Strona 1 z 1

profil opony 190/55 a 190/50

Post: 24 czerwca 2009, 22:42
autor: diobol
Czy ktoś zakładał do fajerów 190/55/17 ? Czemu każda honda ma profil 50 a yamaha i suzuki 55 ? Pytam bo mam fajną oponkę 190/55 i nie wiem czy ją zakładać a szkoda żeby nie. Ktoś jeździł już na 190/55/17 i może się wypowiedzieć? nie umiem tego zrozumieć jak to wpływa na warunki jezdne, komfort jazdy, łatwość pokonywania zakrętów itd.

oki

Post: 24 czerwca 2009, 22:52
autor: sisi1623
190 szerokosc opony
55 wysokosc opony
17 cali rozmiar obreczy.
zaledwie 0.5cm wyzsza oponka. a co konfortu i stylu jazdy to nic nie powiem bo zawsze zakladalem oponki z tymi samymi rozmiarami

Post: 24 czerwca 2009, 22:54
autor: Piotrek
Ta 50 bedzie po prostu nizsza, czyli powinno to wplynac na trakcje motocykla, raczej na -. Bo bedzie stylala sie z jezdnia wieksza powierzchnia, co wbrew pozorom nie pomaga w pokonywaniu zakretow.

Post: 24 czerwca 2009, 22:55
autor: bartek_k83
profil 55 jest przeznaczony do popon "torowych" aby przy pokonywniu zakretów zapewnic jak najwieksza przyczepnosc (wieksze przyleganie do asfaltu) Ja u siebie załozyłem pirelli diablo supercorsa 190/55 i jest swietnie z przyczepnoscia ale znika w oczach ale cos za cos

Post: 24 czerwca 2009, 22:56
autor: goOly19
chetnie odkupie od ciebie opone napisz na priv co i jak

oki

Post: 24 czerwca 2009, 22:56
autor: sisi1623
WINKLE ;)

Post: 24 czerwca 2009, 23:10
autor: diobol
czyli to oznacza że niewiele się różni poza szybszym zużyciem środka na wskutek jazdy na pwrost i lepszym trzymaniem w zakrętach?

Post: 25 czerwca 2009, 13:03
autor: Kamilekkk1988
Znajomy w 954 jak zmienil na 55 z 50 to mowil ze calkiem inaczej wchodzi na gume na dwojce z gazu mial troszke gorzej niz na 50

Post: 25 czerwca 2009, 14:18
autor: motobandyta
opona 55 będzie wyższa od 50 o około 9,5 mm przy szerokości 190. a nie jak kolega nieświadomy tego co pisze o 5 mm. wysokość opony jest określana na podstawie jej szerokości mianowicie 50, 55 itd jest % szerokości opony może trochę nie jasno to opisałem ale w dany przypadku szerokości opon będą następujące:
190/50/17 ---> 190mm * 50% = 95 mm
190/55/17 ---> 190mm * 55% = 104,5 mm

czyli różnica dosyć spora, zmienia się kat nachylenia przedniego zawieszenia a co za tym idzie motocykl jest nadsterowny.

Pozdrawiam

Post: 25 czerwca 2009, 14:32
autor: Artur
Dokładnie, wymiar 50 lub 55 jest to wymiar procentowy szerokości opony.

Post: 25 czerwca 2009, 16:58
autor: STEAVEN
ja zmienilem oponke wlasnie z 50 na 55 i nie powiem ze jakos szczegolnie roznice czuje. moze ciut inaczej na winklach sie zachowuje ale mnie to nie sprawia problemu.

Post: 25 czerwca 2009, 17:59
autor: goOly19
po co tak bijecie piane? temat walkowany 1000 razy, najlepiej sprzedaj cale koło . Macie ludzie problemu no jak dzieci neo