Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 03:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

pęknięty blok w 954

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

pęknięty blok w 954

Post » 06 kwietnia 2010, 14:06

Witam! proszę o pomoc, mam pęknięty blok w sc50, zdjęcia: www.bikepics.com/members/yamaszi/02cbr900 pierwsze zdj to obraz jaka ilość cieknie, 2 zdj to widok tego pęknięcia, słabo widać, to jest zaraz pod gniazdem śruby mocującej impulsator, pęknięcie niewielkie i niewielki wyciek. Co robić? kleić, spawać, wymieniać blok? ratunku.... Wieczorem ze sprzedawcą moto będę negocjował warunki tej naprawy lub ewentualnego zwrotu kosztów...

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 2:41 pm ]
może mały błąd popełniłem, nie jestem mechanikiem, nie wiem jak to nazwać, nie jest to blok silnika, tam gdzie są cylindry, tylko ta część niżej :) kartery czy coś hehe

Awatar użytkownika
 
Posty: 146
Rejestracja: 20 marca 2010, 20:14
Lokalizacja: Rudna
Pochwały: 1
Motocykl: R6 50th anniv.
Rok produkcji: 2006

Post » 06 kwietnia 2010, 15:20

Jak byś mógł zaznaczyć jakoś to pęknięcie? Może coś pomożemy.

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 06 kwietnia 2010, 15:53

w swiezo kupionym sprzecie takie cos??

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 06 kwietnia 2010, 16:55

słuchaj takie coś to jest pikus :)pierw bym ci radził sprobowac bez spawana - rozbierz dekielek (tam jest olej!) i w miejscu pekniecia przetrzyj papierkiem sciernym odtłusc porzadnie i kup taki cos jak plastelina dwuskladnikowa do klejenia zbiornikow paliwa, bloków silnika itp. ja robilem w ten sposob kilka spawanych blokow silnika w 929 954 - ze spawu uciekało dosyc sporo czase mnawet zdrowe plamy zostaiwaly - po dokaldnym zrobieniu plasteliną stick 27 chyba ? silniki suche ;) a jak nie to daj spawaczowi tlyko dobremu niech to lekko tigiem pusci. pozdtoo

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

Post » 07 kwietnia 2010, 02:36

dzięki za info! tu jest link do fotki z zaznaczeniem pęknięcia dla tych co nie zauważyli www.bikepics.com/pictures/1945376/ i jeszcze jedno pytanie, czy po ściągnięciu dekielka będę miał dostęp do tego pęknięcia? bo nie wiem na jaką głębokość sięga wgłębienie w karterze...

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 07 kwietnia 2010, 10:51

zobacz najpierw czy Twój egzemplarz nie ma wadliwej serii silników które z tego co pamiętam podlegały akcji serwisowej właśnie z powodu zbyt cieńkiej ścianki bloku powodującej pękanie. Był taki temat na forum i tak miałeś zakres numeryczny.

Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Rejestracja: 16 listopada 2009, 00:24
Lokalizacja: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Rok produkcji: 0

Post » 07 kwietnia 2010, 16:26

Szukałem tematu odnośnie pękania bloków żeby sobie sprawdzi numerki z ciekawości czy u mnie też taki problem może wyniknąc ale nie znalazłem,może ktoś poda link?!

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 07 kwietnia 2010, 18:02

http://forum.fireblade.pl/topics32/spaw ... .htm#33587

Zajrzyj w powyższy link. Na pewno coś znajdziesz pomocnego.

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

Post » 07 kwietnia 2010, 23:00

dzięki za link, koleś który mi sprzedał moto weźmie na siebie koszty naprawy. Ma znajomego który ma doświadczenie w spawaniu takich rzeczy i ma porządny sprzęt. Dziś rano odkryłem że jest kolejne pęknięcie, za drugim gniazdem śruby. Pęknięcia te nie są spowodowane wadą fabryczną a tym że motocykl w Niemczech miał szlifa, podczas uderzenia o ziemię musiało pęknąć, Niemiec wymienił dekielek i tyle. Zauważyłem też jedną niepokojącą rzecz, chyba olej cieknie z jednaj ze śrub mocujących panewki (nie jestem pewien czy akurat panewki ale na to wygląda). Pytanie czy jest to możliwe i czy można wykręcić "bezkarnie" tą śrubę i wymienić na niej podkładkę? SORRY na mój kompletny laicyzm w sprawach mechaniki :) i proszę o rady

 
Posty: 84
Rejestracja: 17 września 2009, 23:01
Lokalizacja: Łęczna
Motocykl: brak
Rok produkcji: 2006

Post » 07 kwietnia 2010, 23:12

Miejmy nadzieję, że śruba od panewki jest mokra przez olej który wydobywa się z pęknięcia i tylko na nią nacieka. W przeciwnym wypadku może być nieciekawie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

Post » 07 kwietnia 2010, 23:52

obawiam się że nie :( wytarłem wyciek i po paru godzinach znów zaglądnąłem, z pęknięcia cieknie jedynie na odpalonym silniku, ze śruby niestety cały czas, tzn wyciek jest naprawdę minimalny, śladowe ilości, ale cieknie, co powoduje mój niepokój, jest tam słaby dostęp co utrudnia oględziny, jutro dokładniej wszystko obejżę

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 08 kwietnia 2010, 07:38

a cena za moto byla chociaz okazyjna??

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości