Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:55

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Opony

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Opony

Post » 31 maja 2016, 13:40

Angel ST to opony turystyczne a Ty z tego co piszesz jeździsz sportowo masz sportowy motocykl, i jeszcze planujesz odwiedzać tor kartingowy, no to w takim razie opony tylko i wyłącznie sportowe lub hypersport.
pirelka rosso corsa, brigd S20 S21 Bt016pro, Metzeler M5 M7. lub cos jeszcze lepszego, Supercorsa SP, Metz. Racetec K3. Brigdestone RS10

 
Posty: 12
Rejestracja: 08 maja 2016, 20:58
Motocykl: 1000rr SC57b
Rok produkcji: 2006

Re: Opony

Post » 31 maja 2016, 18:25

Bridgestone s20 wiem że bardzo dobre ale przebieg przypuszczam że większy niż 3000km nie zrobią a to trochę mało. Być może się mylę. Bt16pro to chyba też sport-turystyk? Mam złe wspomnienia ze zwykłą bt16 i przez to trochę obawy co do bt16pro na 1000rr.
Latałem na Metzelerze Z8 i bardzo dobrze się spisywała, ale to było 600rr.
Celowałbym tu raczej w Metzelera M7RR jak poleca PatrykNSR lub jakąś Pirelli.

Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Rejestracja: 26 września 2013, 22:45
Lokalizacja: Staszów
Pochwały: 2
Motocykl: SC59 BLACK
Rok produkcji: 2014

Re: Opony

Post » 31 maja 2016, 19:16

Mieszanka s20evo jest bardziej żywotna od zwykłej s20 i spokojnie zrobisz na niej minium 5 tysięcy km. Na M7RR ludzie robią podobno jeszcze większe przebiegi. Natomiast na drogę opon typu supercorsa sp nie polecam, bo wiadomo jakie warunki panują na drogach. Piasek, woda, nierówności, a ta opona tego nie lubi.

 
Posty: 136
Rejestracja: 08 stycznia 2010, 12:34
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 4
Motocykl: BMW S1000RR HP4
Rok produkcji: 2014

Re: Opony

Post » 31 maja 2016, 20:25

A ja polecam Dunlop D211 lub Metzeler Racetek Interact K3 czy jakos tak sie to pisze :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Opony

Post » 31 maja 2016, 21:54

bt016pro to jest opona sportowa jest to poprzednik S20. Patryk nie wiem czemu mowisz że opona typu supercorsa będzie nie dobra, chyba że masz na myśli wodę to to wiadomo że opona bardziej sportowa czy nawet turystyczna bedzie wtedy lepsza, jednak tutaj mowimy o sportowej jeździe i jakimś wypadzie na tor a tu się liczy przyczepność na suchym. ja jeżdże osobiście już kolejną oponę na metzku k3 przód i tył i nic złego się nie dzieje opona jest rewelacyjna. co do przebiegów to w litrze przy ostrej jeździe generalnie żeby przebieg był powyżej 3-4 tys to ciężko będzie, mi zeszła nowa rosso corsa w 3 tys km. kiedyś w 929 na nowej M5 metzku zrobiłem około 5 tys km.

metzeler z8 wiem ze to niezła opona ale to jest opona turystyczna wiec nie sądzę aby była lepsza niż bt016 pro

Awatar użytkownika
 
Posty: 248
Rejestracja: 13 marca 2014, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: SC57b
Rok produkcji: 2006

Re: Opony

Post » 01 czerwca 2016, 07:07

mam obecnie S20evo i mi ta opona nie leży. przód jest spoko. zajebiście trzyma, natomiast z tylniej nie jestem zadowolony. mocno mi się uslizguje. mam na niej przelatane 2tyś, i pomimo, że miecha jeszcze trochę jest to jakoś przyczepności już mało. byłem na niej dwa razy na poznaniu, więc może ją przegrzałem, może za duże ciśnienie bije, ale nie jest to to czego bym oczekiwał. lepiej mi się na metzku m5 latało, a to jak wszyscy piszą gorsza opona. następna na tył na pewno będzie dunlop d211.

może jakąś wadliwą po prostu trafiłem :/ .....ale z tyłu nie jestem zadowolony :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Opony

Post » 01 czerwca 2016, 07:56

ja S20 jeszcze nie miałem, ale widziałem w teście ścigacza ze zrobili na nowej R1 na tej gumie 1.48 czy 1.47 jak ja na swojej rosso corsie, ale generalnie jak juz robisz czasy rzędu 1.50 i niżej to juz musisz szukać cos bardziej supersport, z tym D211 ponoć gorsza od D212 sporo wiec pomyśl, i druga sprawa masz koce na poznan? widziałes jakie trzeba pompować cisnienie na D211 ? ja dlatego odpuscilem tą gumę i kupiłem supercorse, bo dunlopy trzeba pompować na zimno po 1,2bara a bez koców zwyczajnie bałbym się na tym wyjezdzać bo 3 kółka to była by pewnie masakra.

Awatar użytkownika
 
Posty: 248
Rejestracja: 13 marca 2014, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: SC57b
Rok produkcji: 2006

Re: Opony

Post » 01 czerwca 2016, 09:31

a tego o Dunlopach nie wiedziałem :/ . kocy właśnie nie mam. Te bridge na zimno na tył pompuje 1,5 i pierwsze okrążenie jest delikatne. może masz racje i poszukam innej gumy, albo będę musiał w koce się zaopatrzyć ;)

teraz trochę z tą oponą walczę z ciśnieniem na drogę, bo standardowe 2,9 wg mnie jest za dużo i się uślizguje :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Opony

Post » 01 czerwca 2016, 10:05

dla S20 Evo masz pompować na zimno 1,9 niestety nie ma podanej wartości na ciepło pewnie dlatego że opona drogowa bardziej niż torowa z resztą sam zobacz jaką fajną tabele ciśnien brigdestona zdobyłem.

ja dlatego kupiłem supercorse bo na zimno każą pompować 1,8 a bez koców nie chce niżej ale bridgestone RS10R mozesz sprobować jest w przyzwoitej cenie u Molików na SD bo pisałem do nich to tył 200/55 jest za 650zł Molik napisał że zrobił na tej oponie 1.42 wiec do uzytku drogowo/torowego jest jak najbardziej OK

a tutaj tabela cisniena na tor dla brigda
Obrazek

Awatar użytkownika
 
Posty: 248
Rejestracja: 13 marca 2014, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: SC57b
Rok produkcji: 2006

Re: Opony

Post » 01 czerwca 2016, 10:22

Maciek wielkie dzięki, może nareszcie na drodze się z tą oponą dogadam :)

na tor na zimno 1,9 to za dużo bo po nagrzaniu nie powinna mieć więcej niż 1,8, dlatego na tor na zimno bije 1,5

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Opony

Post » 01 czerwca 2016, 11:00

no nie wiem, no ale masz podane ciśnienie na tor i masz napisane Cold Tyre wiec nie wiem może i lepiej trzyma wiesz sam ale moze to przyspieszyc jej zuzycie itp na zbyt niskim ciśnieniu

Awatar użytkownika
 
Posty: 248
Rejestracja: 13 marca 2014, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: SC57b
Rok produkcji: 2006

Re: Opony

Post » 01 czerwca 2016, 12:53

to ja wiem, ale przy ciśnieniu 1,9 na zimno rozgrzana ma jakieś 2,2-2,3 i przy tym ciśnieniu nie jest najlepsza przyczepność. na rozgrzanej ustawiam 1,8 i jest o niego lepiej, jak ostygnie ma wtedy 1,5. Pierwszy SD w tym roku to dwie pierwsze sesje walczyłem z ustawieniem ciśnienia i na 1,8 na rozgrzanej najlepiej mi się jeździło. natomiast przy dohamowywaniu tyłem i redukcji jakoś szybko mi się blokuje ostatnio. może to kwestia ciśnienia :/ , bo na metzkach nie miałem tego efektu.
No i na metzkach miałem w zeszłym roku czasy o 4 sekundy lepsze niż na bridge'ach. zobaczę po SD w czerwcu, czy coś nadgonię

teraz muszę trochę pokombinować na drogę, zejdę do 2,7 na zimno i zobaczymy jak będzie się sprawować. przy 2,9 na zimno (to co książki podają) nie jest najlepiej.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości