Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 02:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

temp. 132'C, FI, MIL świeci non stop

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 4
Rejestracja: 05 września 2013, 05:37
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl:

temp. 132'C, FI, MIL świeci non stop

Post » 05 września 2013, 17:52

Moto zimne, przekręcamy zapłon i mamy dyskotekę :|
Wyświetlacz temp. cieczy pokazuje 132'C, pomiar miga.
pojawiła się też kontrolka FI (PGM-FI), a MIL świeci non stop bez żadnego mrygnięcia.
Po odpaleniu silnika nic się nie zmienia, temp. bez zmian 132'C i miga, FI i MIL świecą non stop.
(Jak moto zostało na chodzie, to płyn w chłodnicy nagrzewał się w normalnym tempie, a przy wyższych obrotach na biegu jałowym, załączał się wentylator, więc układ chłodzenia działa poprawnie, mimo max. temp. 132'C na wyświetlaczu)
W pierwszej kolejności obstawiliśmy czujnik temp. cieczy ECT, ale po odłączeniu go nadal miga 132'C, a chyba powinien pokazać 0'C, bądź --- (kreski) albo jakoś inaczej zareagować??
Założyliśmy nowy ECT sensor (ale nie oryginalny), brak reakcji, więc założyliśmy, że stary jest może być dobry i ponownie go wpieliśmy.
Przy okazji pościąganych owiewek, mój chłopak dopatrzył się nieprawidłowości przy EGCV i rzecz jasna wyregulował to dziadostwo, ale błędy jak były tak są.
Ręce opadają ;/ ja chyba nigdy nie przejrzałam tak od początku do końca (60s.) service manuale swojej Yamachy, za to prawie 500s. serwisówki hondy, obudzona w środku nocy wyrecytuje, ale diagnozy nie mogę się doszukać ;/
Przez zworkę w złączu serwisowym MIL żadnego kodu nie miga, świec stale jak świeciła, kasowanie błędów również przez zworkę, nic nie daje,
Tabela błędów PGM-FI dla cały czas świecącej MIL i normalnej pracy silnika sugeruje walnięty moduł ECM, lub zwarcie w złączu serwisowym, postawiliśmy na to drugie prześwietliliśmy całą instalacje, kabelek po kabelku, kostkę, po kostce czyszcząc je przy okazji. Żadnej znaczącej niespodzianki nie było.
ECM z tego co rozumiem z manuala, to tylko za pomocą specjalnej wiązki można sprawdzić, tak??
Czy jest jakiś inny sposób? Bo instalacje poizolowaliśmy, złożyliśmy motocykl na tyle by wszystko chodziło i wiecie co? Nic sie nie zmieniło... kompletnie nic. MIL nadal świeci, FI nadal świeci, temp. 132'C nadal miga, a motocykl chodzi elegancko, równo, nie kopci. Za to mi już czacha dymi :|
Walnięty ECM tłumaczył by MIL i FI, ale jeszcze zostaje migająca, maksymalna temperatura cieczy ;/

Co jeszcze może być przyczyną? Czego nie zauważamy? Co pominęliśmy? Z góry dziękuję za pomoc i każdą odpowiedź.

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 05 września 2013, 18:25

Może z zegarem coś jest CENZURA..choć to mało prawdopodobne ale dobrze było by sprawdzic na innych

 
Posty: 66
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 08:33
Lokalizacja: Biłgoraj
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 05 września 2013, 20:51

Ja obstawiałbym jednak czujnik temperatury lub przerwaną wiązkę albo zwarcie w wiązce czujnika. W takim przypadku może pokazywać najwyższą temperaturę. Nie musi wyświetlać 0 lub kresek po odłączeniu czujnika. W najgorszym wypadku padł moduł, ale to mało prawdopodobne.
Pzdr.

 
Posty: 4
Rejestracja: 05 września 2013, 05:37
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl:

Post » 07 września 2013, 15:11

Czarny pisze:Może z zegarem coś jest CENZURA..choć to mało prawdopodobne ale dobrze było by sprawdzic na innych

Braliśmy to pod uwagę, był sprawdzany, dla pewności sprawdziliśmy po raz kolejny... działa.

jacek1 pisze:Ja obstawiałbym jednak czujnik temperatury lub przerwaną wiązkę albo zwarcie w wiązce czujnika. W takim przypadku może pokazywać najwyższą temperaturę. Nie musi wyświetlać 0 lub kresek po odłączeniu czujnika. W najgorszym wypadku padł moduł, ale to mało prawdopodobne.

hmm... kierując się manualem, sprawdziliśmy jeszcze oporność i napięcie zarówno przy ECT jak i pozostałych czujnikach, kostkach itp. wszystko się mieści w granicach normy...
coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to ECM ;/

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 07 września 2013, 15:35

emzet pisze:
Czarny pisze:Może z zegarem coś jest CENZURA..choć to mało prawdopodobne ale dobrze było by sprawdzic na innych

Braliśmy to pod uwagę, był sprawdzany, dla pewności sprawdziliśmy po raz kolejny... działa.

jacek1 pisze:Ja obstawiałbym jednak czujnik temperatury lub przerwaną wiązkę albo zwarcie w wiązce czujnika. W takim przypadku może pokazywać najwyższą temperaturę. Nie musi wyświetlać 0 lub kresek po odłączeniu czujnika. W najgorszym wypadku padł moduł, ale to mało prawdopodobne.

hmm... kierując się manualem, sprawdziliśmy jeszcze oporność i napięcie zarówno przy ECT jak i pozostałych czujnikach, kostkach itp. wszystko się mieści w granicach normy...
coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to ECM ;/

..pozostaje tylko podmienić ECM ..

 
Posty: 4
Rejestracja: 05 września 2013, 05:37
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl:

Post » 07 stycznia 2014, 23:07

Dla zainteresowanych, problemem okazał się licznik/zegary. Na początku myśleliśmy, że przyczyną jest sama kostka/wtyczka do licznika, ale później wyszło, że na płytce dziwne rzeczy się dzieją, ścieżki odchodzą, masa raz jest, raz nie ma itd. itp.

P.S. Kupię licznik/zegary do 954.

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 07 stycznia 2014, 23:13

Może lepiej pożyczyć od kogoś i dokładnie oblukać i być pewnym na 1000% :)


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości