Dzisiaj jest 18 maja 2024, 02:01

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Porysowany cylinder

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 września 2014, 11:53
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Porysowany cylinder

Post » 27 września 2014, 10:36

Ktoś jeszcze śledzi ten post????
:ooo: :ooo: :ooo: :ooo: :ooo: :ooo: :ooo: :ooo:

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 27 września 2014, 12:16

Ktos tam pewnie sledzi, ale raczej ciezko bedzie o konkrentne porady, bo w Polsce takie rzeczy robiło najpewniej niewiele osob. Ja nie znam nikogo kto podjal sie rozwiertu w 954. Ostatnio spytalem o to przy okazji wizyty w aso, tam tez pojecia nie mieli jak do tego podejsc i nigdy wczesniej tego nie robili (a serwis ten istnieje znacznie dluzej niz jezdzi najstarsze 954). Powiedzieli zeby podjechac do jakiegos szlifierza od blokow i cylindrow samochodowych i z nim pogadac... no ale to chyba slaby pomysl, z uwagi na Alusil i raczej marne doswiadczenie przypadkowego szlifierza w tym zakresie.... Gdyby sprawa dotyczyła mnie, napisalbym bezposrednio do Hondy w Japonii, moze jakims cudem (choc szanse wg mnie sa raczej małe) dadza odpowiedz i poradza jak wlasciwie wykonac rozwiert, aby wpasowac ich nadwymiarowe tłoki. W koncu chcesz im dac zarobic na czesciach i moze nawet na serwisie !
Mozesz tez poszukac zakladu ktory ma doswiadczenie w szlifowaniu samochodowych cylindrow wykonanaych z Alusilu, i jesli ich maszyny na to pozwola - z czym moze byc problem - wykonac to u nich. Co do mozliwosci wymiany jednego tloka - to oczywiscie lepiej wymienic wszystkie, ale przy +0,25 na srednicy - pojemnosc jednego cylindra w 954 wzrosnie o 1,56 cm3, wg mnie podczas jazdy bedzie to nieodczuwalne.

 
Posty: 111
Rejestracja: 06 września 2010, 14:00
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: Franek Sc50>> GSX-R 1000 L1
Rok produkcji: 0

Re: Porysowany cylinder

Post » 27 września 2014, 12:59

Nie mozesz rozwiercic tylko jednego cylindra..... A nicasil nakladaja dobry w czechach lub USA, niesa to jakies ogromne koszta nawet z wysylka. Chociaz wiadomo ze to nie bedize kilkaset zlotych. 954 mozna rozwiercic prawie do 998ccm, nalozyc nicasil i wsadzic te nadwymiarowe tloki ktore poprzednia osoba z tym problemem kupila, wiseco z tego co wiem wlasnie sa glownie produkowane pod nicasil

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 września 2014, 11:53
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Porysowany cylinder

Post » 27 września 2014, 19:10

Dzieki za odpowiedz.

No już robię trochę rozeznanie i jest w Warszawie firma która zajmuje się kładzeniem oraz rozwiercaniem Alusilu i zajmują się motocyklami oraz samochodami.
http://krasnobrodzka-racing.com/pl/uslugi/motocykle
kolega wcześniej też podawał ten link, w poniedziałek zadzwonię do Nich i zapytam czy jest możliwość powiększenia średnicy cylindra o 0.25 mm .
No i znalazłem kolesia w USA co to robił (zakładał tłoki większe o 0.25mm) , ale jeszcze nic mi nie odpisał, chodzi mi o to żeby się dowiedzieć po ile kupował te tłoki i pierścienie(średnio chce płacić po 670zł za tłok, ale jeśli trzeba będzie to trudno),
Zdecyduje się jak już na rozwiercanie 2 środkowych ponieważ 3 cylinder jest najbardziej zdewastowany a na 2 widać lekkie ryski, to bym zrobił 2 środkowe a 2 dystalne pozostawił tak jak są.
https://www.youtube.com/watch?v=WqwYnymie8E
Link do tego co robił ten koleś w USA.

Pozdrawiam.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 27 września 2014, 19:48

W USA koszt oryginalnego tloka + 0,25mm to jakies 90 dolków, + około 30 za komplet pierscieni, bez cła i transportu.
Zamówić mozesz np tu: http://www.hondapartshouse.com/oemparts ... aft-piston

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 września 2014, 11:53
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Porysowany cylinder

Post » 27 września 2014, 21:24

O kurcze, dzięki wielkie za ten link, szukałem już na paru stronach, ale nic nie moglem znaleźć :P
Dzięki jeszcze raz!

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 27 września 2014, 22:46

Witam ponownie,

Widzę, że kolega ma podobny problem. Pewnie niektórzy zastanawiają się jak rozwiązałem problem. Tak jak ktoś wyżej wspomniał, dobry nicasil podobno kładą w Stanach. Czy dobry, powiem wam za 2 tygodnie. Kupiłem tłoki Wiseco 76mm, czyli Blady będzie miał 980cm3. Tłoki te są przystosowane do pokrycia metodą Nicasil, nie Alusil. Pewnie większość z was (jak i moich znajomych) uzna to za debilizm XXI wieku ale postanowiłem nie liczyć się z kosztami i zrobić ten silnik jak należy tym bardziej, że dół silnika jest w stanie bardzo dobrym a głowice mechanik ocenił na stan idealny. Robię taki mały projekt. Wszystko dokumentuję, całość pojawi się na forum razem z kosztami itp. jak tylko serducho mojej maszyny odżyje ;)

Jeśli zdecydowałbyś się jednak na nicasil, to odradzono mi firmę Millennium Technologies ze Stanów a polecano U.S. Chrome. Właśnie na te drugą firmę się zdecydowałem. Dodam tylko, że Nicasil jest o wiele mocniejszy niż Alusil. Orientowałem się ile kosztuje wstawienie tulei alusilowej jeśli będzie taka potrzeba. Koszt za JEDEN cylinder wynosi 1200zł. Jeśli chcesz robić tylko dwa cylindry o 0.25 obejdzie się bez wstawiania tulei alusilowej. Dzwoniłem po różnych serwisach, i polskich i zagranicznych - producent przewidział rozwiert cylindra o 0.25 bez potrzeby pokrywania nicasilem bądź wstawiania tulei alusilowej. Nie ubliżając nikomu ale dla mnie robienie jednego czy dwóch cylindrów to jest kowalstwo :P Odżałuj i zrób to raz a porządnie. Dodam tylko, że koszt nałożenia nicasilu w Stanach to około 2 tysięcy PLNów.

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 września 2014, 11:53
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Porysowany cylinder

Post » 28 września 2014, 00:00

Dobry wieczór!
Oczywiście, zgadzam się w 100% że robienie 2 garów to kowalstwo, ale teraz jak kolega wyżej podał mi link do stronki na której można kupić ponad 2 razy taniej te tłoczki niż w naszej kochanej Polsce to dochodzę do wniosku że zrobię wszystkie 4.
Tylko muszę jeszcze przedyskutować pożyczkę z matka, jestem studentem no i wiadomo jak to jest z kasą..
A co do powłoki gładzi cylindra to pozostanę przy Alusilu, podejrzewam że jak już to zrobię to nie "zjem" tego silnika.
No a co do głowicy to chodzi mi jeszcze po głowie zrobienie Portingu, jak mówicie, operacja godna zrobienia czy dać sobie spokój?

A co do Twojego przetrzewziecia Pater to masz racje, jak masz kasiorę to też bym się nie zastanawiał, teraz będziesz wiedział co masz, czym latasz i forum na tym też skorzysta posiadając materiały jak ktoś robił taką operację.
Szkoda tylko ze trafiają się tacy co na Twoim miejscu czy moim odrazu by pogonili te motorki podkładając komuś mine.

Pozdrawiam.

 
Posty: 8
Rejestracja: 20 września 2015, 10:31
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Re: Porysowany cylinder

Post » 20 września 2015, 12:18

Odgrzeję kotleta, ale ma ktoś z Was posiada tulejowany cylinder lub miał z takim rozwiązaniem styczność? Bo się nad takim rozwiązaniem zastanawiam bo u mnie jest coś takiego, czy szukać silnika?
ObrazekObrazek

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Porysowany cylinder

Post » 21 września 2015, 11:06

z czymś takim stpoktałem się w fjr z przebiegiem około 700 tys.
Twoaj chyba dlugo stała i dostała w CENZURA albo CENZURA już kilosów .
Tutaj tulejowania nie zstosujesz tylko wymiana pieca .

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Re: Porysowany cylinder

Post » 21 września 2015, 12:31

Ten projekt zakonczy sie kompletna klapa...

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Porysowany cylinder

Post » 22 września 2015, 19:00

Fajne fotki, mam taki sam silnik w garażu, nawet dwie sztuki, jeden umarł kupiliśmy drugi niby lalkę a wygląda gorzej od pierwszego więc życzę powodzenia

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości