Strona 1 z 1
Pali regulator napięcia i brak ładowania

:
19 sierpnia 2013, 18:38
autor: jarko1988
Wszystko zaczęło się od przepalonego pinu we wtyczce łączącej alternator z regulatorem. Po zmianie na nowy regulator oraz wymianie wtyczki regulator działał około tygodnia i ponownie się spalił. Dziś sprawdzałem napięcie miedzy fazami przy 5tyś około 60-70v a przy max obrotach 130v... Brak zwarcia do masy alternatora oraz wymienione kable na nowe od alternatora do wtyczki łączącej z regulatorem. Dziwne jest to że kable w regulatorze strasznie się grzeją sam regulator także do tego stopnia aż parzy. Pierwszy regulator oryginalny pokazuje na wyjściach że ma ładowanie około 19v ale po podłączeniu go do instalacji z dużym akumulatorem około 9Ah spada do 12v i tak stoi bez zmian, natomiast gdy podłącze osobno taki mały akumulator dla próby 3Ah akumulator na wolnych obrotach zaczyna się ładować aż do 14v ale po dodaniu gazu napięcie spada. Macie jakieś pomysły bo już chyba wszystko sprawdziłem...

:
19 sierpnia 2013, 19:18
autor: Czarny
Sprawdz dokładnie wszystkie masy tą pod siedzeniem-poprzeczką nawet jak wygląda ok odkręć i popryskaj Środkiem do czyszczenia połączeń elektrycznych.

:
19 sierpnia 2013, 19:46
autor: cbrstreet
regulator zmieniłeś na jakiś zamiennik czy na ori od hondy sc50


:
20 sierpnia 2013, 14:40
autor: wiertło
jarko1988, aku też może być trafiony jak nie przyjmuje prądu stąd te problemy

:
20 sierpnia 2013, 19:30
autor: jarko1988
Akumlator dziś nowy założony. Pierwszy regulator był oryginalny drugi był to zamiennik na 5 kabli a trzeci też zamiennik na 8 kabli... Nadal nic się nie zmieniło brak już sił i pomysłów. Dołożyłem nawet dodatkowy kabel od akumulatora do regulatora żeby polepszyć masę i nic ...

:
20 sierpnia 2013, 20:57
autor: toper-utl
moze jakies badziewne zamienniki kupowales, te tanie padaja szybciutko. Zainwestuj w TOURMAX lub DUCATI-ENERGIA, ale chyba przed zakupem i tak zdjal bym na twoim miejscu dekiel silnika i luknal jak wygladaja uzwojenia alternatora bo cos czuje ze mimo twoich pomiarow sa trafione. Niestety, jak w 929 pada ładowanie to zazwyczaj jest sfajczony altek..

:
21 sierpnia 2013, 12:17
autor: jarko1988
Zainwestować mogę bo to nie problem ale czy po założeniu nie spali się tak jak te poprzednie ?. Alternator wyciągałem i wszystko w nim ok brak zwęgleń itp. Do tego zmieniłem te żółte kable na nowe bo były już trochę ponadpalane ale problem jest nadal.

:
21 sierpnia 2013, 13:37
autor: maniekstopro
Witam, jak miałem podobny problem z tym żę w sc28, bo paliło mi regle i kable się nagrzewały. Wymieniałem kable idące do regulatora w zimie i nie zauważyłem że wcisnęli mi aluminiowe przewody. Po wymianie na miedziane wszystko gra. Może masz niewłaściwą średnice kabli.

:
21 sierpnia 2013, 15:06
autor: jarko1988
Kable to z tego co widzę są 2 razy grubsze od tamtych co były

także nie ma mowy żeby były za słabe na dodatek miedziane specjalne do obciążeń w grubej otulinie ...

:
21 sierpnia 2013, 15:57
autor: toper-utl
Jesli wszystko juz sprawdzałeś (altek + instalacja + masy) to pozostaje juz tylko regulator. Kup taki jak zasugerowałem wyzej i powinno byc Ok.

:
21 sierpnia 2013, 16:21
autor: cbrstreet
moim zdaniem najlepiej Ducati-energia


:
23 sierpnia 2013, 17:00
autor: Martin.B.M.
cbrstreet pisze:moim zdaniem najlepiej Ducati-energia

Dobry jest ale nie tylko ten .Tourmax,Dze-Athena,Electrosport też są bdb z tym ,że nie wszystkie te firmy mają regulatory do każdych moto.Ale dobrze sprawdzić napięcie na regulatorze ,bo jak będzie złe to gwarancji na rygler nie uznają.