Dzisiaj jest 30 kwietnia 2024, 10:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z nowymi klockami

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 35
Rejestracja: 28 grudnia 2013, 19:05
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Motocykl:

Problem z nowymi klockami

Post » 07 października 2014, 22:03

Witam,

Jako że stare klocki pozostawiały wiele do życzenia, postanowiłem zainwestować i kupić nowe. Wybór padł na niebieskie Nissiny z serii NS. Klocki wyglądają bardzo okazale z porównaniu do starych, ale po założeniu pojawił się problem. Pierwsza przejażdżka i zero hamowania. Mało tego tarcza rozgrzana niesamowicie. Moto na warsztat, a zacisk rozebrałem ponownie jednak wszystko zostało złożone jak należy. Teraz jestem po przejechaniu około 200km, a hamulca jak nie było tak nie ma. Na podnośniku i wciśniętym hamulcu koła nie da się obrócić, na feldze jest ogrom pyłu, ale siła hamowania nie zadowala. Mało tego- zauważyłem, że klocek nie styka się całą powierzchnią, a jedynie częścią. Co może być przyczyną tego problemu? Co robić?

Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że na starych klockach hamulce były bardzo mocne, podczas zmiany wyczyściłem tłok, tłok chodzi bardzo dobrze, a moje tarcze nie są w najgorszym stanie.

Z góry dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 07 października 2014, 22:16

jak dla mnie to nie pracują wszystkie tłoczki, albo zapowietrzony układ bo skoro wyciagałeś tłoczki to i musiales wymieniać płyn więc albo zapowietrzona pompa albo układ cały po prostu.

tylko co masz na myśli wyczyscileś tłok jaki tłok ? bo w kazdym zacisku masz 4 tłoczki i jeden tłoczek w pompie przy dzwigni hamulca wiec o czym piszesz. ?

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 07 października 2014, 22:28

Albo klocek o rant tarczy tylko hamuje, ale raczej coś z tloczkami, moze ktorys ciężko sie wciskal?

 
Posty: 37
Rejestracja: 29 sierpnia 2008, 20:52
Lokalizacja: Jastrzębi
Motocykl: Cbr 954 sc50
Rok produkcji: 2002

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 08 października 2014, 06:23

Ja uważam że na tarczy jest rant i klocek hamulcowy styka się samym kantem dlatego nie styka się całą powierzchnia .

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 08 października 2014, 15:00

jeżeli rozbierałeś to w kipy to powinieneś od razu kupić zestaw naprawczy i wymienić stare twarde gumy. Inaczej będziesz miał taki efekt jaki masz teraz. Lub kupić dobre sprawne zaciski.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 35
Rejestracja: 28 grudnia 2013, 19:05
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Motocykl:

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 08 października 2014, 16:43

Problem rozwiązany- skrzywiony zacisk.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 08 października 2014, 17:38

Jak zacisk krzywy ? Możesz opisać bliżej temat awarii

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 08 października 2014, 19:42

Dziwny objaw jak na skrzywiony zacisk ,przecież klocki nie są przyklejone do zacisku tylko pracują w swoich jarzmach i maja małą tolerancje krzywizny. Nawet jak tłoczek jest lekko krzywy względem klocka to i tak powinny dobrze przylegać do tarczy po wciśnieciu hamulca ,ale ważne że usterka usunięta .

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 08 października 2014, 20:35

i mnie też jeszcze jedno ciekawi, jak można taki monolit jakim jest zacisk hamulcowy skrzywić ? czym łomem ? młotem 5kg ktoś to rozbierał ? i tak jak chłopaki piszą i tarcza pływająca więc jeśli tarcza prosta to powinno się to wszystko i tak jakoś ustawić no ale skoro wymiana zacisku pomogła to ok.

 
Posty: 35
Rejestracja: 28 grudnia 2013, 19:05
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Motocykl:

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 08 października 2014, 21:03

Dość cienkie mocowanie zacisku (ucho śruby tej z przodu) było po prostu wygięte. Dopóki było to na motocyklu to wyglądało ok, jednak po zdjęciu okazało się, że jest krzywe. Nie mam pojęcia co trzeba zrobić, żeby skrzywić zacisk, ale komuś się udało. Przy okazji okazało się, że gwint był lekko sprasowany, a śruba nie dochodziła do końca. Widocznie te 2 sprawy dały taki efekt.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 08 października 2014, 21:29

aaa mocowanie zacisku przy ladze a nie zacisk, więc to co innego

 
Posty: 35
Rejestracja: 28 grudnia 2013, 19:05
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Motocykl:

Re: Problem z nowymi klockami

Post » 10 października 2014, 19:54

Mówimy o tylnym hamulcu, więc nie. Skrzywiony był zacisk przy mocowaniu (przy śrubie) dokładnie w tym miejscu:
Obrazek

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości