Dzisiaj jest 30 kwietnia 2024, 21:45

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Alternator, regulator napięcia

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 63
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 19:59
Lokalizacja: Praszka
Motocykl: Honda CBR 900 RR3
Rok produkcji: 2003

Alternator, regulator napięcia

Post » 17 kwietnia 2014, 15:41

Witam,
wiem, że podobnych tematów było już kilka.... Mój jest trochę inny, może jest na forum ktoś, kto rozwiązał podobny problem. Mianowicie. Podczas rozbiórki ogona i przeglądu instalacji elektrycznej w oko rzuciła mi się upalona kostka (alternator-regulator napięcia). Piny są przegrzane, kostka stopiona. Motocykl pracuje bardzo dobrze, ładuje prawidłowo, generalnie gdyby nie przymusowa naprawa tyłu to może nie byłoby tematu.

Co może być powodem takiego stanu rzeczy. Zastanawiam się nad problemem z połączeniami masowymi, bądź zbliżającym się końcem żywota uzwojenia alternatora? Miał ktoś podobną sytuację? Poglądowe zdjęcia wrzucę wieczorem.

Pozdrawiam,
Bartek

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 17 kwietnia 2014, 16:06

jezeli mowa o kostkach ktore sie wpina do regulatora. to albo awaria nie zostala do konca usunieta.lub regulator byl wymieniany a kostki zostawione stare. zrob fotke to cos poradzimy

 
Posty: 63
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 19:59
Lokalizacja: Praszka
Motocykl: Honda CBR 900 RR3
Rok produkcji: 2003

Post » 17 kwietnia 2014, 17:44

Zdjęcie kostki uzwojenia alternatora:
[img=http://img275.imagevenue.com/loc76/th_746435171_DSC_0424_122_76lo.JPG]


ta od regulatora nie wygląda lepiej...... Jeżeli chodzi o wcześniejsze naprawy to absolutnie nic nie było robione. Motocykl jest w moich rękach praktycznie od nowości, przebieg 65.000 km. Panowie gdzie szukać usterki, bo problem zdecydowanie jest lub się zaczyna.
Pozdrawiam,
Bartek

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

Post » 17 kwietnia 2014, 18:39

Sprawa ma się tak że przewody alternator- regler grzeją się. Gdy np jest słaby akumulator wtedy grzeją bardzo mocno i powoduje to nadmierne nagrzewanie i przepalanie miejsc o zwiększonej oporności czyli tu konektory, nagrzeją się i topią plastykową osłonkę. Moim zdaniem 2 opcje, wymienić wtyczkę i przeczyścić konektory, lub 2 ale ona nie każdemu przypadnie do gutu :) można wyciąć kostkę i przewody zlutować i zaizolować, problem na amen z głowy ale jak padnie regler trzeba będzie rzeźbić znów.

NIe zaszkodzi sprawdzić jakie jest napięcie zmienne między tymi przewodami, po pierwsze czy jest w miarę równe między kombinacją każdego z przewodów, a napięcie sprawdź w manualu jakie powinno być.

 
Posty: 63
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 19:59
Lokalizacja: Praszka
Motocykl: Honda CBR 900 RR3
Rok produkcji: 2003

Post » 17 kwietnia 2014, 20:13

Piny i wtyczki dam nowe. Poszukam w manualu jakie dokładnie mają być wartości na poszczególnych przewodach, chyba że ktoś pamięta?


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości