Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:27

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

paliwo w airboxie

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

paliwo w airboxie

Post » 26 kwietnia 2010, 17:33

witam, kolega kupił 954 a że nie jest forumowiczem poprosił mnie o napisanie o tym tutaj na forum, a więc chciał zobaczyć jaki ma filtr powietrza no i po rozkręceniu zauważył że jest wilgotno i śmierdzi paliwem a do tego obudowa gumowa filtra jest jakby przytopinona od benzyny. Coś jakby wrzucić plastik do rozpuszczalnika. Skąd tam sie może brać benzyna?? czy to poważna usterka?? dodam że motor chodzi elegancko, pali na ciepłym jak i na zimnym na przysłowiowy dotyk, nie odczuwa żadnej straty mocy czyli jednym słowem wszystko ok ale wiem że jak u siebie wyciągałem filtr to nie miałem takich akcji z benzyną

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 27 kwietnia 2010, 10:26

hmm podparte zawory i kompresja wdmuchuje paliwo do filtra?? Wypalony zawór...
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 27 kwietnia 2010, 16:42

no ale jak to możliwe skoro motor pali ok i wogóle silnik chodzi tez ok bez żadnych dziwnych objawów.

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 22 marca 2010, 23:35
Lokalizacja: Jarrow /
Pochwały: 1
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 1996

Post » 27 kwietnia 2010, 19:26

Nie wiem jak dokladnie jest rozwiazane w sc50 ale w silnikach na wtrysku wacha w obudowie filtra to awaria regulatora ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy.

W gaznikowcach przyczyna przewaznie byla uwalona membrama w gazniku, jazda na maxa no i czesto pojawialo sie po "glebie"

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 27 kwietnia 2010, 19:35

a ja tak sobie mysle i dziwi mnie to że tam jest wilgotno od paliwa. Przecież paliwo bardzo szybko odparowywuje. A może to jest wilgotne od oleju a śmierdzi tylko paliwem z airboxu

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 27 kwietnia 2010, 20:47

Masz olej w airboxie a nie paliwo. Im lepszy driver w siodle tym oleju w puszce więcej. Paliwo nie może się tam dostać w żaden sposób
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 27 kwietnia 2010, 20:58

Dokładnie...im dłuższe i wyższe gumy tym ktoś walił tym cieczy więcej a że śmierdzi spalinami to siłą rzeczy musi...na moje to też tylko olej może być.

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 29 kwietnia 2010, 18:03

ale czy to coś poważnego?? trzeba coś z tym zrobic, wymienić, naprawić??? bo jak kumpel pyta po serwisach to mu cuda wymyślają. jedynie koleś w aso hondy powiedział zeby powycierał i latał dalej ale nie wiadomo w co już wierzyc a szkoda zarżnąć motor jeśli to jakaś poważna usterka

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 22 marca 2010, 23:35
Lokalizacja: Jarrow /
Pochwały: 1
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 1996

Post » 29 kwietnia 2010, 18:20

Zapytaj jakiegos stunera ile szklanek oleju mozna wylac z filtra :) i po co przerabiaja odme olejowa tak zeby nie wchodzila do airboxa... Ogolnie jesli to olej to wytrzyj i w droge, tak ma byc :). Problem jest jak moto traci moc a spaliny wywala przez odme to bez remontu pieca ani rusz...

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 29 kwietnia 2010, 20:33

Niech wyczyści AirBox , ewentualnie wymieni / wyczyści (w zależności jaki ma) filtr. Przepatrzy przewody odprowadzające do Airboxa. Po całej operacji niech przelata jakiś czas, przebieg i zweryfikuje jak to wygląda. W serwisach Ci zawsze naopowiadają ale trzeba być rozsądnym jeśli to nowy zakup to mogło to zostac po poprzednim właścicielu , który śmigał sporo na kole. Jak kolega lata na dwóch to nie powinno tam się znalezc nic oleju.

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 30 kwietnia 2010, 15:17

dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Teraz przynajmniej wszystko jasne i kolega nie bedzie bezsensownie pieniędzy wydawał w serwisach. A jak byłem z kolegą po ten motor to sprzedający ręce sobie dawał uciąć że na kole moto nie było jeżdżone, a tu takie historie wychodzą. Oby tylko nic sie nie sypało jak ostro motor w palnik dostawał no i żeby silnik jeszcze pożył. Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 22 marca 2010, 23:35
Lokalizacja: Jarrow /
Pochwały: 1
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 1996

Post » 01 maja 2010, 23:03

arek pisze: A jak byłem z kolegą po ten motor to sprzedający ręce sobie dawał uciąć że na kole moto nie było jeżdżone, a tu takie historie wychodzą.

Mozna mu wierzyc, przewaznie ludziska kupuja fajery by potem jezdzic nimi na ryby lub jak im sie chodzic juz nie chce - kolo jedzie fajerem a obok truchta piesek z przywiazana smycza do manetki... Zane sa czeste przypadki iz fajer sluzy jako srodek transportu do garazu po samochod lub na wypad niedzielny do kosciola ze wzgledu na mala ilosc miejsc parkingowych... Mozna zgodnie powiedziec ,ze fajery ze wzgledu na brutalny sposob oddawania mocy praktycznie nie sa wykorzystywane w stunie a przypadkow stawania na kolo swiat zna z tego samego powodu zaledwie kilka ;) Na dodatek okolo 10-cio moto mialo napewno tylko jednego wlasciciela a jesli nie to kolo i tak wie ze moto nie bylo CENZURA...lane bo kazdy sprzedajacy ma dar jasnowidzenia wstecznego:piwo:

Zreszta jest bardzo dobry sposob sprawdzania czy moto latalo na jednym kole, przegladamy tylna opone i porownujemy jej stan do przedniej, jesli przednia jest mniej wytarta to znaczy ze kolo czesto windowalo :D :mrgreen:

Sorry nie moglem sie powstrzymac :)

[ Dodano: Sob Maj 01, 2010 11:34 pm ]
http://www.youtube.com/watch?v=BPJKHRPr ... r_embedded

Tu przyklad

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości