Strona 1 z 3

wydmuchało świece

Post: 02 września 2009, 17:38
autor: Wini
wczoraj jak sobie jechałem coś zaczeło mi prychać myślałem że coś się stało z kolektorami albo z uszczelką pod głowicą. Po oględzinach okazało się że świecę wydmuchało ktoś kiedyś przekręcił gwint i wylazło! I pytanko czy da się to zrobić bez rozbierania silnika jakaś reperaturka bądź spirala mój magik mówi że jest tam świeca stożkowa i na końcu świecy jest stożek który ten otwór uszczelnia i nie ma możliwości niby tego naprawy nie chcę zdejmować głowicy bo zaraz dochodzi uszczelka planowanie głowicy i w ch.. roboty miał ktoś taki przypadek?

Post: 02 września 2009, 18:21
autor: Kamilekkk1988
No wiec robisz tak: skoro juz odkreciles wszystkie swiece to zapewne je wymienisz na nowe jedna z nich musisz zepsuc chyba ze masz gdzies taka stara z takim samym gwintem do rzeczy. zgniatasz w imadle jedna swiece zeby sie zrobilo jajko 4milimetry np jak swieca ma 10milimetrow srednicy to robisz na 14, dociskajac klucz krecisz i robisz na zerwanym gwincie nowy gwint opilkami ktore zleca na tlok sie nie martw, po zrobieniu tego gwintu odkuzaczem odkurz tyle ile sie da (zrob jakas elastyczna rurke zeby tam wlazyc) nastepna rzecz to nakrecasz drucik na swiece, musisz zrobic taka ciasna sprenzynke zeby ciasno wchodzila na swiece(lewy gwint) bo pozniej musisz w prawo wkrecic w glowice, kupujesz klej do metalu za jakies 12 zl lejesz na ten drucik zeby sie skleilo ze swica na drugi dzien masz juz gotowe pilnikiem pozniej robisz poczatek gwintu na siwcy czyli ten drucik zeby byl oplywowy,ostry, lejesz znowu na ten gwint i bezposrednio z naciskiem na ta swiece wkrecasz do glowicy czekasz jeden dzien i odpalasz maszyne za jakies 24 godziny zeby klej zlapal(kup taki powyzej 100 stopni celcjusza. nie ma innego wyjscia zeby nie gralo wiem ze w 954 jest zbyt maly dostep ale sobie poradzisz jak skorzystasz z tego co ci napisalem a i najlepiej niech troche pochodzi zeby te opilki co wpadly to sie zmieszaly z olejem no i pozniej wymien olej jak masz zamiar dalej nim jezdzic chyba ze bedziesz sprzedawal to co inego:):) ;) ;) ;) ;)

Post: 02 września 2009, 18:45
autor: Wini
no właśnie mam stare świece w drugiej głowicy. i dziękuje za radę. Bez obrazy ale jakoś ten sposób mi nie podchodzi nigdy nie słyszałem o takiej metodzie i trochę mnie przeraża więc może inne propozycje??

Post: 02 września 2009, 18:51
autor: bobi 929
:ooo: pewnie że... ,nie słuchaj takich bzdur co on tam wypisuje taką partyzantke to se można w motorynce zrobić , a nie imadło klej i odkurzacz :511: dobre hehe

Post: 02 września 2009, 21:12
autor: chanbord
Kamilekkk1988 pisze:pozniej wymien olej jak masz zamiar dalej nim jezdzic chyba ze bedziesz sprzedawal to co inego


Takie teksty strasznie mnie irytują. Życzę tobie kamilekkk1998, żebyś w przyszłości kupował pojazdy od takich ludzi jak ty. :wnerwiony:

Post: 02 września 2009, 21:29
autor: Kamilekkk1988
daje tylko podpowiedz chciales bez kosztow wiec masz bez kosztow rownie dobrze moglem powiedziec ze najlepiej wymienic cala glowice ale to tak jak pisales ze to sa koszty ewentualnie masz zestawy naprawcze do glowicy na allegro powodzenia pozdrawiam

Post: 02 września 2009, 22:22
autor: Wini
chanbord pisze:pozniej wymien olej jak masz zamiar dalej nim jezdzic chyba ze bedziesz sprzedawal to co inego


Takie teksty strasznie mnie irytują. Życzę tobie kamilekkk1998, żebyś w przyszłości kupował pojazdy od takich ludzi jak ty. :wnerwiony:


Takich rzeczy na pewno nie zrobię swojej Niuni zamierzam dalej śmigać na tym motorze a nawet gdybym sprzedawał to by mi coś takiego do głowy nie przyszło :ooo: . Mam drugą głowice ale nie chciał bym zwalać tej dlatego szukam alternatywy jak nie będzie sposobu to zmienię tylko napewo tamtą trzeba było by dać na dotarcie zaworów i oględziny.

Post: 02 września 2009, 22:36
autor: cziken929
Specjalną tulejkę spokojnie da się dorobić w odpowiednim zakładzie specjalizującym się w obróbce głowic, Koszt ok 150 pln razem ze zrobieniem płaszczyzny (cena w moich okolicach) Do tego oczywiście uszczelka pog głowę i sporo pracy...inny sposób nie istnieje (przynajmniej dla mnie) Kamilek no żeś się popisał hohoho :kosci:

Post: 02 września 2009, 22:44
autor: Wini
na to wychodzi że drugą głowicę najlepiej dać do obróbki i nie kombinować z tulejkami i mieć święty spokój

Post: 03 września 2009, 11:26
autor: Kamilekkk1988
Nie ma tu przed kim sie popisywac gdy mialem f3 i chcialem wymienic swiece po 2 sezonach odkrecam i wlasnie tak bylo dzwonie do goscia i mi wlasnie tak powiedzial ze bylo zrobione co ja moglem poradzic musialem zrobic tak samo i dalej sie jezdzilo nic sie nie dzialo wiec jezdzilem wiec podopwiadam zrobienie bez koszta

Post: 03 września 2009, 12:39
autor: Wini
tylko po co popełniać błędu jak inni i się mordować

Post: 08 września 2009, 19:57
autor: morwa76
witam
jak wymieniałem swiece dwie odkreciły mi sie swobodnie bez większej siły
i miały ślady przedmuchu [ mokre od oleju], a dwie normalnie ,rozmawiałem o
tym z gościem z serwisu i powiedział że to sie robi , jak ktoś CENZURA przy wymianie że potrafi wystrzelic swiece dziurawiąc filtr powietrza, w końcu 10 atmosfer tam jest, co dalej da sie to zrobic [tuleja] ale nie bez sciągnięcia głowicy i nie jest to tanie jak na moje Legionowo - nie rób na odpie...ol bo stracisz dwa razy.
pozdrawiam ;)