Strona 1 z 2

Cykanie w silniku 954

Post: 23 kwietnia 2012, 09:06
autor: cbrslawek88
WITAM KOLEGÓW TEN TEMAT BYŁ JUŻ PORUSZANY ALE W MOIM 954 COS STUKA W GÓRNEJ CZĘŚCI SILNIKA NA ZIMNYM BARDZIEJ NA CIEPŁYM MNIEJ ALE SŁYCHAĆ CZY KTOS WIE CO TO MOŻE TAK STUKAC,DODAM ZE MOTO NORMALNIE ZAPALA JEZDZI

Post: 23 kwietnia 2012, 10:32
autor: pit
Sprawdź uszczelki pod kolektorami wydechowymi i napinacz rozrządu.

Post: 23 kwietnia 2012, 21:20
autor: Wariat79
Ja bym obstawiał napinacz ;)

Post: 23 kwietnia 2012, 22:08
autor: maciekx
moze cykać też egcv regulowałeś?

Post: 23 kwietnia 2012, 23:13
autor: cbrslawek88
Nie rozumię jak może stukać exup jak on jest na wydechu,ja to słyszę gdzieś w górze silnika,a co z napinaczem może byc nie tak?Stukot jest podobny jak na zamieszczonym filmiku kiedyś tam na forum tylko po rozgrzaniu troche cichnie,ciekaw jestem co było tego przyczynom?Z góry dziekuje za odpowiedz,pozdrawiam.

Post: 24 kwietnia 2012, 08:51
autor: wewir
sprawdz napinacz, kiedys byl taki filmik i z tego co mnie pamiec nie myli to byl to wlasnie napinacz :diabel2: pozdro

Post: 24 kwietnia 2012, 22:02
autor: Paweł86
Temat tabu u mnie też cyka w górze głowicy po lewej stronie ale tylko na zimnym silniku jak złapie 36 stopni cisza w zimie ustawiłem zawory i wymieniłem napinacz i dalej to samo jeżdże tak już 3 tys km i nic się z moto nie dzieje ale trochę mnie wkurza na zimnym piecu ten dzwięk podobno ten typ tak ma w co nie chce mi się wierzyć.Nowy sezon więc może jakieś nowe pomysły??? :D

Post: 24 kwietnia 2012, 22:24
autor: stashekcn
ślizgi rozrządu?

Post: 24 kwietnia 2012, 22:54
autor: Paweł86
Ok ale wstawiłem napinacz mechaniczny (dokręcany kluczem),więc zawsze napina tak samo także stukałoby cały czas a u mnie 36 stopni i cisza po zatym to z moich oględzin dzwięk dobiega z lewej strony (nie wiem może coś z którymś zaworem?)

Post: 24 kwietnia 2012, 23:02
autor: pepus11
wiekszość 954 tak ma ale tak niema być 954 jak jest w dobry stanie to nic nie cyka ani nie puka a przyczyn może być wiele korba tłok sworzeń zawór w mojej 954 tak było to miałem luz na panewce z korby dodatkowo trzaskała na ciepłym silniku przy 40 stopniach jedno cykanie ustawało a drugie sie zaczynało :P te drugie to przez mocno wytarty tłok

Post: 25 kwietnia 2012, 07:21
autor: pit
pepus11 pisze:wiekszość 954 tak ma ale tak niema być 954 jak jest w dobry stanie to nic nie cyka ani nie puka a przyczyn może być wiele korba tłok sworzeń zawór w mojej 954 tak było to miałem luz na panewce z korby dodatkowo trzaskała na ciepłym silniku przy 40 stopniach jedno cykanie ustawało a drugie sie zaczynało :P te drugie to przez mocno wytarty tłok

To mnie zaskoczyłeś :D

Może cykać wtrysk to się zdarza. Podjedź do kogoś kto ma oprogramowanie i zdiagnozuje parametry. Jeżeli będą w normie to chyba nie ma się czym przejmować. Osoby o dobrym słuchu i wrażliwej duszy zawsze znajdą coś co puka, stuka i cyka. :D Ja chyba nie maiłem pojazdu w którym bym nie usłyszał dziwnych odgłosów :D :D :D

Post: 25 kwietnia 2012, 14:44
autor: kawecki
Szanowni,
Posiadam 954 od około 2mcy, kupiłem ją w 3 miescie udokumentowany przebieg 30 tys km. Jeździełem za nią naprawdę długo, miałem ją w 2 serwisach, bo właśnie motor chodzi ja by miał się rozpaść, metaliczny dźwiek + te stuki, które raz są głośniej raz ciszej. Ostatecznie zabrałem ja do Hondy-Pomirski, sprawdzono motor, przejechali się, i mówią że to bardzo dobry i zadbany sprzęt, warty uwagi, a te dźwieki to norma. Te motory po prostu mają zupełnie inna charakterystykę pracy jak inne moto. Tak wieć motor kupiłem i fakt trochę mnie to wkurza, ale przypomina mi się to tylko czasem jak stoję na światłach. Fakt, że ostatnio ciut glosniej nasilił mi się dzwiek z koszyczka sprzęgłowego, jak wcisnę sprzęgło zanika.

Pozdrawiam i myślę, że trzeba jeździć i nie szukać na siłę, bo w końcu się trafi na mechanika który pociągnie much $$$