Strona 1 z 1
Zawieszenie

:
03 kwietnia 2008, 00:12
autor: trutenz
Witam.Pytanie do Tytusa.Mam problem ze stabilnością moto przy wyższych prędkościach.Od ok.210 km/h motocykl zaczyna się bujać na boki co uniemożliwia dalsze rozpędzanie.Sprawdzałem łożyska główki ramy i zero luzów.Łożyska w kołach to samo???Ciśnienie w oponach norma.Czy było coś podobnego w Twojej 954???
Dzięki za odpowiedz.[/b]

:
03 kwietnia 2008, 07:54
autor: krolik
jeździłem paroma 954 i nigdy czegoś takiego nie miałem

:
03 kwietnia 2008, 16:10
autor: trutenz
Dzięki za odzew.Może koledzy coś podpowiedzą na ten temat.Gdzie szukać przyczyny?

:
03 kwietnia 2008, 16:56
autor: Lodzia
Sprawdż czy wachacz nie ma luzów. A może masz zbyt miękko zestrojone zawieszenie?

:
03 kwietnia 2008, 19:19
autor: LOLO
Myślę, że może to byc nie wyważone koło lub opona jest już zużyta co jest jednoznaczne i przy większych prędkościach jak i mniejszych gdzieś od 80km/h moto wpada w shimmy ja tak miałem choc nie w 954 i zjawisko to nie koniecznie zawsze występuje , gdy mamy nie wyważone koło!!! Rozpędź się do około 100km/h i puśc kierownice trzymając ręce tuż nad nią , byś zdążył złapac gdyby moja teoria się sprawdziła!!! Jeśli będzie shimmy to sprawa jest jasna jaka jest przyczyna niestabilności!!!! Pozdro!!!
[ Dodano: Czw Kwi 03, 2008 7:42 pm ]
A- zapomniałem dodac, że jeśli nie będzie shimmy przy mniejszej prędkości to sprawdź jeszcze wyważenie tylnego koła, bo i ono może powodowc wężykowanie raczej właśnie przy większej prędkości!!!

:
03 kwietnia 2008, 20:33
autor: trutenz
Dziękuję Wszystkim za odpowiedz.Wszystko sprawdzę.
Lodzia, nie za bardzo wiem gdzie regulować zawiechy,bo przypuszczam też, że mogę mieć za miękko zestrojony widelec-napięcie wstępne sprężyn itp.Mam założony amor skrętu więc shimmy raczej odpada.
Jutro wyważę koła i się odezwę. Wielkie Dzięki. 8)

:
03 kwietnia 2008, 21:58
autor: lukasz st-ce
u mnie było takie zjawisko w sc 33 proponował bym ci sprawdzic najpierw stan oleju w lagach to moze miec duzy w plyw na bujanie motocykla,a przedewszystkim ustawienie w lagach tłumienia i odbicia.W mojej sc 33 chyba ktos złosliwie to zrobil bo w jednej ladze byly wszystkie wkrecone natomiast w drugiej wykrecone ,po ustawieniu było jak reka odjął .Powodzenia

:
03 kwietnia 2008, 22:03
autor: MadPawel
Ja obstawiam na wadliwą tylna opone.Mialem tak w jednym moto,opona wygladala jak nowka a nie dalo sie jechac szybcie niz 180km/h
Sukces.

:
20 kwietnia 2008, 09:01
autor: trutenz
Witam Wszystkich.Dziękuję serdecznie za wszystkie rady i wskazówki odnośnie mojego pytania( problem z bujaniem moto przy wyższych prędkościach)

Po sprawdzeniu wszystkiego -zawiechy z przodu,luzów na wachaczu,łożysk kół itp.
Na koniec sprawdziłem tylną oponę (Dunlop sportmax GP) i okazało się że to ona była wadliwa. Po zdjęciu kord opony był "zwichrowany" Opona nie leżała prosto na krawędzi koła.
I to cały szkopuł. Wczoraj założyłem nową oponę i jedzie pięknie jak strzała. Zero wężykowania przy 250km/h i więcej.
Dziękuję Wam za rady i Wasze spostrzeżenia odnośnie mojego problemu.
POZDRAWIAM.