Strona 1 z 2

Opona 190/50 a 190/55 jaka różnica w jeździe

Post: 20 lutego 2011, 20:30
autor: accordaccordacc
jak w temacie

Post: 20 lutego 2011, 20:39
autor: wiertło
190/55 lepiej wchodzi sie w zakrety niz na 190/50 takie jest moje odczucie :)

Post: 20 lutego 2011, 23:27
autor: arcy_mg
Witam..
Bylo troszke odnosnie tego tematu wiec jak poszperasz na forum to na pewno znajdziesz..
Znaczna wiekszosc ktora jezdzila na 50 i przesiadla sie na 55 wypowie sie ze naprawde lepiej sie na nich lata na winklach..ja potwierdzam opinie..motocykl sam sklada sie w zakret, warto samemu przetestowac..ja latalem naprawde na roznych oponkach ale szczegolnie przypadlu mi Pirelli Diablo SuperCorsa w mieszance SC2..

Ok, a teraz obiektywnie rzecz biorac..opony o wyskosci 55 sa typowo torowe, jezeli uprzesz sie latac nimi na ulicy to maks 2000 km i masz do wymiany dlatego ze mieszanka gumy jest miekka..Dobrze sie klei ale schodzi w oczach..do tego jesli dochodzi deszcz to wogole masakra, kazdyzakret prosty..ale jezeli chcesz polatacna ostro,czasem jakistor, nauka jazdy na winklach to mysle ze warto wziasc nawet dwa komplety zeby miec punkt odniesienia..ja w dluzsze trasy czyli wyloty tygodniowe Michelin PilotPower, kazdy inny wypadek jak wyzej..

Pozdrawiam

Post: 21 lutego 2011, 21:43
autor: diobol
to i tak wszystko teoretyzowanie na zasadzie ktoś tak powiedział to teraz też już wiem że faktycznie tak jest. Tak naprawdę większość motocyklistów nie poczułaby różnicy

Post: 22 lutego 2011, 02:35
autor: marcinSC33
To chyba należę do mniejszości...bo czuję dużą różnicę oczywiście na plus profilu 55 a co do szczegółów to już był temat (też szerzej się wypowiedziałem) - poszukaj!

Post: 22 lutego 2011, 11:38
autor: Lary18th
Skorzystanie z wyszukiwarki nie boli :!:

Post: 22 lutego 2011, 22:07
autor: Marioo
arcy_mg pisze:Witam..


Ok, a teraz obiektywnie rzecz biorac..opony o wyskosci 55 sa typowo torowe, jezeli uprzesz sie latac nimi na ulicy to maks 2000 km i masz do wymiany dlatego ze mieszanka gumy jest miekka..

Pozdrawiam


kolego nie wstyd ci takich herezji rozpowiadać :ooo: przecież niektóre modele motocykli fabrycznie zostały obute w profil 55, po to aby zyskały na poręczności w zakrętach np zx-10r, a to nie znaczy, że są typowo torowe, aktualnie mam założone Metzeler M5 w tym właśnie profilu , przejechane ok 4,5tkm i jescze ze 3 tkm przelatają :P

Post: 22 lutego 2011, 22:31
autor: blazej33
Ja mam d211 200/55/17 mieszanka M więc parę kilo do zrobienia. Poręczność i stabilność w jednym. Na 1.9 bara sztywna jak przy 2.2 w Michale Power :one:

Post: 23 lutego 2011, 13:08
autor: dudis
czyli ogolnie panowie polecacie 55? :) w tym roku chce pare razy wyskoczyc na tor,plus winkle uliczne plus zwykla jazda na wycieczke :mrgreen: i tez pewnie bede musial cos zamontowac na tyl wiec chyba przetestuje te 55 :one:

Post: 23 lutego 2011, 15:23
autor: diobol
taa fireblady mają seryjnie montowane 190/50 czyli sugerujecie że honda się pomyliła i motor nie skręca tak jak powinien? wątpię. Różnicę może poczuć ktoś kto przerzuca motor na torze od łokcia do łokcia a nie ktoś kto na ulicznych winklach lubi polatać, opanujcie się z tymi bajkami. Zakładaj to co akurat masz okazje kupić, 55 lub 50

Post: 23 lutego 2011, 19:17
autor: marcinSC33
diobol - a czy miałeś założoną kiedyś jakąś rozsądną (czyt. z miękką mieszanką) oponę o profilu 55 ?
Miałeś? Nie poczułeś żadnej róznicy naprawdę?
Większość osób - zarówno ja jak i moi znajomi i duża grupa z forum (min.Tytus) zauważyła szybko plusy profilu 55.
Po to jest forum żeby wyrażać swoje opinie a jak wolisz sypać swoje teorie i krytykować innych za obiektywne wyrażanie swoich spostrzeżeń to może odpuść sobie czasem posta.
Albo może przynajmniej napisz co Ty zauważyłeś zamiast kogoś krytykować...

PS - no i fakt , że coraz częściej w serii zakładano 55 im nowsze moto coś też świadczy.

Post: 23 lutego 2011, 21:04
autor: blazej33
Pomiędzy profilem 50 a 55 różnica w składaniu nawet w uliczne winkle jest bardzo duża. Przy wypadzie na tor dochodzi również temat większej powierzchni styku na krawędzi opony a to już kolosalna różnica. 190/50 to płaski placek do jazdy na wprost ;) . Jak ktoś nie czuje różnicy to niech dalej bierze winkle na kwadratowo i ogień na prostej :one: :mrgreen: