Strona 1 z 1

pytanie

Post: 12 marca 2008, 13:39
autor: motobandyta
witam
jestem świeżym użytkowinkiem blade'a kupiłem go nie cały tydzień temu wiec mam kilka pytań.
na początek pytanie o instalacje bo nie jestem pewny czy takie zachowanie jest przwidłowe. kiedy przekręcam kluczyk wszystkie kontrolki rozbłyskują i to jest ok. natomiast zastanawia mnie czy jest to normalne że kiedy zapłon jest wyłączony (kluczyk jest na ON) przyciskam starter i rozrusznik zaczyna kręcić silnikiem :shock: oczywiście silknik nie zapala bo zapłon jest wyłączony. w moich poprzednich motocyklach w tym przypadku wszystkie kontrolki sie zapalały i nc sie nie działo czy w hondzie (1000 RR) to normalne czy ktoś grzebał w instalacji :? . na razie nie mam warunków żeby zdjąć owiewki i dokładniej się przyjżeć :cry: .
następnie jak dokładnie działa elektroniczny amor skrętu. tzn zauważyłem że działa :D ale tylko kiedy jadę na jakimś biegu. jeśli dojeżdżam do skrzyżowania i wcześniej włączę luz to zdaje mi się że amortyzator nie działa. lubię jeździć bez trzymanki :mrgreen: więc przędzej czy puźniej zafunduje sobie tempomat :idea: ale na razie jeżdżę na biegu jałowym więc działający amor by się przydał
na razie tyle

Post: 12 marca 2008, 18:01
autor: Tylik
Co do zapłonu to normalne..

a co do amorka to najlepiej kup sobie zwykły tunningowy Hyperpro czy Lsl'a to ci zawsze o każdej porze dnia i nocy będzie działać :mrgreen: heh

Post: 12 marca 2008, 18:11
autor: motobandyta
dzięki za info w sprawie zapłonu :D trochę mnie to uspokoiło.
a co do amora to się poważnie zastanawiam. znaczy mam olejowy od R1 fabryczny :mrgreen: ale czytałem że elektroniczny hondy spisuje się nie gorzej wiec z tym jeszcze poczekam
pozdrawiam

Post: 12 marca 2008, 22:15
autor: bogdancbr
A według mnie to nie normalne !, że rozrusznik kręci przy wyłączonym zapłonie ! wydaje mi sie że coś nie tak . Nie mam 1000RR ale nie spotkałem się żeby w jakiej kolwiek hondzie kręcił rozrusznik bez załączenia zapłonu ! jak sie myle ! to szacunek.

Post: 12 marca 2008, 23:12
autor: Marsjan
Co do rozrusznika:
- Kluczyk na ON (świecą się lampki) to według mnie zapłon jest włączony no ale niech Ci będzie oraz czerwony przycisk przy manetce gazu na OFF - wtedy rozrusznik działa na 100% (poszedłem sprawdzic :D ).
- kluczyk na ON oraz czerony przycisk przy manetce gazu na ON - działa rozrusznik :D
- kluczyk na OFF nie działa nic :D

Amortyzator:
- działa tym mocniej im szybciej jedziesz albo czym mocniej przyspieszasz. W okolicach od około 20km/h do 0km/h działanie jest niewyczuwalne. Według mnie spokojnie daje radę i nie zmieniał bym go. W poprzednim motocyklu miałem Ohlinsa i nie czuje żadnej różnicy. A tak na marginesie po co jeździsz na luzie? Jak zwalniasz to nie zrzucasz biegów po kolei (proporcjonalnie do prędkości) aż do zatrzymania i wtedy dopiero luz???

Post: 12 marca 2008, 23:14
autor: RudiszRR
Nie pamietam jak to jest u mnie ale chyba rozrusznik kreci tylko wczesniej pompla sie nie wlacza dopiero po wlaczeniu zaplonu zalacza sie pompka i mozna zapalic moto ogolnie to tym sie nie przejmuj bo kontrolki na pewno sie pala. A co do amorka to juz nie pamietam jak jezdzilem na 1000RR ale mysle ze jest tak jak mowisz ze na luzie dziala normalnie a pozniej spisuje sie jak trzeba. Fakt ze nie zastapi to zwyklych amorow ale tez daje rade. Zeby sprawdzic czy dziala przejedz sie po jakiejs nierownej drodze na 1czy2 pod koniec obr cisnij mocno i zobaczysz jak bedzie kolo tracic kontakt z podlozem jak zachowuje sie kiera.