Strona 1 z 1

Tarcze pływające

Post: 02 kwietnia 2011, 12:04
autor: McMłody
Witam]

Przeszukałem forum i mam nadzieje, że nie powtórzę tematu

W najbliższym czasie zamierzam kupić 954. Oglądałem z kumplami jeden model, który był bardzo interesujący. Jednak jeden z kolegów zauważył, iż na przedniej tarczy hamulcowej jest luz (luz po obwodzie). Z tego co mówił kolega, tarcza powinna chodzić na boki, a nie wzdłuż bo to będzie skutkowało stukaniem podczas hamowania.

Co Wy o tym sądzicie.

W piątek jadę tam jeszcze raz na jazdę próbną :dance:

Post: 02 kwietnia 2011, 12:42
autor: crazyduck
luz ma byc nawt nie uslyszysz stukow podczas hamowania moze na postoju po za tym tarcie = temperatura,temperatura rozszezanie sie metali wiec w jakims stopniu luz sie kasuje

Post: 02 kwietnia 2011, 14:15
autor: macu
To zależy też jaki duży ten luz, powinien być minimalny raczej nie odczuwalny dla rąk, a jak jest duży to puszcza na nitach.

Post: 02 kwietnia 2011, 14:48
autor: LENAR
Sprawdziłem właśnie u siebie, złapałem tarczę jak kierownicę w samochodzie i starałem się energicznie kręcić lewo-prawo. Delikatny luz jest (ori tarcze 25ooo km).
Na tych tarczach o których pisał McMłody wydaje mi się, że był większy luz, trochę to dziwne, bo ogólnie wyglądały na bardzo świeże, bez rantów, były to wave-y braking.

Chyba jednak nie ma co dramatyzować. ;)

Post: 02 kwietnia 2011, 14:56
autor: macu
No i max taki luz jak masz LENAR powinien być(generalnie nie powinien być on odczuwalny dla rąk tak jak napisałem wcześniej ale jak jest delikatnie to jeszcze spoko), natomiast każdy większy jest spowodowany coraz to większym luzem na nitach, wiem bo tak samo miałem i co najgorsze jest to że właśnie tarcza też była w super stanie a tak się popuściła, doszło do tego że bałem się na niej jeździć i kupiłem nowe.

Post: 02 kwietnia 2011, 17:45
autor: McMłody
Wszystko wyjdzie podczas próbnego ryndreise. Tak czy siak chyba nie namówię handlarza na wymianę tych tarczy :P

Post: 08 kwietnia 2011, 03:26
autor: sosikon333
Witam . Motocykl 1000rr sc57b od nowosci wyczuwalny byl lekki luz na tarczach ,gdy zlapie tarcze i silnie ruszam jak kierownica w aucie lewo prawo to wyczuwalny jest luz ,gdy trzymam motocykl na przednim heblu i bujam to slychac lekkie stuki tak samo mialem w 929 mozna w latwy sposob sprawdzic wystarczy poprosic kogos aby pohustal przodem na hamulcu a samemu dotknac rekoma tarcz przy tych nitach laczacych tarcze bedzie wyraznie wyczuwalne przesuniecie i lekki stuk

Post: 08 kwietnia 2011, 09:47
autor: motobandyta
ja mam w kawie takie luzy na tarczy że słyszę na dołkach jak mi dzwoni tarcza, w bladym też mam lekkie luzy i nie panikuje. z tego co czytałem to dopuszczalny luz na tulejach po obwodzie to nawet kilka mm (2-3). jeśli bardzo chcesz to można te tuleje dokupić ale po jakimś czasie luz się znowu pojawi.
btw. to nie są nity tylko tuleje od wewnętrznej strony zapinane pierścieniem segera.

instrukcja wg. beringera

Post: 08 kwietnia 2011, 11:18
autor: crazyduck
jak ktos sie boi luzu niech kupi sobie f2 tam nie ma tarcz plywajacych