Strona 1 z 1

kody błedów sc 57 b

Post: 10 czerwca 2009, 17:11
autor: gustlik1000rr
witam ma ktos moze kody błedów do sc57b?chodzi mi głównie o dwa kody 1. 7 krótkich mrógnięc 2. 2 długie 3 krótkie wie ktos moze co oznaczają te błędy?i prosze nie piszcie ze są w serwisówce bo to wiem!

Post: 18 sierpnia 2009, 10:28
autor: diobol
Odświeżę temat bo potrzebuje podobnych informacji. Może ktoś będzie taki uprzejmy i wyjaśni mi jak się krok po kroku sprawdza te błędy i jak je rozszyfrować? Mniej więcej wiem ale nie chce nic spaprać.
Głownie chodzi mi o to:
- gdzie dokładnie mogę znaleźć tą kostkę w której mam zewrzeć brązowy z zielonym oraz
- jak wygląda odczyt i kasowanie błędów. Skąd mam wiedzieć że po jednym błędzie miga drugi?

Post: 18 sierpnia 2009, 20:04
autor: mick 998
pewnie wam nikt nie odpisze - bo jak to juz wczesniej chlopaki pisali *ten temat byl juz poruszany ,poszukaj w archiwu, itd* ale nie wszyscy rozumieja ze sa tu nowi , i nie wszyscy wiedza jak sie sprawnie poruszac po tym forum. ja wam koledzy na to nie odpowiem bo sam nie wiem i nie moglem sie tego doszukac -moze nie tak szukalem :/ ? moze chociaz ktos napisze slowo kluczowe ktore trzeba wpisac w wyszukiwarke?- i tym odpowie na wasze pytanie.

Post: 18 sierpnia 2009, 23:59
autor: orzech
OK, Panowie piszecie "prosze nie piszcie ze są w serwisówce bo to wiem!", "Mniej więcej wiem", "nie wszyscy rozumieja ze sa tu nowi , i nie wszyscy wiedza jak sie sprawnie poruszac po tym forum"
Rozumiem wyszukiwarka działa dość topornie i czasem trudno coś znaleźć nawet jak było to już wałkowane ale od tego jest serwisówka (nie wiem czemu kolega gustlik tak się przed nią wzbrania). Odpowiedzi na wasze pytania - znalazłem w serwisówce (wraz ze ściągnięciem jej z naszej strony) zajęło mi jakieś 20min:

- gdzie dokładnie mogę znaleźć tą kostkę w której mam zewrzeć brązowy z zielonym?
Strona 6-9 rys 2 oraz 3; gdzieś po lewą środkową owiewką - nie mam sc57 więc nie wiem dokładnie gdzie.

- jak wygląda odczyt i kasowanie błędów. Skąd mam wiedzieć że po jednym błędzie miga drugi?

*Odczyt błędów (jest to co na szybko wyczytałem z serwisówki):
Zapalić piec i zostawić na wolnych;
Jeśli nie odpala to pociągnąć na rozruszniku dłużej niż 10s (na stepnie skontrolować diodę MIL);
Jeśli po odpaleniu MIL nie świeci lub nie blinka - nie mamy żadnych błędów; natomiast gdy miga to będzie to kombinacja długich i krótkich mignięć którą trzeba zanotować, a następnie sprawdzić jaki to błąd;

*Odczyt błędów z pamięci PGM-FI:
Wyłączyć piec (igniution off:P);
Ściągnąć lewą/środkową owiewkę
Rozłączyć Data Link Connector (końcówka diagnostyczna- o której było powyżej)
Zewrzeć Data Link Connector specjalnym narzędziem (serwis connector 070PZ-ZY30100), zwarcie przewodów brązowy-zielony (tak podaje serwisówka - oczywiście serwistula możemy zastąpić miedzianym kabelkiem i samemu zewrzeć przewody brązowy z zielonym - za co jednakowoż ja nie biorę odpowiedzialności :P)
Następnie włączamy zapłon oraz czerwony knefel na kiery w pozycję włączoną;
Jeżeli ECM nie ma błędów w pamięci to MIL będzie świecił jednostajnie;
Jeśli natomiast będą jakieś błędy MIL zacznie blinkać i należy zapisać kombinację mrygnięć.

*JAK ODSZYFROWAĆ BLINKNIECIA:
Dla PGM-FI wuyszczegulniono błędy od 0 do 49; długie(1.3s) mrygnięcia odpowiadają za
liczbę dziesiętną numeru błędu natomiast krótkie(0.5s) mrygnięcia za liczbę jednostkową błędu. Na przykładzie kolegi Gustlika:
1. 7 krótkich mrógnięc - błąd nr 7 "ECT sensor circuit malfunction"
2. 2 długie 3 krótkie - błąd nr 23 (którego nie znalazłem w spisie błędów - co jest grane nie wiem - zbyt skomplikowane na mój prosty umysł :P )
Jak widać nie wszystkie nr błędów są opisane w serwisówce ale znacząca większość tak strona nr 6-13, jest tam tabelka z której się dowiemy co to za błąd oraz jakie mogą być jego przyczyny - jeśli ktoś nie jest na tyle kumaty żeby z serwisówką przebrnąć przez ten proceder to niech lepiej da sobie spokój i odda moto do serwisu.
Błędy kasuje się gdy jego przyczyna zostanie usuniętą więc jak już dacie rade naprawić moto to wykasowanie błędu będzie drobnostką opisaną w serwisówce na stronie 6-10.

Tyle ode mnie w tym temacie
Niech manual będzie z Wami :mrgreen:

Post: 19 sierpnia 2009, 00:19
autor: JacekLdz
i wszystko w temacie , nalezy sie pkt za poswiecenie ;) :brawo:

Post: 19 sierpnia 2009, 09:07
autor: diobol
dzięki wielkie za ten opis. Ja znalazłem to w serwisówce ale z moim angielskim kiepsko a tym bardziej z angielskim technicznym. Zwykle pomagają obrazki z drobnymi notkami, jednak tutaj jak się pomyli to można coś CENZURA*ć. Także jeszcze raz dzięki.
Orzechowi należy się zielony post czy tam pochwała cokolwiek to oznacza ;)

Post: 20 sierpnia 2009, 10:28
autor: mick 998
podziekowania dla ORZECHA za cierpliwosc :brawo: :brawo: :brawo: -wiecej takich trzeba ;)

Post: 20 sierpnia 2009, 15:12
autor: gustlik1000rr
"ECT sensor circuit malfunction" moze podpowiecie mi jeszcze co to oznacza po polsku

Post: 20 sierpnia 2009, 15:36
autor: orzech
"ECT sensor circuit malfunction" nie prawidłowe działanie obwodu czujnika ECT (Engine Coolant Temperature - czujnik temp. cieczy chłodzącej)
Info z tabelki:
PRZYCZYNY (możliwe):
*brak lub słaby kontakt na czujniku ECT;
*rozerwanie lub zwarcie obwodu czujnika ECT;
*walniety czujnik ECT;
OBJAWY:
*ciężki rozruch na zimnym piecu;
Odsyłają do serwisówki 6-17

Post: 21 sierpnia 2009, 13:25
autor: gustlik1000rr
dzieki Orzech za tak dokładna podpowiedz