Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:15

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

stukanie w silniku filn z pracą silnika

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 45
Rejestracja: 28 lutego 2014, 12:38
Lokalizacja: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 01 kwietnia 2014, 23:38

nie ma wyczuwalnego luzu na panewkach więc bez rozebrania silnika nie ma szans na wykrycie stuków

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2014 11:39 pm ]
nie wiem czy będę go rozbierał

 
Posty: 122
Rejestracja: 14 grudnia 2012, 01:07
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 02 kwietnia 2014, 05:28

Czyli czekasz aż zablokuje ci wał np przy 250km/h? :brawo:
Kompletnie cię nie rozumiem, kupiłeś motocykl ze stukającym silnikiem i teraz próbujesz sobie i innym wmówić, że takie walenie w silniku, że aż łzy wyciska jest zjawiskiem normalnym.

 
Posty: 45
Rejestracja: 28 lutego 2014, 12:38
Lokalizacja: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 02 kwietnia 2014, 10:22

nikomu nie próbuję wmówić i nie uważam że tak ma być i nie powiedziałem że tak ma być nikomu... chciałbym to zrobić, silnik nie wali tak jak na filmie z tym filmem to kolega chciał dobrze a przedobrzył bo chciał żeby dobrze było stuki słychać... nie ma żadnego wyczuwalnego luzu na panewkach więc żeby się przekonać trzeba rozebrać silnik na ten moment nie mam kasy więc moto w garaż cóż poradzić... nie wiem teraz czy pchać się w koszta i rozbierać silnik który i tak może okazać się do wywalenie czy od razu szukać pieca który za 2000 km znowu może zacząć stukać. Takich silników jak mój jest na tym forum kilkadziesiąt bo od kiedy prowadzimy tą gadkę dostałem ponad 20 PW z prośbą, że jak znajdę problem to żebym odpisał najlepiej na PW. Każdy z nich tak jeździ ryzykując bo nikt z nich nie rozgryzł tego tematu, jak na ten moment mam rekordzistę, który pisze, że zrobił tak 27 tyś km trochę podejrzane jeśli miałby to być panewki, która tyle wytrzyma... JESZCZE RAZ ŻEBY BYŁO JASNE JA NIE UWAŻAM ŻE TAK MA BYĆ!! TWIERDZĘ ŻE TO TRZEBA NAPRAWIĆ A ZE ZDOBYTYCH INFORMACJI PRZEKAZUJĘ WAM SŁOWA INNYCH UŻYTKOWNIKÓW TYCH MOTOCYKLI.

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 02 kwietnia 2014, 10:27

szyderca pisze:Czyli czekasz aż zablokuje ci wał np przy 250km/h? :brawo:
Kompletnie cię nie rozumiem, kupiłeś motocykl ze stukającym silnikiem i teraz próbujesz sobie i innym wmówić, że takie walenie w silniku, że aż łzy wyciska jest zjawiskiem normalnym.


pozdro dla kolesia :one:

znam takiego jednego :) uje.... mu korbę przy 150km na kole ciekawie to nie wyglądało :diabel:
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 45
Rejestracja: 28 lutego 2014, 12:38
Lokalizacja: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 02 kwietnia 2014, 19:43

w misce są opiłki ale z tłoka albo cylindra... 4 jest mocno porysowany a opiłki są duże srebrne, nie brokat złotawy jak z panewek. dużo ich nie ma ale jednak trochę znalazłem nie widać żeby olej mienił się brokatem a na panewach luzu nie widać... tak wyraźne stukanie wydawałaby panewka, która ma chociażby minimalny luz, który jest wyczuwalny dodatkowo żadna panewka nie wytrzyma 15 tysięcy kilometrów... przyczyna jest inna albo stuka tłok w cylindrze albo jeszcze coś innego. Jak już do cholery uszkodzenia panewek nie potwierdza 3 mechaników i do tego czwarty serwisant z Hondy, to chyba nie to będzie przyczyną... Dziwi mnie dobra kompresja na cylindrach skoro widać takie rysy, teraz nie wiem czy warto zagłębiać się w ten silnik czy po prostu lepiej szukać innego... Cwaniaków z miodkiem w uszach, którzy potrafią tylko szydzić a nie mają do wniesienia nic konkretnego, prosi się o założenie konta na demotywatorach lub jebzdzidy i umieszczanie tam głupich komentarzy i fotek...

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 02 kwietnia 2014, 20:00

Sworzeń tłoka? ...

 
Posty: 45
Rejestracja: 28 lutego 2014, 12:38
Lokalizacja: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 02 kwietnia 2014, 20:13

jest taka możliwość, że to sworzeń tłoka, ale zastanawiają mnie te CENZURA rysy czy to nie dyskwalifikuje silnika do remontu... jeśli to sworzeń to nic mu się nie stanie i będzie tak chodził długo... ale też wolę to zrobić tylko czy jest sens bo jak cylindry są do wywalenia to tu trzeba nowego pieca... wiadomo bez rozebrania się nie okaże ale to kolejne pieniądze wywalone w błoto...

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 02 kwietnia 2014, 23:44

Myślenie w temacie nic nie da. Chyba, że chcesz tak długo mielić temat, aż w końcu sam sobie wmówisz prawdę, która będzie Ci wygodną. Bo temat już chyba przestał być techniczny, a stał się raczej filozoficzny. Tak więc możemy filozofować dalej, ale niczego to nie zmieni :)
Drive like there's no tomorrow - there won't be.

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 03 kwietnia 2014, 00:20

tomko91 pisze:jest taka możliwość, że to sworzeń tłoka, ale zastanawiają mnie te CENZURA rysy czy to nie dyskwalifikuje silnika do remontu... jeśli to sworzeń to nic mu się nie stanie i będzie tak chodził długo... ale też wolę to zrobić tylko czy jest sens bo jak cylindry są do wywalenia to tu trzeba nowego pieca... wiadomo bez rozebrania się nie okaże ale to kolejne pieniądze wywalone w błoto...


Za ten czas co filozofujesz, to byś już łapnął fuszkę i zarobił na transport moto do Czikena ;) Kumplowi w Gixxerze 5 lat stukał sworzeń... Ale to bez rozbiórki możemy sobie tutaj lamentować jak stare baby po pogrzebie...

 
Posty: 45
Rejestracja: 28 lutego 2014, 12:38
Lokalizacja: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 03 kwietnia 2014, 11:38

wszyscy macie racje nie ma już się co rozczulać pozostało tylko pytanie czy szukać pieca czy ratować ten bo zastanawiają mnie te rysy na cylindrach skąd się biorą i czemu pomimo ich obecności nie tracimy kompresji... komplet panewek to koszt ok. 500zł w serwisie w Poznaniu. Tylko nadal nie potrafię wyjaśnić sobie czemu mają stukać panewki skoro nie ma na nich wyczuwalnego luzu... Znaleźć drugi dobry piec graniczy z cudem ...

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 03 kwietnia 2014, 18:18

Z tego co widziałem w kliku 954, i z tego co rowniez tu pisza rysy na cylindrach w sc50 to norma, i praktycznie kazdy egzemplarz bedzie mial je mniej lub bardziej widoczne. Jesli kompresje masz na wlasciwym poziomie, to tym faktem bym sie nie martwił - przynajmniej narazie.
Według mnie, opiłki ktore znalazłes nie pochodza z ukladu tlok/cylinder, z duzą dozą pewności obstawiam zmielenie innego elementu silnika, ale co to jest, ciezko wywrozyc po sieci.....
Opcji do wyboru nie masz za duzo:
1. Zakup uzywanego pieca - tak jak piszesz b. ciezko o zdrowy
2. Latanie na tym co jest, z nadzieja ze korba nie wylezie.
3. Odlozenie kilku stowek i diagnoza u Czikena
4. Sprzedaz maszyny tak jak stoi i zakup tanszego moto

 
Posty: 45
Rejestracja: 28 lutego 2014, 12:38
Lokalizacja: Zielona Góra
Motocykl:

Post » 03 kwietnia 2014, 21:01

pewne jest to, że stukanie jest słyszalne od strony rozrządu i tam gdzieś leży problem, tego możemy być pewni niesie się wszędzie, ale po wyregulowaniu obrotów tak, że silnik już prawie przygasa pojedyncze stuknięcia giną wszędzie i zostają tylko jakby przy samym napinaczu gdzieś w jego okolicy.... opiłki, o których mówiłem podejrzewam, że mogą pochodzić z porysowanych cylindrów nie ma ich wiele, ale trochę znalazłem. z tego co wiem to właśnie tak jak mówisz toper-utl dzwoniłem do dwóch gości dziś, którzy mają silniki od 954 do sprzedania i poprosiłem żeby mi powiedzieli jak przez okienka kontrolne wyglądają cylindry. Sprzedający byli o tyle mili, że sprawdzili to i również cylindry były porysowane. co jeszcze wokół rozrządu można sprawdzić może to sam łańcuch, który na 99,9 % jest oryginalny a motocykl ma 50 tyś więc łańcuch kwalifikowałby się do wymiany choć wyciągnięty nie jest ... jeszcze troszkę poszukam i rozbieram piec

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości