Strona 1 z 2

pęknięty blok w 954

Post: 06 kwietnia 2010, 14:06
autor: THOMAS
Witam! proszę o pomoc, mam pęknięty blok w sc50, zdjęcia: www.bikepics.com/members/yamaszi/02cbr900 pierwsze zdj to obraz jaka ilość cieknie, 2 zdj to widok tego pęknięcia, słabo widać, to jest zaraz pod gniazdem śruby mocującej impulsator, pęknięcie niewielkie i niewielki wyciek. Co robić? kleić, spawać, wymieniać blok? ratunku.... Wieczorem ze sprzedawcą moto będę negocjował warunki tej naprawy lub ewentualnego zwrotu kosztów...

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 2:41 pm ]
może mały błąd popełniłem, nie jestem mechanikiem, nie wiem jak to nazwać, nie jest to blok silnika, tam gdzie są cylindry, tylko ta część niżej :) kartery czy coś hehe

Post: 06 kwietnia 2010, 15:20
autor: Kamcio
Jak byś mógł zaznaczyć jakoś to pęknięcie? Może coś pomożemy.

Post: 06 kwietnia 2010, 15:53
autor: damianio
w swiezo kupionym sprzecie takie cos??

Post: 06 kwietnia 2010, 16:55
autor: sasza_19
słuchaj takie coś to jest pikus :)pierw bym ci radził sprobowac bez spawana - rozbierz dekielek (tam jest olej!) i w miejscu pekniecia przetrzyj papierkiem sciernym odtłusc porzadnie i kup taki cos jak plastelina dwuskladnikowa do klejenia zbiornikow paliwa, bloków silnika itp. ja robilem w ten sposob kilka spawanych blokow silnika w 929 954 - ze spawu uciekało dosyc sporo czase mnawet zdrowe plamy zostaiwaly - po dokaldnym zrobieniu plasteliną stick 27 chyba ? silniki suche ;) a jak nie to daj spawaczowi tlyko dobremu niech to lekko tigiem pusci. pozdtoo

Post: 07 kwietnia 2010, 02:36
autor: THOMAS
dzięki za info! tu jest link do fotki z zaznaczeniem pęknięcia dla tych co nie zauważyli www.bikepics.com/pictures/1945376/ i jeszcze jedno pytanie, czy po ściągnięciu dekielka będę miał dostęp do tego pęknięcia? bo nie wiem na jaką głębokość sięga wgłębienie w karterze...

Post: 07 kwietnia 2010, 10:51
autor: diobol
zobacz najpierw czy Twój egzemplarz nie ma wadliwej serii silników które z tego co pamiętam podlegały akcji serwisowej właśnie z powodu zbyt cieńkiej ścianki bloku powodującej pękanie. Był taki temat na forum i tak miałeś zakres numeryczny.

Post: 07 kwietnia 2010, 16:26
autor: demon2418
Szukałem tematu odnośnie pękania bloków żeby sobie sprawdzi numerki z ciekawości czy u mnie też taki problem może wyniknąc ale nie znalazłem,może ktoś poda link?!

Post: 07 kwietnia 2010, 18:02
autor: Guliver
http://forum.fireblade.pl/topics32/spaw ... .htm#33587

Zajrzyj w powyższy link. Na pewno coś znajdziesz pomocnego.

Post: 07 kwietnia 2010, 23:00
autor: THOMAS
dzięki za link, koleś który mi sprzedał moto weźmie na siebie koszty naprawy. Ma znajomego który ma doświadczenie w spawaniu takich rzeczy i ma porządny sprzęt. Dziś rano odkryłem że jest kolejne pęknięcie, za drugim gniazdem śruby. Pęknięcia te nie są spowodowane wadą fabryczną a tym że motocykl w Niemczech miał szlifa, podczas uderzenia o ziemię musiało pęknąć, Niemiec wymienił dekielek i tyle. Zauważyłem też jedną niepokojącą rzecz, chyba olej cieknie z jednaj ze śrub mocujących panewki (nie jestem pewien czy akurat panewki ale na to wygląda). Pytanie czy jest to możliwe i czy można wykręcić "bezkarnie" tą śrubę i wymienić na niej podkładkę? SORRY na mój kompletny laicyzm w sprawach mechaniki :) i proszę o rady

Post: 07 kwietnia 2010, 23:12
autor: mlyneczq77
Miejmy nadzieję, że śruba od panewki jest mokra przez olej który wydobywa się z pęknięcia i tylko na nią nacieka. W przeciwnym wypadku może być nieciekawie.

Post: 07 kwietnia 2010, 23:52
autor: THOMAS
obawiam się że nie :( wytarłem wyciek i po paru godzinach znów zaglądnąłem, z pęknięcia cieknie jedynie na odpalonym silniku, ze śruby niestety cały czas, tzn wyciek jest naprawdę minimalny, śladowe ilości, ale cieknie, co powoduje mój niepokój, jest tam słaby dostęp co utrudnia oględziny, jutro dokładniej wszystko obejżę

Post: 08 kwietnia 2010, 07:38
autor: damianio
a cena za moto byla chociaz okazyjna??