Strona 1 z 1

Pomoc w Inerpretacja naprawy 954 w serwisie-Przednie lagi

Post: 14 kwietnia 2013, 11:48
autor: Arti73
Witam.
Mam dużą prośbę o Waszą interpretację naprawy mojej 954.Chodzi o lagi które naprawiał mi pewien znany mechanik od moto w Krakowie ze względu na wymianę uszczelniaczy.W trakcie demontażu lagi widziałem z daleka jak tuleja plastikowa pod wpływem naprężenia sprężyny w ladze jemu odbiła że aż było słychać ,bo dwoma szpejami wsadzonymi w otwory tulejki nie utrzymał jej,co jak podejrzewam spowodowało jej pęknięcie o czym mnie później poinformował tłumacząc się bardzo że tak było i pewnie ktoś wcześniej źle demontował lagę(moto przywiezione jest z Niemiec i tam było serwisowane) ,niestety nie stałem tak blisko żeby złapać jego na tym dosłownie ale jestem przekonany że to jego zasługa.Również dowiedziałem się że z takim pęknięciem wewnętrznej tulei plastikowej(to ta tuleja która jest przed sprężyną od góry lagi) można jeździć i Pan mechanik zaczął składać lagę.Co powiecie na to ????????????
Co powiecie na to?????--- to wymienione uszczelniacze(zewnętrzny pyłkowy i uszczelniacz wewnętrzny,komplet) na ALL BALLS które mechanik zachwalał pod niebiosa ale byłem w szoku gdy usłyszałem cenę 154zł gdy OEM-y Hondy kosztują w salonie 170-180zł.????????
KOLEJNY PUNKT naprawy to ilość oleju w ladze i tu szok bo mechanik nie wiedział ile wlać oleju w ml,robił to w inny sposób- zalewając lagę i mierząc od lustra poziomu oleju do krawędzi końca lagi -czy można tak robić bo widziałem że sprawdzał to w jakiejś serwisów-ce???????Pytania na temat jaki olej do lagi czuli pół syntetyka czy syntetyka zostały bez odpowiedzi,dowiedziałem się że Agip 10W został użyty,bo taki stosują pół syntetyk.NAPRAWA LAG KOSZTOWAŁA MNIE 404zł z demontażem i montażem-co o tym sądzicie???
Bardzo proszę o informacje obiektywne czy mogę jeździć po takiej naprawie według tego co w/w napisałem,dzięki za odpowiedź i szerokości życzę.

Post: 14 kwietnia 2013, 13:02
autor: tomekn
komplet all balls normalnie w detalu kosztuje 92zl, wiec ma niezłą marżę na części, oryginał kosztuje w hondzie ok 180zl
lagi w 954 są relatywnie proste w obsłudze, i ciężko coś w nich zepsuć ale jak widać zawsze da rade
tuleja nie może być pęknięta bo ona przenosi całą siłę
co do poziomu to teraz nie pamiętam jak jest podane w serwisowce, ale rzeczywiście nieraz jest podany poziom, a nieraz objętość

Post: 14 kwietnia 2013, 14:30
autor: Kamel
Co do mierzenia poziomu oleju w ladze, tak jak napisałeś, od lustra oleju do krawędzi lagi to tak właśnie mierzy się poprawny poziom. Przynajmniej w moich poprzednich motocyklach tak się sprawdzało poziom. A skoro mechanior sprawdzał te wartości w serwisówce, to w 954 musi być podobnie :)

Post: 14 kwietnia 2013, 14:33
autor: pepus11
Tuleja do wymiany , w serwisowce jest podana odleglosc ile oleju ma byc , takze to zrobil dobrze . Olej do lag tez jest podany w serwisowce , ale nie pamietam jaki musialbys sprawdzic i porownac z tym co ci wlal . Za uszczelniacze z olejem pewnie dal niecale 200 zl to ponad 200 za robote cena troche wygorowana , ja bym zrobil taniej ;)

Post: 14 kwietnia 2013, 18:46
autor: cziken929
dobrze, że wróciłem do serwisowania motocykli bo z tego co widzę roboty będzie przybywać choć już nie jestem w stanie przerobić :027: