, 19:47

Dzięki bardzo :)

 
Posty: 10
Rejestracja: 31 lipca 2012, 20:37
Lokalizacja: lubelskie
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 2003

Post » 06 lipca 2013, 16:13

witam,

podepnę się, żeby nie tworzyć nowego tematu.

Mam następujące objawy. Odpalam moto ładowanie w porządku 14,6,-14,3, dodam gazu i mi zaczyna spadać do 12,5. Wraz ze wzrostem obrotów ładowanie nie idzie w gorę. Co jakiś czas łapie jakby znowu 14,5 ale jak się przy gazuje to spada. Sprawdzałem z innym akumulatorem i te same objawy, więc to raczej nie akumulator. Ostatnio na trasie mi się aku wyładował, po zgaszeniu nie mogłem odpalić. A obroty były utrzymywane od 7tys w gorę.

moto to 954 z 2003 bez wyłącznika świateł

Podpowie coś ktoś?

 
Posty: 18
Rejestracja: 23 czerwca 2013, 13:43
Lokalizacja: Kłodzko
Motocykl:

Post » 06 lipca 2013, 16:37

Albo regulator albo alternator, dobrze by bylo jak bys sprawdzil czy styki nie zasniedzialy i uzyl jakiegos srodka do ich wyczyszczenia, najlepiej by bylo ze bys pozyczyl od kogos drugi regulator sprawny i pewny to bedziesz wiedzial juz na 100% co szwankuje, mozesz tez sprawdzic czy nie ma zwarcia z alternatora sa na forum tematy z opisem co i jak.

 
Posty: 10
Rejestracja: 31 lipca 2012, 20:37
Lokalizacja: lubelskie
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 2003

Post » 22 lipca 2013, 21:00

Regulator wymieniony i problem się rozwiązał.


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości