Strona 1 z 11

Jakie opony do CBR 1000 RR SC57

Post: 05 kwietnia 2009, 21:45
autor: arcy_mg
Witam..
Zastanawiam sie nad zakupem nowych opon do mojego Fireblade..Opony nie maja byc przeznaczone na tor..Zostaly mi polecone Pirelli Diablo i Michelin Pilot..Jakie jest wasze zdanie, ktore byscie wybrali, chyba ze macie jakies inne propozycje..
Jesli chodzi o piloty to podobno tak szybko sie nie zuzywaja natomiast o diablo slyszalem ze doskonale drogi sie trzymaja..
Pozdrawiam

Post: 05 kwietnia 2009, 22:02
autor: Piotrek
Szukaj -> Opony -> :roll:
Szukaj -> Diablo -> :roll:
Szukaj -> Pilot -> :roll:

Post: 03 grudnia 2009, 13:54
autor: Breyton
Odświeże trochę temat opon. Praktycznie latam w lecie na slicku jak jest ciepło, ale muszę kupić coś normalnego. Na przeglądzie slick nie przejdzie raczej :mrgreen:
Na czym latacie? Czego najlepiej szukać?? Jakaś opona półsportowa

Post: 03 grudnia 2009, 14:46
autor: Guliver
Cześć. Ja w zeszłym sezonie zrobiłem 14.000 km. Swoja 954rr 9.000km i poźniej 1000rr 5.000km. W tej chwili nie zamierzam już zmieniać sprzęta, dlatego też szukałem opon które zniosą dużo na trasie i na których będę mógł nawinąć jak najwięcej kilometrów. Chciałem jednak abym mógł również od czasu do czasu pojechać na tor i nie bać się że zaliczę glebę przy większym złożeniu. Niestety opony turystyczne do ściczacza to jakieś nieporozumienie dlatego zdecydowałem się na Bridgestone Battlax BT016. I muszę przyznać że byłem bardzo zaskoczony. Oczywiście pozytywnie. Pod koniec sezonu jakoś tak wyszło że sporo jeździłem na torze w Lublinie i byłem też w Biłgoraju. Opony w zakrętach trzymają rewelacyjnie. Boki już trochę zjechałem ale nawierzchnia zwłaszcza w Biłgoraju potrafi dać się we znaki oponom. Przejechałem na nich jak dotąd prawie 2500km i w jeżeli chodzi o środek opony to nie widać żadnego zużycia. A bardzo często latam na trasie Warszawa - Lublin. Tylna opona jest trzyskładnikowa i po środku ma najtwardszą mieszankę by wytrzymywała jak najdłuższe przebiegi. Przednia jest natomiast dwuskładnikowa i po środku ma tą samą mieszankę co opona tylna. Wcześniej jeździłem na pilot power 2ct i jeżeli chodzi o jazdę w zakrętach to BT016 wypada lepiej, również pod względem zużycia w trasie. 2CT jest jednak bezkonkurencyjna w deszczu i nie ma sobie równych. Ale czy często jeździsz w deszczu? Ja szczerze polecam BT016. Osobiście jak na razie jestem zadowolony.

http://www.sportrider.com/gear/146_0806 ... index.html

http://www.fireblades.org/forums/honda- ... r-2ct.html

a tu masz prezentację opony:

http://www.youtube.com/watch?v=X_3swMJa ... re=related

Post: 04 grudnia 2009, 22:01
autor: Breyton
Guliver, Dzięki bardzo za podopwiedź. Właśnie myślełem o 2CT bo jakoś do Bridgestona nie byłem przekonany. Wcześniej miałem XJRe 1300 i z tyłu latałem na Metzelerze półsportowym i też była rewelacja. Myślałem teraz właśnie najbardziej o Michelinie, ale skoro mówisz że Battlaxy dają radę to czemu nie..

Post: 05 grudnia 2009, 00:31
autor: marcinSC33
Ja w tym sezonie latałem na pirelli diablo corsach (tych starego modelu , które w SC57A 04-05 zakładali w serii), wrażenia średnie i dość szybkie zużycie. Pózniej miałem wyjazd dość daleki i założyłem Micheliny Pilot Power 2ct (w sc33 też kiedyś miałem ale nie 2 ct tylko zwykłe). Na wyjezdzie się sprawdziły - tylko specyfika tej jazdy to turystyka autostradowa i preclowanie (czasem szybkie;-)ok 5000km. Ogólnie tył wytrzymał już ok 6000km i jeszcze max z 1000km da się na niej zrobić - ze wszystkich opon jakie używałem to chyba rekord wcześniej każda kończyła się po max 5000km. W deszczu moim zdaniem jedne z lepszych opon, natomiast na suchym rewelacji niema w sumie szybko się nagrzewają ale jak chcesz oporowo polatać na zakrętach to ślizgają się jak głupie (mówimy w tym przypadku o jezdzie w zakresie granicznym i zamykaniu opony). Do śmigania codziennego nie chcę więcej takich opon, ale jakbym miał założyć coś na konkretną trasę to brałbym pod uwagę. Nie miałem ale myślę o zakupie Dunlopa Qualifiera lub Pirelki Diablo Supercorsa w przyszłym sezonie. Na BT016 też kiedyś śmigałem w SC33 i to była dobra guma biorąc pod uwagę przyczepność do przebiegu.

Post: 17 grudnia 2009, 01:28
autor: zozo81
Jak widać w testach te BT016 wypadają najlepiej

http://www.conti-online.com/generator/w ... ner_en.pdf

Post: 17 grudnia 2009, 10:48
autor: Guliver
To potwierdza słuszność mojego wyboru. Zobaczymy jak będzie z przebiegiem.

Post: 19 grudnia 2009, 12:55
autor: Breyton
zozo81 pisze:Jak widać w testach te BT016 wypadają najlepiej

http://www.conti-online.com/generator/w ... ner_en.pdf

I pewnie też w serii wychodzi na Bridgestonie

Post: 21 grudnia 2009, 10:35
autor: Mike
miałem załozone BT016 w swojej poprzedniczce 929 i latało mi siej na niej zajeiscie ,dobrze sie trzyma drogi i zakretów :):) polecam :) :mrgreen:

Post: 25 grudnia 2009, 11:58
autor: krolik
Ja ostatnio latałem na M3 i uważam że są lepsze od 2CT

Post: 28 grudnia 2009, 20:33
autor: pANpawiAN
ja sezon - 35000 zjeździłem na corsach i pilotach 2ct
Micheliny były dla mnie bezkonkurencji w porównaniu do Pirelli
- ale wszystko to kwestia stylu jazdy, wykorzystywania motocykla etc, jednym słowem to kwestia przyzwyczajeń.
Do Cors jakoś nie nabyłem zaufania, Piloty były bardziej "stabilne" w różnych warunkach, wiedziałem na ile mogę sobie na nich pozwolić.
Jedyny mankament to szybkie nabieranie temperatury i przekraczanie optymalnej w upale - wtedy mają tendencje do pływania. Z drugiej strony to zaleta, bo w mniej upalne lub chłodne dni - noce, łatwiej jest je doprowadzić do odpowiedniej temp.
Super pracują na mokrym i wilgotnym asfalcie! Do tego nie musisz jeździć w deszczu - wystarczy wieczór i "spocony" wilgocią z powietrza asfalt.
Z tych dwóch wybrałbym ponownie Piloty
Jednak wszystko zależy od tego jak i w jaki sposób chcesz korzystać z moto.

Teraz jeżdżę na GP Racer'ach d211 (przód miękki, tył średni) i różnica jest kolosalna na korzyść wyczynowych gum!!
Co innego kiedy przyjdzie lato i dłuższe podróże - asfalt je zje po 2-3 tysiącach, na wodzie też trzeba być czujnym ale... coś za coś ;)