Dzisiaj jest 30 kwietnia 2024, 18:56

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Porysowany cylinder

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 00:50
Lokalizacja: Płońsk, mazowieckie
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 954RR ''SE''
Rok produkcji: 2002

Re: Porysowany cylinder

Post » 18 sierpnia 2014, 20:45

Nicasil miały sc33 i starsze tylko...


To spoko cena ;)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 18 sierpnia 2014, 20:45

Zanim z tym ruszysz sprawdz magnesem czy na 100% nie jest to nikasil - zeliwo przyciaga magnes , nikasil nie. Z tego co wiem jest tam zeliwo - kiedys dawno, dawno temu nawet cziken tu o tym pisal.. ale szukac mi sie juz nie chce. Osobiscie tego nie sprawdzalem, bo nie mialem takiej potrzeby - kazdy zostawiał jak było i latał dalej (w 3 sztukach ktore widzialem na zywo, było gorzej niz na zdjeciu ktore wrzuciles). Wiec kontrolnie to potwierdz, a skoro masz silnik w czesciach to sekunda roboty...

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 18 sierpnia 2014, 20:58

Problemem może okazać się znalezienie tłoków nadwymiarowych. Były takowe w ogóle produkowane? Orientuje się ktoś, gdzie takie mogę zamówić? Wiem, że w Poznaniu w serwisie można kupić nominalny rozmiar 75mm za ponad 300 zł. Ale jak jest z nadwymiarowymi?

Sprawdzę magnesem jak tylko będę u mechanika. Dzięki za radę.

 
Posty: 111
Rejestracja: 06 września 2010, 14:00
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: Franek Sc50>> GSX-R 1000 L1
Rok produkcji: 0

Re: Porysowany cylinder

Post » 18 sierpnia 2014, 21:19

Mozesz z ebayu sciagnac nadwymiarowe, nawet wyslac tam lub do czech caly blok i ci go rozwierca i obrobia pod nie, napewno taniej niz w Polsce z tego co tutaj ludzie pisza. I nie bój się tego to jest wykonalne bez problemu.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 19 sierpnia 2014, 15:02

Pater pisze:Problemem może okazać się znalezienie tłoków nadwymiarowych. Były takowe w ogóle produkowane? Orientuje się ktoś, gdzie takie mogę zamówić? Wiem, że w Poznaniu w serwisie można kupić nominalny rozmiar 75mm za ponad 300 zł. Ale jak jest z nadwymiarowymi?

Sprawdzę magnesem jak tylko będę u mechanika. Dzięki za radę.


Tak jak kolega wyzej pisze, z tlokami nie ma problemu, w Hameryce sa ładne Kute nadwymiarowe Wiseco w dobrych pieniadzach.
http://www.ebay.com/itm/Wiseco-Piston-K ... c2&vxp=mtr

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 19 sierpnia 2014, 19:52

Tak też zrobię, zamówię komplet ze stanów. Dziś dostałem odpowiedź z serwisu Hondy ;)
Załączniki
Bez tytułu.jpg

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 19 sierpnia 2014, 23:20

No i jest zagadka ;) Magnes nie przyciąga się do cylindrów.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 20 sierpnia 2014, 15:45

A wiec jednak Nikasil... w sumie to nic tragicznego .. tylko koszta beda wyzsze.. Mysle ze okolo 1000 plnów bedziesz musial za sam rozwiert i pokrycie Nikasilem wycelowac + oczywiscie tłoki, płyny , uszczelki, robota... cztery kafla jak nic.

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 20 sierpnia 2014, 18:24

A co to tzw. Alusil? Podobno 954 nie mają nicasilu a właśnie alusil

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 20 sierpnia 2014, 18:44

Alusil to stop aluminium z krzemem - z niego jest odlany blok, a nikasil to cienka powłoka nakladana na alusil, zabezpieczajaca gładzie cylindrow przed scieraniem. Sam alusil bardzo szybko ulegl by wytarciu, lub zatarciu...

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 20 sierpnia 2014, 19:10

A jest możliwe, że zastosowany został sam alusil bez nikasilu?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 20 sierpnia 2014, 20:20

Niemozliwe.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości