Strona 1 z 1

Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 01:04
autor: Oley
Witam
Oczytałem się forum pod tym względem i sprawa wygląda tak.

W 954 brak ładowania, na odpalonym silniku i światłach jest na akumulatorze koło 12,2 V.
Rozebrałem dziś sprzęt, wtyczki łączące alternator z regulatorem przypalone.
Napięcie na kablach od altka wynosi coś koło 8V i przy dodaniu gazu do 5 tys rosnie do okolo 16 V.
Także chyba troche mało chyba ? Altek raczej do wymiany prawda? A co z regulatorem ? Jak go sprawdzić ?

Re: Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 01:39
autor: blazej_CBR929
jezeli dbrze pomierzyles to stanowczo za mało, czyli wyglada na to ze alternator do wymiany badz regeneracji, a co do regulatora to chyba tak go nie sprawdzisz, musisz miec dobrego altka i wtedy pomierzyc ladownie na zaciskach przy akumulatorze i jak bedzie powyzej 14,4V w roznym zakresie obrotów bez jakis wielkich spadkow i wzrostów to znaczy ze dobry. chyba ze masz mozliwosc przelozenia go do innego moto ze sprawnym altkiem i tam zrobic pomiar

Re: Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 02:18
autor: Oley
Raczej napewno dobrze, bo sprawdzane dwoma różnymi miernikami i pokazywało 8V, a teraz mi sie przypomniało
że na jednej fazie pokazało 2 V więc 100% altek.

A czy przy zepsutym reglu, napięcie na aku nie będzie się zmieniać mimo zwiększonych obrotów ?

Re: Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 12:13
autor: blazej_CBR929
na altku powinno byc 80-85V na wszystkich z trzech kombinacji kabelków przy 5 tys obrotów to ty masz malutko. A na aku powinno byc nie mniejsze niz 14,4V i ogolnie nie wieksze od 15,5V, powinno sie zmieniac ale nieznacznie i powinno rosnac a nie spadac i nie przekroczyc 15,5V

Re: Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 12:56
autor: 350ts
Tu masz filmiki jak i co sprawdzić...

https://www.youtube.com/watch?v=kDx3zgOLShY

https://www.youtube.com/watch?v=5v2LtHlvcqI

Warto też wiedzieć jaka powinna być wartość napięć międzyfazowych dla Twojego modelu na wolnych obrotach - 1100obr/min.

Są takie uszkodzenia altka/rzadko, które wychodzą pod obciążeniem natomiast przy3 lub 5 kiloobr. pokazują prawidłowe wartości - ja miałem taki przypadek.

Z tego co pamiętam -jak kiedyś rozmawiałem z Maxem, napięcia międzyfazowe u Ciebie - 1100obr - powinno być w granicach 26 - 30V.

PS - A tak jeszcze na marginesie - DOKŁADNIE SPRAWDŹ AKUŚ - czy jest on naprawdę w porządku...
PSS - Sprawdź pozostałe wtyczki na torze ładowania... :)

Re: Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 13:49
autor: Oley
Hmmm a to że aku ma pojemność 6 ah ma jakies znaczenie ? Bo chyba powinno być 9 prawda ?

Re: Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 16:21
autor: luis954
kolego dobra rada jak wymienisz altka to wymień też akumulator bo takie rzeczy przeważnie zaczynają się właśnie od niego.tylko kup aku o parametrach jakie przewidział producent. :)

Re: Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 16:34
autor: Oley
Taki mam zamiar :)

Generalnie to regulator przebadał mi fachowiec i stwierdził zgon ;)
Jeszcze raz musze pomierzyć altka, jak sie mierzy napięcie na alternatorze to kostka od niego,
ma być wpięta do regulatora ? Czy to nie ma znaczenia ?

Re: Brak prądu

Post: 24 stycznia 2015, 22:44
autor: blazej_CBR929
powinna byc wypieta i mierzysz prad zmienny na trzech kombinacjach 1-2, 1-3, 2-3. Mozesz jeszcze zmierzyc czy nie ma przebicia czyli miernik na pomiar oporu i kazdy z kabelkow z masa

Re: Brak prądu

Post: 25 stycznia 2015, 01:24
autor: Oley
Ok, to teraz pytanie jakiej firmy regulator i gdzie polecacie kupić ? :)