It is currently 17 November 2025, 10:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

954 coś stuka wszystko już sprawdziłem pomocy!!!

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 45
Joined: 28 February 2014, 12:38
Location: Zielona Góra
Motocykl:

954 coś stuka wszystko już sprawdziłem pomocy!!!

Post » 28 February 2014, 13:22

Witam wszystkich serdecznie!
Proszę was o pomoc bo już załamałem ręce i mam dość. Kupiłem 954 z 2002 roku będąc na 1000% pewien, że stuka w niej napinacz łańcucha rozrządu bo to już nie pierwsza moja honda i nie pierwszy napinacz. Więc moto do mechanika na początek do wymiany sprężyna napinacza niestety bez poprawy więc:
- exup wyjęty sprawdzony silnik odpalony nadal stuka,
- po wciśnięciu klamki sprzęgła żadnych zmian nadal stuka,
- kapy w duł a tam zero luzów na koszu sprzęgła, tarcze nowe nienaruszone,
- łańcuch rozrządu nie tknięty ślizgi beż śladów zużycia,
- olej bez opiłków,
- zawory elegancko wszystkie w normie,
- zero nieszczelności na kolektorach wydechowych,
- kompresja super,
Po odpaleniu motocykla słychać metaliczne stukanie tak jak to za zwyczaj robi napinacz. Stukanie jest bardzo równomierne przyspiesza wraz z prędkością obrotową, nie staje się głośniejsze ciągle głośność pozostaje na jednym poziomie co powoduje, że albo przestaje je słyszeć po przekroczeniu ok. 4 tyś obrotów bo jest zagłuszane pracą silnika, albo ustaje gdy przekroczy tą wartość obrotów. Czasami na chwilę przestaje być słyszalne w dowolnym momencie pracy silnika, nie wpływa na nie w żaden sposób temperatura pracy silnika. Słyszalne jest gdzieś na wysokości właśnie napinacza rozrządu jakby w głowicy może pod głowicą ciężko sprecyzować. Stwierdziliśmy po czasie że to jednak napinacz bo jak się okazało mój miał wyrobiony gwint trapezowy i pomimo wymiany sprężyny nadal miał luzy, więc pełni szczęścia zamówiliśmy nowy napinacz z serwisu i 400zł poszło się kochać bo nie ma żadnej reakcji. Motocykl ciągle jeździ na motulu 300v teraz jest po wymianie oleju. Zostało już chyba tylko zdjęcie głowicy ale to już później planowanie itp itd więc koszty pójdą lawinowe tego się boję... podpowiedzcie co jeszcze można sprawdzić co może być przyczyną? Nie jest to panewka bo dźwięk jest inny a panewka wali głośno i pozostawia opiłki, których u mnie nie ma. Boję się tak jeździć bo wiadomo co może się stać. Proszę o pomoc i z góry juz dziękuję. Pozdrawiam !!!

 
Posts: 282
Joined: 25 May 2008, 19:51
Location: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Year production: 2004

Post » 28 February 2014, 14:16

Cztery sezony temu miałem identyczny problem i do sprzedaży nie znalazłem przyczyny stuków. Nawet odstawiłem motocykl do aso hondy i również po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe nie znaleźli przyczyny. Kwestia tego jak u Ciebie stuka, bo z opisu ciężko wywnioskować. Nagraj może i wrzuć to będzie łatwiej cokolwiek powiedzieć. U mne to było na tyle głośne, że koledzy stojący obok mnie na światłach, też słyszeli. Stuk był regularny i wzrastał wraz z obrotami. Zauważyłem jeszcze, że mocniej stukalo gdy motocykl dłużej stał nieużywany.

 
Posts: 45
Joined: 28 February 2014, 12:38
Location: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 28 February 2014, 14:40

kolego tak jak mówisz stukanie jest regularne coś na wzór mocno stukającego zaworu przy dodawaniu gazu stuka coraz szybciej ale nie głośniej przy ok 4 tyś obrotów praca silnika zagłusza już to stukanie. I również wydaje mi się, że jeśli moto postoi kilka dni to przy odpaleniu stukanie jest głośniejsze. Ostatecznie moto trafi do zdiagnozowania do serwisu hondy w poznaniu, jeśli nic nie uda mi się zrobić. Moto jest u mechanika więc teraz nie mam jak nagrać filmu, ale tak jak mówię równiutko sobie stuka tak jakby zawór sobie dosyć mocno klepał ( jest to metaliczny dźwięk do złudzenia przypominający zawór który się mocno zluzował). Mówisz do sprzedaży a powiedz skąd jesteś? bo moto pochodzi z konina może to Twój sprzęt heh ;) nie wiem jak to sprzedać nawet bo kto kupi coś z takim klepaniem? Podoba mi się ten motocykl fajnie lata ale to stukanie doprowadza mnie do szału i aż boję się odkręcić jak się coś urwie zablokuje silnik i wystrzelę jak z procy??? może być lipa ;)

 
Posts: 14
Joined: 22 February 2014, 16:47
Location: Sosnowiec
Motocykl:

Post » 28 February 2014, 14:52

A może to panewki?

 
Posts: 45
Joined: 28 February 2014, 12:38
Location: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 28 February 2014, 14:55

panewki stukają głośno i bardzo wyraźnie do tego w oleju nie widziałem żadnego brokatu z opiłków. Dodam, że sprawdzane było też czy podczas duszenia silnika na pół sprzęgle i hamulcu zapali się kontrolka oleju, ale też nic

 
Posts: 282
Joined: 25 May 2008, 19:51
Location: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Year production: 2004

Post » 28 February 2014, 15:04

Jestem z Wrocławia a motocykl został sprzedany do Nysy. Przed sprzedażą mówiłem, że stuka i dołączyłem opinie z aso , że wszystko sprawne. Z tego co wiem to do tej pory chłopak lata na tym moto i dalej stuka...

 
Posts: 45
Joined: 28 February 2014, 12:38
Location: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 28 February 2014, 15:13

przydałaby i mi się taka opinia żeby się uspokoić. denerwuje mnie to, że ludzie często opisują takie problemy, ale nikt nie pisze jak na koniec to rozwiązał

User avatar
 
Posts: 58
Joined: 25 February 2011, 22:53
Location: okolice T
Motocykl: Honda CBR 954RR
Year production: 2003

Post » 28 February 2014, 18:58

kolego na 99 % jest to kosz sprzęgłowy, wymeczone sprężyny tłumienia drgań skretnych - jest ich chyba 6 sztuk- pozostaje wymiana kosza
Tomaszek954

User avatar
 
Posts: 492
Joined: 12 November 2011, 21:22
Location: Utr
Points: 9
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 28 February 2014, 19:31

tomko91, Niech twój mechanior zrobi pomiar ciśnienia sprężania na każdym cyl. będziesz coś więcej wiedział

 
Posts: 3
Joined: 12 February 2014, 13:38
Location: Grabòwka
Motocykl: sc 28
Year production: 92

Post » 28 February 2014, 19:51

moze na swozniu tloka ktoregos

 
Posts: 282
Joined: 25 May 2008, 19:51
Location: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Year production: 2004

Post » 28 February 2014, 20:12

Tomcbr600 wrote:kolego na 99 % jest to kosz sprzęgłowy, wymeczone sprężyny tłumienia drgań skretnych - jest ich chyba 6 sztuk- pozostaje wymiana kosza

taką opinię usłyszałem od dwóch mechaników i wtedy zakończyłem wycieczki po warsztatach...

User avatar
 
Posts: 591
Joined: 21 April 2009, 18:38
Location: Radomsko
Points: 1
Motocykl: sc57a
Year production: 2005

Post » 28 February 2014, 22:03

Pair valve też może nieźle hałasować, po plastikach i aluminium mocno niesie przeróżne dźwięki.
Kiedyś miałem tłuczenie myślałem że głowica zaraz wybuchnie, a to tylko lusterko się odkręciło...
Moto Psycho

Next

Return to Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests