Strona 1 z 2

Motocykl sam skreca. Amortyzator skretu? SC57a

Post: 14 kwietnia 2013, 09:21
autor: krzysiekbb
Witajcie! Problem polega na tym ze podczas wolnych zakretow (skrecania w przecznice , zawracania itp) Mam wrazenie jakby motocykl sam skrecal. Mialem juz sc57a i nigdy mi sie tak nie zachowywała. Czy jest to wina zle pracujacego lub nie pracujacego amortyzatora skretu? Dzieje sie tak i w lewo i w prawo... Prowadzi sie na prostej bdb. Poradzcie cos. Pozdrawiam :)

Post: 14 kwietnia 2013, 10:45
autor: MaciekM
Jeśli normalnie moto jedzie prosto i nie ściąga, a w zakręcie sam sie kładzie to łożysko główki ramy do wymiany

Post: 14 kwietnia 2013, 11:01
autor: bartez
potwierdzam- jeśli sie "wali " w zakręty przy predkości parkingowej to łozysko głowki ramy

Post: 14 kwietnia 2013, 11:03
autor: wiertło
łożysko główki ramy na 100% do wymiany

Post: 14 kwietnia 2013, 11:42
autor: krzysiekbb
No dziekuje koledzy :) Zabiore sie do roboty w wolnym czasie. Jakies sugestie przy wymianie:)?

Post: 14 kwietnia 2013, 13:42
autor: excat
z moich doświadczeń: sprawdź ciśnienie w kołach......

Post: 14 kwietnia 2013, 16:29
autor: palik82
potwierdzam, ciśnienie w kołach może być zbyt niskie, brzmi prozaicznie ale czasami tak bywa...
taka banalna rzecz często pomijana przez starych wyjadaczy :D
pewnej wiosny przy pierwszym wyjeździe z garażu nie wiedziałem co się dzieje, moto zajebiście niestabilne w wolnych zakrętach, 15 min dumałem i patrzyłem na moto i wtedy mnie tknęło i spojrzałem na oponę, nie było flaka ale coś wyglądała inaczej, szybki sprawdzian i co..... 1,5bara na przodzie :/

Post: 14 kwietnia 2013, 16:53
autor: Murzyn
Też polecam sprawdzić pierw ciśnienie, tanio i szybko ;) jak będzie to samo to łożyska. Dla pewności możesz skontrolować łożyska podnosząc przód i ruszając kierownicą, powinna chodzić gładko. Jeżeli jest wyczuwalny jakikolwiek nienaturalny opór bądź przeskok to na 100% łożyska, tylko czasami dla kogoś nie wprawionego może się wydawać że jest wszystko ok a nie jest, więc moja sugestia daj to komuś do sprawdzenia. A co do łożyska to pamiętaj o momencie jakim powinna być dokręcona nakrętka główna. Po wymianie i przejechaniu jakiś 100km należy jeszcze raz sprawdzić moment jakim dokręciliśmy, ponieważ może powstać większy luz bo łożyska muszą się ułożyć.

Post: 14 kwietnia 2013, 21:35
autor: cbrstreet
Właśnie miałem problem z ciśnieniem powietrza w kołach :ooo: 1 atmosfera :diabel: dziwnie się tak jeździ :) cepek sprężara i gitara gra :one:

Post: 16 kwietnia 2013, 15:15
autor: bartez
cbrstreet pisze:Właśnie miałem problem z ciśnieniem powietrza w kołach :ooo: 1 atmosfera :diabel: dziwnie się tak jeździ :) cepek sprężara i gitara gra :one:



w mojej wypowiedzi tę/tą mozliwość o braku powietrza odrzuciłem myslać, że to sprawdziłaś.... :560:

Post: 16 kwietnia 2013, 15:40
autor: krzysiekbb
Przyznaje sie bez Bicia. jestem idiota :D Nie sprawdzilem powietrza... a jezdzac jakos nie poczulem znacznie jego niskiego poziomu. Fakt zawsze zaczyna sie od najprostszych rozwiazan ipomyslow. Dziekii :)

Post: 16 kwietnia 2013, 15:58
autor: cbrstreet
identyczna sytuacja miała miejsce w tą niedzielę :D dobrze że kolega to zauważył hihi: sam dalej bym tak jeżdził :one: