Strona 1 z 2

Moto zgasło przy wyprzedzaniu i potem jeszcze kilkakrotnie.

Post: 16 czerwca 2009, 14:52
autor: Guliver
Hello. Wracałem do domu z wyprawy w Czechach i Słowacji i tak 150km przed domem jak wyprzedzałem TIR-a to mi moto zgasło. Zaraz go odpaliłem i skończyłem wyprzedzanie. Z początku myślałem że niechcący wcisnąłem Kill Swich-a. Niestety sytuacja powtórzyła się kilkakrotnie. Moto gasło lub dławiło się (wskazówka obrotomierza spadała do zera i powracała z powrotem do odpowiednich obrotów). Czasami moto dławiło się ale nie gasło ale to chyba tylko dlatego że koło tocząc się napędzało silnik i nie pozwalało mu zgasnąć. Jak wcisnąłem sprzęgło to moment i moto gasło po tym jak zaczynało się dławić i obroty szalały. Miałem zamontowane gniazdo do zapalniczki na potrzeby GPS-a (był podpięty bezpiecznik ale się nie przepalił) i dodam że mam PCIIIr zainstalowanego. Wymontowałem gniazdo zapalniczki a Power Commandera ustawiłem na pozycję LOW a było na HIGH i CBR przestała gasnąć. I tak przejechałem ostatnie 70km do domu już spokojnie bez niemiłych niespodzianek. Nie wiem co to mogło być. Boję się że może się to przytrafić w najmniej chcianym momencie. Przejechałem w 5 dni 2300km i było wszystko OK (cud, miód) a tu 150 km przed końcem podróży takie ceregiele :(
Może ktoś coś miał już takiego? Jakieś rady gdzie zacząć szukać przyczyny?
Pozdrawiam.

Post: 16 czerwca 2009, 20:33
autor: pANpawiAN
miałem dokładnie taką samą sytuację! ;)
najpierw ją przyduszało - jakby nie dostawała paliwa, kolejnym objawem było gaśnięcie i odpalanie połączone z prychaniem, aż w końcy nie chciała odpalić w ogóle
- wszystko w przeciągu 1go dnia, a pierwsza z tych niespodziewanek także przy wyprzedzaniu.. :-|
w moim przypadku zawiniły złe i zasrane świece
Po ich wymianie, kiedy przy okazji wymieniłem filtr powietrza wszystko gra jak w bajce :D

Post: 17 czerwca 2009, 09:41
autor: Mor
Guliver pisze:a Power Commandera ustawiłem na pozycję LOW a było na HIGH i CBR przestała gasnąć.

Tzn. że dodałeś paliwa w zakresie niskich obrotów. Wciskanie tych guziczków powoduje dodawanie, a następnie ujmowanie dawki paliwa w poszczególnych zakresach obrotów - widać to na tej skali diodowej z boku.

Post: 17 czerwca 2009, 09:53
autor: Guliver
Tylko że ja cały czas miałem na HIGH i nic się nie działo przez ponad 2000km i dopiero na koniec. I jeszcze jedno. Bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Są 3 opcje ustawienia PC 1.HIGH 2. MIDLE 3.LOW. Czy High oznacza wzbogacenie mieszanki w całym zakresie obrotów czy tylko w górnym? Low - czy oznacza wzbogacenie mieszanki tylko w dolnym zakresie obrotów czy obniżenie w całym zakresie obrotów?

Post: 17 czerwca 2009, 10:27
autor: Mor
High - wzbogaca i obniża mieszankę w górnych, Middle - w środkowych, a low w niskich. Te nazwy dotyczą zakresu obrotów, a naciskanie guziczka powoduje wzbogacanie lub zubażanie, zależnie ile razy ponaciskach, co widać na tej skali diodowej z prawej strony.

Post: 17 czerwca 2009, 21:35
autor: miki
Guliver, dostałeś PW ?

Post: 18 czerwca 2009, 00:28
autor: goOly19
chyba komus sie cos popsuło :D :D

Post: 18 czerwca 2009, 09:50
autor: Guliver
miki pisze:Guliver, dostałeś PW ?


Tak. Dzięki Miki. Sprawdzę wszystko w weekend bo teraz jestem w Bydgoszczy służbowo.
Znając życie to pewnie jakaś śmiesznie prosta usterka. Jak znajdę co to było to dam znać.

[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 9:51 am ]
goOly19 pisze:chyba komus sie cos popsuło :D :D


Nie ma to jak cieszyć się z czyjegoś nieszczęścia :<

Post: 18 czerwca 2009, 10:33
autor: goOly19
nie no ja sobie zartuje ale guliver uporales sie z ta usterka? sprawdz moze przewody od pompy paliwowej

Post: 18 czerwca 2009, 11:56
autor: Guliver
Gooly, jak już pisałem ja jestem teraz w pracy w delegacji w Bydgoszczy i dopiero do Lbn. wrócę w piątek wieczór to siądę przy moto. Otworzę zimne piwko i zacznie się szukanie usterki.

Post: 18 czerwca 2009, 12:31
autor: goOly19
a moge ci odwiedzic na piwko?:D

Post: 12 lipca 2009, 17:27
autor: Guliver
Właśnie siedze u kumpla w warsztacie i mamy problem. Tak jak wyzej opisalem. Sprawdziliśmy i wyskakuje kod błędu numer 29. Po angielsku "malfunction indicator". Wiem co to po angielsku oznacza ale nie czaje o co chodzi. Tzn. nie wiem gdzie szukać usterki. W serwisówce nie ma wyjaśnienia dla błędu numer 29. Plizzz help. Jak ktoś wie to proszę o radę. Dzięki.