Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 04:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Nie hamuje...

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 8
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 19:09
Lokalizacja: Ryglice /
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2003

Nie hamuje...

Post » 13 stycznia 2011, 19:24

Witam fajerowców ;) kupiłem własnie fajna SC 50 i mam dziwny problem z przednim hamulcem...a mianowicie gdy moto stoi w miejscu hamulec jest idealny, gdy tylko motor jest w ruchu wciskam a klamka wpada i hamulca brak. Dodam zaciski i pompka szczelna wszędzie odpowietrzone (zaciski i na pompie) problem został dalej. Pompka by już padła ?? moto ma dopiero 7 tys km. czekam na wasze porady. pozdrawiam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2011, 21:05

siemka.po 1 wypadaloby zajrzec do powitalni.Po 2 dziwny ten twoj problem.no i po 3 i najwazniejsze moto ma 7tys km???Z 2003r??jak ja w sezonie przejezdzam ok 7-8 tys a ty wierzysz ze moto ma 7tys??Zbytnio bym wskazaniom licznika w twoim wypadku nie wierzyl.Motocykl musi byc igla.A twoja przypadlosc moze wskazywac na pompe hamulca.Zaczalbym od ogledzin tarcz i klockow.Jesli wsyztsko jest odpowietrzone jak trzeba to zwieksz ustaienie skoku klamki na hamulcu bo moze poprostu masz ja ustawiona zbyt blisko.

 
Posty: 8
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 19:09
Lokalizacja: Ryglice /
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2003

Post » 13 stycznia 2011, 21:37

Drogi kolego moto naprawde ma 7 tys km :mrgreen: jego stan wskazuje jak najbardziej na to ;) klocki tarcze są naprawdę igła tylko ten hamulec... nie wiem brak mi już pomysłów. Zostaje chyba tylko pompka :/

 
Posty: 958
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:25
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 13 stycznia 2011, 22:46

7 tyś! :027: dobre :027:
maliniak

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 13 stycznia 2011, 23:03

jezeli moto stoi i jest hamulec a ginie jak np.pchniesz to najprawdopodniej masz krzywa tarcze hamulcowa tarcza jest tak krzywa ze wpycha tloczki i cofa plyn podniesz przenie kolo i zobacz czy tarcze krzywe obstawiam tarcze

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Post » 13 stycznia 2011, 23:09

Zgadzam się z szaloną kaczką :one:

Awatar użytkownika
 
Posty: 252
Rejestracja: 28 stycznia 2009, 15:46
Lokalizacja: NOS
Motocykl: sc 44
Rok produkcji: 2001

Post » 14 stycznia 2011, 09:13

no, skoro moto ma juz 8 lat i tak malo km nabitych-mogly sie uszczelnienia w pompce utlenic ZE STAROŚCI hihi: i pompka puszcza...tyle, że działoby się to w obu przypadkach...nie wiem jak ma mieć sie przebieg 7tys(sic) do krywych tarcz...-chyba, że ta 954 latała na ktorymś Dakarze :P
mam już motocykl-myślę nad podpisem ;)

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 14 stycznia 2011, 11:32

Dokładnie, tu nawet nie chodzi o cofające się tłoczki. Jeśli tarcze są krzywe to nagrzewa się płyn hamulcowy i puchną przewody (mowa o gumowych seryjnych) wtedy hamulec znika. Nie ma innej możliwości kolego niestety. Układ hamulcowy nie jest elektroniczny ani w jaki kolwiek sposób zależny od silnika. Jeśli mówisz że tylko podczas jazdy to zależy tylko od obracającego się koła czyli od tarczy.

Następnym razem nie patrz na przebieg tylko na stan techniczny no i oczywiście nigdy nie kupuj w takiej zimie co by się nie dało przetestować.

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 14 stycznia 2011, 12:59

Niechce mi się polemizować z tym przebiegiem ... ale jak chodzi o objawy to są conajmniej bardzo dziwne. Czy jak moto jest w ruchu to generalnie nie masz wogóle cały czas hebla ? Czy też działa to 0-1 albo jest mocny albo wogóle klama wpada?
Spotkałem się kilka razy z krzywymi tarczami o różnym stopniu pokrzywienia i objawiało się to od delikatnych drgań na klamce przy małym biciu do właśnie działania zero - jedynkowego.
Objawy podobne - na postoju jest hebel , ruszasz, naciskach dzwignie klamka wpada , jak trzymasz ją delikatnie wciśniętą to po chwili niemal blokuje koło (byłem raz taką 600RR oglądać :D). Podnieś sobie na podnośniku przód lub wykręć koło i puść na wyważarce niech się pokręci i zaobserwuj jak tarcze. Ewentualnie daj komuś niech Ci czujnikiem sprawdzi ale jak masz takie bicie to gołym okiem zobaczysz.

 
Posty: 8
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 19:09
Lokalizacja: Ryglice /
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2003

Post » 14 stycznia 2011, 15:10

Usterka znaleziona...na jedno dobrze na drugie nie bo prawa tarcza jest krzywa bicie ok 3mm widać ze w transporcie gdzieś musiał być oparty bo jest takie delikatnie odbicie.Wiec dzięki wielkie za porady :) zabieram się za szukanie takiej tarczy.. może ktoś ma taka za zbyciu ?? pozdrawiam.

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 14 stycznia 2011, 16:49

Kocmo pisze:Usterka znaleziona...na jedno dobrze na drugie nie bo prawa tarcza jest krzywa bicie ok 3mm widać ze w transporcie gdzieś musiał być oparty bo jest takie delikatnie odbicie.Wiec dzięki wielkie za porady :) zabieram się za szukanie takiej tarczy.. może ktoś ma taka za zbyciu ?? pozdrawiam.
i wszystko ja bym ja wyprostowal pisz do mnie na pw

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 14 stycznia 2011, 17:43

<lol> nie mogę koleś zwraca się z pytaniem, na tyle na ile potrafi opisuje objawy wraz z wskazaniem licznika przebiegu... a 80% postów to pisanie, że taki przebieg jest niemożliwy :diabel: tyle mu pokazuje to co miał napisać ? z resztą jaki wpływ na sprawność układu hamulcowego (nie licząc elementów eksploatacyjnych i ich naturalnego zużycia) ma przebieg motocykla ? Polecam pozostawienie oceniania stanu motocykla oraz autentyczności jego przebiegu osobom które go widziały w realu hihi:

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości