Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 08:35

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

[kupię] silnik lub skrzynię biegów do 954, SC50

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 72
Rejestracja: 30 grudnia 2008, 06:04
Lokalizacja: sroda wlk
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 21 kwietnia 2010, 10:47

niestety trzeba tak to wyglada
Załączniki
903216688.jpg

 
Posty: 13
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 07:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Post » 17 maja 2010, 17:38

No i po robocie!!
Może napiszę parę słów dla potomnych. Oczywiście rozpocząłem prace od wyjęcia silnika. Nie było to trudne, ale sporo czasu zeszło. Silnik na stole, rozpołowiony i oględziny uszkodzeń. Kły wewnętrzne drugiego biegu mocno przeszlifowane (zamiast ostrych krawędzi łuki), ścieżka na wałku pamięci uszkodzona, zmieniacz biegów uszkodzony, wodziki nawet w niezłym stanie. Dwa koła (czwarty bieg również nie był rewelacyjny choć nie było z nim problemu podczas jazdy) dałem do zrobienia, tzn. do zebrania uszkodzonej części kłów aby pozostała równa powierzchnia, koszt 250zł. Dokupiłem wałek pamięci i zmieniacz biegów, koszt 100zł. Wszystko zrobiłem sam w zaprzyjaźnionym warsztacie, oczywiście koledzy pomogli przy zawieszeniu i de/montażu silnika. Już jestem po ostrych testach i skrzynia chodzi lepiej niż jak kupowałem moto. Nie długo Poznań więc będzie jeszcze jeden znaczący test dla skrzyni, ale nie mam obaw.
Co do wyjęcia skrzyni bez wyjmowania silnika z ramy, myślę że jest to możliwe, śrub od góry jest tylko 8, ale ponieważ i tak trzeba by zawieszenie demontować i do złożenia skrzyni trzeba by moto do góry nogami postawić (złożenie skrzyni można tylko wykonać gdy silnik jest do góry nogami, wtedy wkładamy wałki skrzyni biegów i nakładamy dolną część silnika z pamięcią i wodzikami) to lepiej jednak silnik wyjąć.
Robota bardzo kształcąca i z pomocą manuala można ją spokojnie zrobić. Pomimo, że wszystko dokręcałem dynamometrem to jedna śrubka od kosza sprzęgłowego się ukręciła, po za tym wszystko poszło gładko i nawet nie dużo części mi zostało "na zapas" hihi: .

P.S.
Jeśli macie jakieś pytania to piszcie, puki co nie co pamiętam z tego co robiłem.
------------
pzdr
policho

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości