Strona 1 z 3
gotuje mi sie moja CBR-KA

:
10 października 2007, 23:01
autor: ciawa35 straz
Jestem swieży na forum,ale prosze o zrozumienie.Prosze o pomoc. Wymieniłem płyn chłodniczy w 954 i temperatura w czasie jazdy wzrasta do 110 C. A tak sie nie robilo wczesniej. Czy trzeba odpowietrzyc układ??? A jak tak ,to gdzie?Aha no i pluje mi płynem w czasie jazdy. Pozdro dla CBR -owiczów.

:
12 października 2007, 12:29
autor: Cris83cbr900
Witaj
Jak zmieniales plyt to czy dobrze zakreciles korek z chlodnicy? bo jak gubis zplyn to chyba jedyna mozliwosc. A jak grzebales cos przy moto i demontowales jakies przewody z ukladu chlodzacego to moglo sie zdarzyc ze opaska zaciskowa mogla przebic przewod z ukladu chlodzacego. Jeszcze jest mozliwe ze jak ci wyciska plyn z zbiornicza to alebo poszla uszczelka pod glowica albo korek z chlodnicy jest uszkodzony. Jak bys chcial to sprawdzic to na zimnym silniku odkrec korek z chlodnicy, plynu powinno byc az pod sam korek. odpal silnik zwieksz obroty do 2-4 tys. plyn powinien lekko drgac ale nie moze sie wylewac z chlodnicy. Silnik nie musi byc totalnie zimny moze byc lekko zagrzany. . Silnik dlatego powinnien byc lekko zagrzany bochodzi tu o prace termiczna materialu. Jak beda jakies defekty w uszczelce to szybciej moze to byc zauwarzone przy lekko zagrzanym silniku. Pamietakj ze jak silnik jest dobrze rozgrzany i odkrecisz korek to moze ci wywalic korek w sufit garazu !!! Wiec ostroznie i z glowa.
Powodzenia w garzu
Pozdrawiam

:
12 października 2007, 17:05
autor: Tytus
dobrze Cris83 pisze... pewnie cos zle zamontowales bo innej mozliwosci nie widze. W czasie jady temp nie pominna przekraczac 85 stopni (ja przewaznie mialem 79/80 w swojej 954rr)

:
12 października 2007, 22:33
autor: marcinSC33
Powiedz czy wogóle włącza Ci się wentylator?Bo jesli nie to prawdopodobnie przez to ci gotuje...Możesz mieć odpięty wentylator sprawdz kostke.Pozatym popatrz na kolor płynu jeśli jest jakiś dziwny ,jakieś oleiste plamy czy coś w tym stylu to może faktycznie być uszczelka.Ja bym radził jak koledzy mówią sprawdzić wszystkie opaski ,węże,dokręcić korek,sprawdzić połączenia elektryczne wentylatora,czujników i wtedy napisać jak jest.Pozdrawiam i życze powodzenia.

:
14 października 2007, 14:37
autor: ciawa35 straz
DZiekuje koledzy. Sprawdziłem wszystko jak opisaliscie,no i okazało sie ze miałem mikroskopijne pekniecie przy zacisku weza. Teraz znowu moge jezdzic bez obaw. Pozdrawiam.

:
15 października 2007, 00:32
autor: marcinSC33
Fajnie że naprawiłeś korzystaj z sezonu póki śniegu niema i niech służy maszyna jak najlepiej pozdro

:
20 marca 2008, 19:04
autor: ciawa35 straz
:roll: Chcę dać sobie dorobić do mojej CBR-ki crash-pady z kaineru , czy któryś z kolegów zna może wymiary?? i mógł by je podać..Był bym wdzieczny


:
20 marca 2008, 20:57
autor: Yogi
ciawa35 straz pisze:DZiekuje koledzy. Sprawdziłem wszystko jak opisaliscie,no i okazało sie ze miałem mikroskopijne pekniecie przy zacisku weza. Teraz znowu moge jezdzic bez obaw. Pozdrawiam.
rozumiem ze wymieniles waz?

:
20 marca 2008, 21:02
autor: qban
siema
jak juz jest temat, to i ja zapytam:
W sc33 poziom płynu chłodniczego sprawdzacie na zimnym czy ciepłym silniku?

:
21 marca 2008, 09:30
autor: ciawa35 straz
Witam, ja zawsze sprawdzam stany płynu czy oleju na zimnym silniku

:
21 marca 2008, 11:02
autor: Piotrek
i zle, tak samo plyn chlodniczy, czy olej silnikowy musi wypelnic caly swoj uklad a na dodatek trzymac swoj poziom. A na pewno tuz po zalaniu swiezym nie wolno sugerowac sie poziomem oleju, plynu na zimnym silniku.

:
21 marca 2008, 16:10
autor: Jacek
PiotrekRR pisze:i zle, tak samo plyn chlodniczy, czy olej silnikowy musi wypelnic caly swoj uklad a na dodatek trzymac swoj poziom. A na pewno tuz po zalaniu swiezym nie wolno sugerowac sie poziomem oleju, plynu na zimnym silniku.
A to ci dopiero , popatrz a ja cale zycie ( 41 ) sprawdzalem na zimnym silniku
Moge sie zgodzic ,ze po wymianie plynu czy oleju nalezy po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu sprawdzic poziom ponownie i ewentualnie uzupelnic .
---
pozdrawiam