Strona 1 z 2

Co to jest?

Post: 24 stycznia 2010, 11:58
autor: chanbord
Pomóżcie koledzy, bo moja ciekawość nie daje mi spokoju. Co to jest i do czego służy? Z góry dziękuję :)

Post: 24 stycznia 2010, 12:36
autor: Tytus
hmm moze jakis rodzaj odpowietrznika tego silnika od exupu, ja w sc57b tego nie mam...

Post: 24 stycznia 2010, 13:02
autor: madmax
Ja nawet nie mam takiego w SC57a , a możne ty masz amerykańca??

Post: 24 stycznia 2010, 13:06
autor: bodzenty
ja w 954 tez mam cos takiego to raczej nie amerykaniec ;)

Post: 24 stycznia 2010, 13:51
autor: chanbord
Nie straszcie mnie. To mam części z 954 w moim? :/

To nie amerykaniec. Kupiony w Polskim salonie.

Post: 24 stycznia 2010, 14:16
autor: Cris83cbr900
w mojej 954 tez to jest w silniku krokowym i mom zdaniem to wziernik do oleju ktory tam powinien byc. W mojej 954 przez ten gumowy czopek widac olej. Pewnie i druga funkcja jest to ze sciaga sie ten gumowy czopek i wlewa olej.

Post: 24 stycznia 2010, 14:23
autor: sasza_19
ja tez mam taki w 929

Post: 24 stycznia 2010, 14:30
autor: chanbord
Ale po co tam olej? U mnie nie widać oleju. Silniki elektryczne nie potrzebują oleju. A skoro powinien tam być olej to jaki i czy muszę go nalać? I jaką funkcję ten olej niby tam ma pełnić? Smarować? Kurcze ile pytań się we mnie narodziło :)

Zastanawia mnie też fakt, dlaczego w modelu z 2005 są części ze starszych modeli.? Ciekawe czy ktoś jeszcze ma takie ustrojstwo? :placze:

A może tam nie powinno być oleju i skoro go widać to trzeba zdjąć żeby wyciekł? Nie wydaje mi się żeby służyło to do wlewu oleju bo przecież jest to skierowane w dół i nalanie jest tamtędy praktycznie niemożliwe :/

Post: 24 stycznia 2010, 15:40
autor: Cris83cbr900
chanbord pisze:Ale po co tam olej? U mnie nie widać oleju. Silniki elektryczne nie potrzebują oleju. A skoro powinien tam być olej to jaki i czy muszę go nalać? I jaką funkcję ten olej niby tam ma pełnić? Smarować? Kurcze ile pytań się we mnie narodziło :)

Zastanawia mnie też fakt, dlaczego w modelu z 2005 są części ze starszych modeli.? Ciekawe czy ktoś jeszcze ma takie ustrojstwo? :placze:

A może tam nie powinno być oleju i skoro go widać to trzeba zdjąć żeby wyciekł? Nie wydaje mi się żeby służyło to do wlewu oleju bo przecież jest to skierowane w dół i nalanie jest tamtędy praktycznie niemożliwe :/


Tak pisze bo tak mi sie przypomina jak regulowalem zawory i mialem porobierane ale za jakies 3 tyg bede robieral moje 954 to bede wiedziale dokladnie jak to jest. Olej poto aby smarowac tryba i łożyska walu silniczka krokowego jesli takowe sie tam znajduja musialbym sam popatrzeć jak to tam jest. Kurde juz mnie troche ciekawosc zżera i chyba szybciej rozbiore moja 954 :P

Post: 24 stycznia 2010, 16:49
autor: Czarodziej
Tryba które się znajdują sie w silniku exup'a są smarowane smarem a nie olejem chociaż jest tam gumowa uszczelka.a do czego dokładnie służy ten oto magiczny gumowy przycisk to nie mam pojęcia

Post: 24 stycznia 2010, 19:31
autor: LENAR
chanbord, nic się nie bój, też to mam, ale nie pomogę w odpowiedzi na pytanie co to jest :) (Mój to salon Polska 2005, więc to nic typowego dla np amerykańców)

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 6:50 pm ]
przejrzałem serwisówkę i nie znalazłem czynności związanych z tym czymś, zostawić to w spokoju, czekać do wiosny i latać :one:

Post: 25 stycznia 2010, 01:09
autor: diobol
wszystkie seryjne sc57a takie maja.

Mnie również ciekawi od zawsze co to jest i do czego to służy. Niech ktoś nas oświeci

PS. a co to masz za plamy koło skrzyni biegów? nie wygląda to na zwykły syf tylko raczej jak jakieś plamy oleju albo czegoś podobnego