Strona 1 z 1

Asymetrycznie zuzyta opona torowa ?

Post: 25 lutego 2011, 18:54
autor: Krys202
Witam.

Chciałem wymienić gumy w swoim nowo nabytym moto. Zawsze kupuje nówki średniej klasy sportowo-turystyczne. W 954 miałem d208 i nie narzekałem, aczkolwiek przy ostrzejszym winklowaniu i przód i tył lubił się ślizgać. Za to były bardzo wytrzymałe i pewnie kolejny właściciel jeszcze sporo km na nich zrobi.

Ale do rzeczy. W sc57 na przodzie mam w całkiem dobrym stanie d211gp. chciałem zaraz wymienić opony na drogowe ale, przejrzałem forum i doszedłem do wniosku ze kupię d211gp potorówkę na tył. Odwołałem rezerwacje na nowy komplet qualifierów i zamówiłem d211gp 200/55.17 jak zaleca producent. Dziś przyszła opona i .... właśnie środek nówka lewa strona bdb prawa bardziej zjechana od lewej ale mięsa jeszcze trochę jest. Opona z toru Poznań od Łukasza jakiegoś :) tak jest opisana :P

Moje pytanie;
- czy taka asymetryczna tylna opona będzie jakoś ujemnie wpływać na jazdę?? Przyznam że jeżdżę dość szybko - oczywiście jak są warunki a w d208 miałem moze 2 mm na rantach niezjechane . Ma sens to zakładać ?? Moto będzie jechało prosto? Na szczęście nie wydałem na nią majątku ale prawie 3 stówki piechotą nie chodzą ...

Z góry dzięki za odpowiedzi .

Post: 25 lutego 2011, 19:08
autor: marcinSC33
Opony potorowe z reguły są asymetrycznie zużyte i w zależności od konfiguracji jest to prawa lub lewa strona. Ja zakładałem po Poznaniu z prawą więcej zjechaną niż lewą i jak dla mnie nic złego się nie działo , nie zauważyłem utraty stabilności na wprost czy czegoś w tym stylu.
Jedyna różnica , że prędzej zjechałem do zera ten prawy bok niż środek jak było dużo winklowania.

Post: 25 lutego 2011, 19:51
autor: chanbord
Obecnie mam taką potorówkę (50zł) niesymetryczną, którą założyłem pod koniec sezonu Metzeler M5. Nic nie zauważyłem jeśli chodzi o trakcję. :)


Krys202 pisze:zamówiłem d211gp 200/55.17 jak zaleca producent.


Producent zaleca 200?

Post: 25 lutego 2011, 20:19
autor: Krys202
chanbord pisze:Obecnie mam taką potorówkę (50zł) niesymetryczną, którą założyłem pod koniec sezonu Metzeler M5. Nic nie zauważyłem jeśli chodzi o trakcję. :)


Krys202 pisze:zamówiłem d211gp 200/55.17 jak zaleca producent.


Producent zaleca 200?


Na forum ktoś podał parę linków do strony producenta i wszędzie zalecanym rozmiarem d211gp na felgę 6 cali do 1000ccm jest właśnie 200/55/17 co nie zmienia faktu że 190/55/17 też można założyć. (Producent = Dunlop , Honda zaleca 190/50 ale to chyba wiedzą wszyscy) Mam nadzieję że inżynierowie Dunlopa wiedzą co robią :)


Dzięki za szybkie odpowiedzi :) uspokoiliście mnie co nie zmienia faktu że chyba trochę przepłaciłem :) zobaczymy jak się będzie jeździć, niech się tylko skończy ta zima .......

Pozdrawiam

Post: 25 lutego 2011, 20:51
autor: blazej33
Nie mieszajcie ;) 200/55/17 dotyczy tylko dunlopa i tylko modelu D211 GP reszta bez zmian. Na dobrej potorówce można super polatać tylko trzeba pamiętać, że dłużej się dogrzewają :!:

Post: 26 lutego 2011, 00:11
autor: marcinSC33
Dokładnie 200/55 to tylko Dunlop

Jak chodzi o to czy przepłaciłeś...to niestety ale raczej tak bo w granicach 400zł płaci się za b.ładny komplet potorówek , za sam tył 300 to dużo.

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 11:15 pm ]
Oczywiście o ile to jest normalna potorówka podniszczona , bo jak jakaś funkiel prawie nie śmigana to cena ok , a z tym Dunlopem szerzej to chodzi mi , że tylko on zaleca 200/55 ten konkretny model d211 to 1000rr