Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 13:26

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zawieszenie

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Zawieszenie

Post » 03 kwietnia 2008, 00:12

Witam.Pytanie do Tytusa.Mam problem ze stabilnością moto przy wyższych prędkościach.Od ok.210 km/h motocykl zaczyna się bujać na boki co uniemożliwia dalsze rozpędzanie.Sprawdzałem łożyska główki ramy i zero luzów.Łożyska w kołach to samo???Ciśnienie w oponach norma.Czy było coś podobnego w Twojej 954???
Dzięki za odpowiedz.[/b]

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 03 kwietnia 2008, 07:54

jeździłem paroma 954 i nigdy czegoś takiego nie miałem

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Post » 03 kwietnia 2008, 16:10

Dzięki za odzew.Może koledzy coś podpowiedzą na ten temat.Gdzie szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 03 kwietnia 2008, 16:56

Sprawdż czy wachacz nie ma luzów. A może masz zbyt miękko zestrojone zawieszenie?

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 03 kwietnia 2008, 19:19

Myślę, że może to byc nie wyważone koło lub opona jest już zużyta co jest jednoznaczne i przy większych prędkościach jak i mniejszych gdzieś od 80km/h moto wpada w shimmy ja tak miałem choc nie w 954 i zjawisko to nie koniecznie zawsze występuje , gdy mamy nie wyważone koło!!! Rozpędź się do około 100km/h i puśc kierownice trzymając ręce tuż nad nią , byś zdążył złapac gdyby moja teoria się sprawdziła!!! Jeśli będzie shimmy to sprawa jest jasna jaka jest przyczyna niestabilności!!!! Pozdro!!!

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2008 7:42 pm ]
A- zapomniałem dodac, że jeśli nie będzie shimmy przy mniejszej prędkości to sprawdź jeszcze wyważenie tylnego koła, bo i ono może powodowc wężykowanie raczej właśnie przy większej prędkości!!!

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Post » 03 kwietnia 2008, 20:33

Dziękuję Wszystkim za odpowiedz.Wszystko sprawdzę.
Lodzia, nie za bardzo wiem gdzie regulować zawiechy,bo przypuszczam też, że mogę mieć za miękko zestrojony widelec-napięcie wstępne sprężyn itp.Mam założony amor skrętu więc shimmy raczej odpada.
Jutro wyważę koła i się odezwę. Wielkie Dzięki. 8)

Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Rejestracja: 30 marca 2008, 13:12
Lokalizacja: Starachow
Motocykl: cbr 954 sc 50
Rok produkcji: 0

Post » 03 kwietnia 2008, 21:58

u mnie było takie zjawisko w sc 33 proponował bym ci sprawdzic najpierw stan oleju w lagach to moze miec duzy w plyw na bujanie motocykla,a przedewszystkim ustawienie w lagach tłumienia i odbicia.W mojej sc 33 chyba ktos złosliwie to zrobil bo w jednej ladze byly wszystkie wkrecone natomiast w drugiej wykrecone ,po ustawieniu było jak reka odjął .Powodzenia

Awatar użytkownika
 
Posty: 50
Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 08:45
Lokalizacja: Aleksandr
Motocykl: sc28/sc44
Rok produkcji: 0

Post » 03 kwietnia 2008, 22:03

Ja obstawiam na wadliwą tylna opone.Mialem tak w jednym moto,opona wygladala jak nowka a nie dalo sie jechac szybcie niz 180km/h

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Sukces.

Post » 20 kwietnia 2008, 09:01

Witam Wszystkich.Dziękuję serdecznie za wszystkie rady i wskazówki odnośnie mojego pytania( problem z bujaniem moto przy wyższych prędkościach) :D Po sprawdzeniu wszystkiego -zawiechy z przodu,luzów na wachaczu,łożysk kół itp.
Na koniec sprawdziłem tylną oponę (Dunlop sportmax GP) i okazało się że to ona była wadliwa. Po zdjęciu kord opony był "zwichrowany" Opona nie leżała prosto na krawędzi koła.

I to cały szkopuł. Wczoraj założyłem nową oponę i jedzie pięknie jak strzała. Zero wężykowania przy 250km/h i więcej.
Dziękuję Wam za rady i Wasze spostrzeżenia odnośnie mojego problemu. :mrgreen:

POZDRAWIAM.


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości