Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 05:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Katalizator precz ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 119
Rejestracja: 14 lipca 2008, 18:36
Lokalizacja: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 0

Katalizator precz ?

Post » 15 października 2008, 19:11

Witam.
Szybkie pytanko. Czy jak CENZURA katalizator to odmuli sprzeta czy wrecz odwrotnie zaczna dziac sie jakies cyrki? Wiem ze najlepiej wsadzic jakis firmowy kolektor ale puki co w chalupie sie nie przelewa. Jesli ktos ma z tym jakies doswiadczenia to chetnie poslucham
Pozdro

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 16 października 2008, 00:35

Się nie przelewa, dlatego tylko 1000RR :roll:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 119
Rejestracja: 14 lipca 2008, 18:36
Lokalizacja: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 07:21

Raz jest tak a raz inaczej :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 09:35

Sorry za brutalność, ale IMO jak się ma taki sprzęt to nie należy wycierać dupy szkłem. Raz zainwestujesz i będzie jezdzić.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 11:26

no tak, kompletny uklad arrowa to tylko 1900 pln ;)
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 13:53

Szybkie pytanie i szybkie odpowiedzi!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 17:13

fabiq pisze:no tak, kompletny uklad arrowa to tylko 1900 pln


Ale litrowa Honda to nie motocykl za 2 koła, co jak go zatankuje to podwoje jego wartość.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 19:17

a czy ja cos mowie?
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 119
Rejestracja: 14 lipca 2008, 18:36
Lokalizacja: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 21:26

bicie piany i zero konkretow :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 22:46

Żeby podać konkrety to by trzeba zabrac Cebre, wywalić kata i wstawić na hamownię i zobaczyć co się stanie.

Można podejść teoretycznie i potraktować wywalenie kata jako zwiększenie przelotu wydechu. Wtedy moto bez zwiększenia dawki paliwa będzie szło na zubożonej mieszance, czyli co najmniej utrata mocy "na dole". Trudno też powiedzieć czy przy zmienionym przepływie spalin sonda nadąży korygować mieszankę (to już sprawdzone na samochodach, że bywa różnie...) i czy różnice zmieszczą się w fabrycznych możliwościach korekty.

M.in. przez te dylematy z utratą mocy na dole zrezygnowałem z zakładania slip-on'a i poszedłem w kierunku pełnego systemu z PC. Jak jezdzisz po mieście, to jednak fajnie mieć porządnego kopa w dolnym zakresie (na ile to jest kop :wink: ).

 
Posty: 175
Rejestracja: 21 listopada 2007, 11:58
Lokalizacja: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 0

Post » 17 października 2008, 08:02

Mor pisze:Wtedy moto bez zwiększenia dawki paliwa będzie szło na zubożonej mieszance

A w jaki to sposób sie bedzie działo?Zwieszenie przelotu wydechu(wstawienie kolektorów.przelotu) powoduje tylko poprawe szybkości "oprózniania" komory spalania i w tym momencie mniej spalin pozostaje w komorze i mamy poprawe.A co do sondy to jest jedna fajna sprawa ze zastępując ją opornikiem 300 omów symulujemy idealne warunki pracy i powodujemy równiejsza prace silnika w dolnym zakresie obrotów.Patent ten znany jest jako "o2 Eliminator".A pozatym to sonda nie koryguje mieszanki tylko na podstawie jej odczytów koryguje to moduł.A jak dla modułu powiemy że jest wszystko ok (opornik) to reszty możecie domyślić sie sami że bedziecie jechać na maxymalnej dawce paliwa=max moc.
You can't fuck with

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 17 października 2008, 13:14

BUZKA pisze:przelotu wydechu(wstawienie kolektorów.przelotu) powoduje tylko poprawe szybkości "oprózniania" komory spalania i w tym momencie mniej spalin pozostaje w komorze i mamy poprawe.


Oczywiście jest to ciekawa teoria, którą koryguje praktyka. Zakładałeś kiedyś kompletny przelotowy wydech do moto z FI? Jak nie to załóż i nie zwiększ dawek paliwa to zobaczysz jaka będzie poprawa. Niektórzy koledzy mają tutaj slip-on'y pozakładane bez PC. Popytaj czy im się poprawiło, czy stracili moc w dolnym zakresie. W górnym to trudno zauważyć, bo i tak układ konkretnie podlewa paliwkiem.
Tutaj chodzi o wyjęcie samego kata, czego nigdy nie robilem i dlatego nie przesądzam jaki będzie efekt. Odnosząc jednak działania wywalonego kata do "przelotowych" wydechód, na poprawę w elastyczności bym nie liczył, a minimalny przybór na górze jak dla mnie nie rokompensuje straty na dole. No chyba, że kolega pytający jezdzi na moto tylko od 9 czy 10 tys obrotów.

Co do sondy, to użyłem skrótu myślowego, bo i jak sonda sama by miała coś zmieniać. Jest tylko jednym z czujników. Co to tezy z eliminatorem to się oczywiście zgadzam. A dawka paliwa i tak musi być odpowiednia do powietrza, jak wleci za dużo to żadno z tego dobrodziejstwo. Tylko świece zawali syfem.

Następna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości