Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 23:03

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Stuki w silniku

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 21
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 01:56
Lokalizacja: Kalety
Motocykl: 954
Rok produkcji: 0

Stuki w silniku

Post » 03 czerwca 2009, 13:10

od miesiąca męczę się z moją 954 po ostatnim paleniu gumy ( biegi były zmieniane ...) w silniku zaczęło coś trzaskać ( zaraz po odpaleniu -równomierne stuki ) silnik rozpołowiony ale wszystkie zęby w skrzyni są ok , wodziki też . Chciał bym się dowiedzieć czy sprężyny na koszu sprzęgłowym a dokładniej "na tym dużym" ( jest ich tam 6 ) powinny być napięte czy luźne ?? jedną mam na piętą 5 luźnych może to być przyczyną stuków ?? nadmieniam że stuki były naprawdę głośne i przeraźliwe :) z góry dzięki za pomoc

 
Posty: 375
Rejestracja: 12 stycznia 2009, 16:54
Motocykl: HONDA 954 poraz drugi
Rok produkcji: 2003

Post » 03 czerwca 2009, 18:12

Moze kolego ci panewka poszła i nie tu szukasz przyczyny stuków. Koles identycznie tak miał jak ty, tak jej w tyte dał na weselichu ze przy paleniu gumy zaczeło stukac zgasił pozniej odpalił i dalej stukało i pojechał tak do domu 15km. Pózniej rozebrali silnik i okazało sie ze to panewka pekła ale sie nie rozsypała na jego szczescie:)

 
Posty: 21
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 01:56
Lokalizacja: Kalety
Motocykl: 954
Rok produkcji: 0

Post » 03 czerwca 2009, 18:55

panewki są całe ;/ i pozatym panewka nie trzaskała tak głośno.... po 2 nawet silnika nie przegrzałem :) zapomniałem dodać że stuki są tylko na luzie jeśli się wrzuci jakikolwiek bieg nic nie stuka ....

Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Rejestracja: 29 marca 2009, 20:13
Lokalizacja: Piastów
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2002

Post » 18 czerwca 2009, 19:48

krzych pisze:zapomniałem dodać że stuki są tylko na luzie jeśli się wrzuci jakikolwiek bieg nic nie stuka ....

u mnie też są takie objawy i słychać zdecydowanie że to z prawej strony
jakieś diagnozy?
yamaha RAPTOR 700 R nieeeezła jazdaaaa

 
Posty: 21
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 01:56
Lokalizacja: Kalety
Motocykl: 954
Rok produkcji: 0

Post » 22 czerwca 2009, 14:20

kosz napewno to nie jest .... byłem w jednym serwisie powiedzieli że widzą pierwszy raz coś takiego ... chyba wymienię wodziki ew całą skrzynie ... podobno pasuje z 929 sprawdzał to ktoś ?? przełożenie jest te same ?

 
Posty: 7
Rejestracja: 08 lipca 2009, 11:24
Lokalizacja: Praszka
Motocykl: Honda
Rok produkcji: 2002

Post » 08 lipca 2009, 20:57

Witam!
posiadam podobny problem więc nie zaczynam nowego tematu ;) mianowicie : gdy silnik dostanie temperatury słychać " klikanie" które narasta w miare rosnących obrotów ;/ jest to dosyć uciążliwe podczas jazdy ;/ na moje oko są to zawory a raczej luzy na zaworach, jakieś porady diagnozy itp . ??

PS : jakie są koszta regulacji zaworów ??
Kris954

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 08 lipca 2009, 22:39

Zawory bys slyszal bardziej na zimnym silniku. Luzy zaworowe zmiejszaja sie na skutek rozszezania cieplnego metali, wraz ze zwrostem temperatury silnika.
Gdybys przeszukal forum pod katem cykania i klikania w 954 i 929 to bys sie tak nie martwil. Choc cykac i klikac rozne rzeczy sobie lubia ;)



PS. Znam taka Asie z Praszki :one:

 
Posty: 7
Rejestracja: 08 lipca 2009, 11:24
Lokalizacja: Praszka
Motocykl: Honda
Rok produkcji: 2002

Post » 09 lipca 2009, 11:55

Wiem wiem ;) silniki 929 i 954 obfitują w stuki itp. ale to stukanie nie należy do ich kulutry pracy ;) kupując ten motocykl byłem przygotowany na stuki a tutaj mam w gratisie klikanie :placze: ale gdy słucham silnika innych 954 929 tego kilkania nie słysze i zazdroszcze kolegą ;) dziś podjąłem decyzje, że prześmigam ten sezon z "klikaniem " do końca a zimą zrobie jej porządny servis ;)
A tymczasem zainwestowałem w Power Commandera ;)
Kris954

 
Posty: 21
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 01:56
Lokalizacja: Kalety
Motocykl: 954
Rok produkcji: 0

Post » 12 lipca 2009, 23:51

koniec w końcu wymieniłem całą skrzynię biegów ( nawet jedno trybo miałem pęknięte .... ) i moto chodzi idealnie wrzuciłem skrzynie z 929 ( razem z wodzikami ) pasuje idealnie żadnego przerabiania kombinowania a cena dużo niższa

 
Posty: 3
Rejestracja: 17 lipca 2009, 15:45
Lokalizacja: Łowicz/Wa
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2002

Post » 17 lipca 2009, 15:56

podepne sie do tego tematu bo mam podobny problem i zarazem pytania do Was. Przy ok 3 tys. słychac pusty dwięk dochodzacy z silnika a tak przy ok5-6 tys. silnik wydaje głośniejszy ale juz bardzej metaliczny głos. Obawiam sie ze to może byc któraś z panewek. Czy ktoś z Was miał doświadczenie ze stukami w przypadku uszkodzenia panewek. ? Dodam ze te głosy słyszeod jakis 1,5 tyg. po ostrym lataniu na kole. A może któryś z Was zna sie dobrze na tych spretach (Sc50) i jest z wawy lub okolic, dobrze żeby kktoś ja obsłuchał wprawionym uchem? :|

 
Posty: 25
Rejestracja: 11 lipca 2009, 17:51
Lokalizacja: Mysłowice
Motocykl: CBR 600 F4
Rok produkcji: 1999

Post » 17 lipca 2009, 17:23

Panowie, czy dźwięk ustaje jak moto się zagrzeje ? jak panewka stuka to raczej sprawdź to tak skrec moto do 800 obrotów (nie tyś !!!) i dodaj gazu jak zastuka ostro to może być panewka, ale raczej obstawiam na napinacz ! rozrządu to samo jest w mojej F4 metaliczny dźwięk przy 5 tyś dokładnie, a jak napinacz już jest bardzo wyrąbany to i nawet powyżej i poniżej 5 tys grzechocze, nic tylko sprawdzić napinacz, i daje 90 % ze to właśnie on hałasuje.

 
Posty: 3
Rejestracja: 17 lipca 2009, 15:45
Lokalizacja: Łowicz/Wa
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2002

Post » 20 lipca 2009, 19:32

jeśli chodzi o łańcuszek rozrzadu i napinacz wszystko jest ok(rozebrałęm i sprzwdziłem) delikatne luzy na koszu sprzegłowym to norma-po wcisniencu sprzegła ustaja ( to tez odrzucam, jeśli chodzi o exap to chyab tak jak w wiekszosci tych sprzetów słychac go zanim moto sie zagrzeje wiec to tez odpada. A może to zawory , bo przyznam sie ze regulacji nie robiłęm. Powiedzcie kto w Wawie zrobi to jak nalezy (ogólny przegląd regulacje) ? i jak wyglada to w warszawskich serwisach Hondy? Można któremuś zaufac ?

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości