Dzisiaj jest 29 marca 2024, 06:54

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jaki olej do sc57b

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 81
Rejestracja: 07 października 2007, 13:39
Lokalizacja: Sulejówek
Motocykl: sold:954RR current: VTR :)
Rok produkcji: 0

Post » 16 kwietnia 2009, 22:52

Ja w sc50 leję 300v MOTUL. Jest to olej jeden z droższych ale po lekturach w portalach "warsztatowych", INSTRUKCJI OBSŁUGI gdzie podana jest zalecana lepkość , temperatury itp, dokonałem takiego a nie innego wyboru.
Dbasz o sprzęt, to rób to przy każdej okazji. Wiem że istnieją chamy którzy zalewają LOTOS City i się śmieją bo im też "CENZURA już 2 tygodnie i nic się nie dzieje"... :)

Jedni mówią że "jeśli nie czuć różnicy to po co przepłacać" ale są też tacy jak ja, którzy nie znając tematu wybierają produkty droższe bo coś w tym jest że cena jest taka a nie inna. Wiem że można powiedzieć że mogą w tej cenie być zawarte wydatki na reklamę itp ale wydatki na reklamę > większa sprzedaż> większe obroty dla firmy > większe dochody> więcej środków na badanie i udoskonalanie produktu > lepszy produkt.
Więc jeśli nie mówią ci za dużo skróty typy SAE, API czy inne tam zakresy temperatur zrób tak jak robi każdy który dba o swoje zabawki. Parametry oleju z instrukcji wpisz na allegro, wynik posortuj po cenie i kup coś z wyższej półki wtedy będziesz miał pewność że nie padłeś ofiarą nie rzadko tu występującego CENZURA małolatów którzy olej to co najwyżej to kujawski widzieli.
Pamiętaj żeby wymieniać co rok nawet jak km nie nabiłeś i to jest najważniejsze..

BTW czytałem gdzieś też że przed zimowaniem powinno się spuścić stary olej, zalać nowym zakręcić parę razy żeby się przepłukał silnik i tak zostawić na zimę. Podobno zapobiegać ma to wytwarzaniu się jakiś tam związków chemicznych w zleżałym, zmęczonym oleju które to negatywnie mogą wpływać na mniej odporne elementy typu uszczelki i inne. Nie wiem ile w tym prawdy ale do mnie przemawia i się do tego stosuję.

PS
Wracając do tematu w olejach MOTUL to akurat "czuć różnicę" i ci co nim zalewają więdzą o co chodzi hihi:

Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 09:10
Lokalizacja: okolice B
Motocykl: Honda CBR 1000 RR SC 57b
Rok produkcji: 2007

Post » 17 kwietnia 2009, 10:25

Czy ktoś kupował z tej stronki
http://motul-oils.pl/-c-20.html?osCsid= ... cbe60080a8

Ceny są dużo niższe niż na allegro ??!!

 
Posty: 72
Rejestracja: 29 lutego 2008, 16:20
Lokalizacja: Świebodzi
Pochwały: 3
Motocykl: CBR1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2009, 11:42

Rzepak lej, tylko musisz pamiętać żeby z pierwszego tłoczenia był.
Na poważnie ja od początku (czyli od nowości po pierwszej wymianie) mam Castrola Power1 Racing pełny syntetyk. Cóz można powiedziec - będzie Pan zadowolony:) ile olejów na rynku tyle opinii. :brawo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 17 kwietnia 2009, 13:12

JacekJ pisze:Ciśnienie oleju (bo domyślam się, że o to Ci chodzi) spada wraz ze wzrostem lepkości oleju - chyba łatwo to sobie wyobrazić, że aby przepchnąć wysokolepką ciecz przez przewody doprowadzające go np. do łożysk wału potrzeba włożyć więcej pracy ? Kolejna totalna bzdura to tekst o dodatkach "płukających" (raczej płuczących) ! Czy ktoś z was widział w rozebranym silniku (w którym ktoś wymieniał olej) jakieś osady ? Obecnie wszystkie oleje - i syntetyczne i mineralne - mają tyle tych dadatków, że żadne osady nie powstają, pod warunkiem, że zmieniasz olej +/- w terminach !!


Nie będę się tu napinał :ooo: , ale po przeczytaniu tych kretynizmów :wnerwiony: musiałem odpisać.


Możesz się spinać albo i nie ... tylko odpowiedz mi na 1 banalne pytanie .. mierzyłeś kiedyś ciśnienie oleju ( napisze tak żebyś nie czepiał się słówek jak w podstawówce na lekcji "polskiego" ) ??? Jeśli tak to odpowiedz mi tu na forum przy wszystkich jak się przedstawia to ciśnienie wraz ze wzrostem temperatury i co za tym idzie rozrzedzaniem się oleju .. No chyba że zamierzasz tu udowadniać wszystkim że czym olej bardziej rozgrzany tym gęstszy ??? :ooo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2009, 13:48

Rozumiem, że obrońcy oleju mineralnego i jego mieszanek (półsyntetyk) twierdzą, że olej ten jest gęściejszy od syntetyka? Jest, ale jak jest zimny. Po rozgrzaniu robi się niezła woda z niego, pogotujcie w garku do 120 stopni.

[ Dodano: Pią Kwi 17, 2009 1:50 pm ]
jarek_HRC pisze:Ceny są dużo niższe niż na allegro ??!!

No nie wiem. We Wrocku w jednym ze sklepów na półce był Motul 300V 4T 10W40 za 175zł/4l. A tu 209 zł, żadna okazja.

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 17 kwietnia 2009, 14:04

ja na przykład zalewam tylko motulem 300v 10w40, brałem już dwa razy od tego gościa-cenę ma dobrą, a na przykład tu będzie jeszcze taniej bo wysyłka za friko

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 17 kwietnia 2009, 19:57

Witam!!
:-) .. no ja wiem że każdy ma inne zdanie i wersji jest tyle co rodzajów oleju ... i każdy ma po trochę racji ... :-) ... ale nie jest tak że jest jedna prawda i finał ...
A dyskusja o cenach jest no bądźmy szczerzy śmieszna ... Jeśli ktoś nie ma 200 zł raz czy dwa razy do roku na olej to niech rower kupi tam nie trzeba lać ani oleju ani co chyba ważniejsze w tak skrajnie "budżetowym" podejściu do życia >>> paliwa .. :diabel2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 150
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 21:58
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2009, 20:10

A.S. pisze: Możesz się spinać albo i nie ... tylko odpowiedz mi na 1 banalne pytanie .. mierzyłeś kiedyś ciśnienie oleju ( napisze tak żebyś nie czepiał się słówek jak w podstawówce na lekcji "polskiego" ) ??? Jeśli tak to odpowiedz mi tu na forum przy wszystkich jak się przedstawia to ciśnienie wraz ze wzrostem temperatury i co za tym idzie rozrzedzaniem się oleju .. No chyba że zamierzasz tu udowadniać wszystkim że czym olej bardziej rozgrzany tym gęstszy ??? :ooo:


Nie mam tu zamiaru spierać się z Tobą o teorie smarowania bo widać, że nie masz o tym zielonego pojęcia. I niech tak zostanie. Nie każdy musi studiować trybologię. Różnica jest tylko taka, że ja się nie wypowiadam na tematy, co do których nie mam pewności. A po poziomie dyskusji wnioskuję, że Ty nadal brniesz w to, co Ci ktoś naopowiadał - czyli z serii "prawdy ludowe"

W technice posługujemy się pewnymi terminami fachowymi, które opisują określone zjawiska. Ty natomiast uparcie operujesz terminami tj. "rozrzedzony olej", "gęstszy olej", które , mają sie nijak do tematu i pasują raczej do sprzedawcy w CPN'ie. Ponownie domyślam się więc, że masz na myśli lepkość oleju i zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Otóż oczywiście przyznaje Ci rację : lepkość zmienia się wraz ze zmianą temperatury w sposób odwrotnie proporcjonalny.
Ale Ty chciałeś jeszcze skomplikować temat i dodałeś kolejną zmienną - ciśnienie. Podstawą teorii smarowania jest założenie, że olej jest nieściśliwy. Otóż lepkość zmienia się nie tylko wraz ze zmianą temp. ale też proporcjonalnie do zmiany ciśnienia - co za tym idzie gdy ciśnienie rośnie to i lepkość rośnie. Zdziwiony ? Otóż sytuacja w układzie smarowania jest bardzo dynamiczna.
Ponadto, wracając do tematu zastosowania syntetycznego środka smarnego : ze względu na wyższy wskaźnik lepkości (sam już doczytasz co to takiego) olej taki może mieć wyższą lepkość w temperaturze pracy, a więc też i grubszy film smarny co pozwala lepiej zabezpieczyć ruchome elementy maszyny (w tym przypadku silnika) przed zużyciem.


Pozdrawiam i życzę zawsze szerokiej drogi,

Jacek

Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 09:10
Lokalizacja: okolice B
Motocykl: Honda CBR 1000 RR SC 57b
Rok produkcji: 2007

Post » 17 kwietnia 2009, 20:31

Rzeczywiście ceny u dudaga są niższe niż w www.motul-oils.pl . Jak rano sprawdzałem to nie było jego aukcji :D

A propo A.S. jak mogę kupić ten olej w sklepie motoryzacyjnym za 250 zł a np. na allegro za 200 zł ( z przesyłką ) to te 50 zł wolę na wachę przeznaczyć lub opić nowy napytek, chociaż za 5 dych to słabe opicie.

Wrzucę na dniach parę fotek

Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 17 kwietnia 2009, 20:40

Witam!!
Hmm no wiec oki ..
Nie stosuje terminologii fachowej bo to jest forum nie Aula Politechniki .. i chętnie podyskutuje dalej bo mam sentyment do ludzi którzy jak mój dziadek zawsze udowadniają wyższość teorii nad praktyką .. Więc jeśli był byś łaskaw to może wyjaśnił byś nam co to za cuda się dzieją w poniższych przypadkach :
Zadanie pierwsze:
- odpalasz rano .. silnik zimny .. wszystko cacy ... przejedziesz 10 km olej i silnik się rozgrzeje... i na wolnych obrotach zaczyna mrugać kontrolka ciśnienia oleju ... Dodasz gazu .. oczywiście gaśnie.. ale czujnik sygnalizuje swoje !!
Zadanie drugie:
Powyższy objaw pojawił się w silniku po zalaniu syntetykiem .... przedtem jeździł na mineralu .... ale właściciel podszedł do zagadnienia podobnie jak większość "kozaków" >> czym droższy tym lepszy -- no wiadomo !! " .... Oba oleje 10W40 .. żeby nie było ;-)
W nawiązaniu do jakich zmiennych oraz ich przebiegu w funkcji temperatury powstała powyższa sytuacja ?? Lepkości czy nieściśliwości ?

Jarek_HRC
Oczywiście że masz rację .. czy na wache czy dzieciakowi na wrotki .. spoko .... mi chodziło o to że nie taka kosmiczna różnica jest w syntetyku a pół-syntetyku ... że to tylko kwestia portfela ;-) ...

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2009, 21:39

jarek_HRC pisze:A propo A.S. jak mogę kupić ten olej w sklepie motoryzacyjnym za 250 zł a np. na allegro za 200 zł ( z przesyłką ) to te 50 zł wolę na wachę przeznaczyć lub opić nowy napytek, chociaż za 5 dych to słabe opicie.

Dokładnie o to samo chodziło mi we wcześniejszej wypowiedzi. Tą samą dewizą kieruję się kiedy kupuję dodatki do moto. Skoro powiedzmy pełny układ wydechowy jest drogi z założenia, to nie znaczy, że trzeba od razu za niego zapłacić 7000zł, jak można go ściągnąć z USA za około połowę tej ceny. Nawet mając przeznaczoną całą sumę na moto lepiej przecież kupić za to co innego. Z olejem jest to samo, przy czym nie idzie tu o lanie syfu, tylko zakup tego samego Motula 300V (też na nim jeżdżę) tylko za rozsądną cenę.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 19:42 przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 20 kwietnia 2009, 13:12

jarek_HRC pisze:Rzeczywiście ceny u dudaga są niższe niż w www.motul-oils.pl . Jak rano sprawdzałem to nie było jego aukcji :D


sugerujesz, że wpuszczam kogoś w maliny :632: tu jest aktualna: http://moto.allegro.pl/item613835880_mo ... 40_4l.html cena niezła to i towar schodzi :)
Ostatnio zmieniony 20 kwietnia 2009, 14:22 przez LENAR, łącznie zmieniany 1 raz

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości