Strona 1 z 1
Problem z olejem

:
13 marca 2011, 22:07
autor: Krys202
Panowie mam drobny problem.
Wymieniłem olej na Castrol Racing 10w50 pełen syntetyk + filtr oleju man 64/1.
Wlałem ok 3200 ml producent zaleca 3100 - tak wyczytałem... Dzisiaj trochę pojeździłem i zaczęło wydmuchiwać spod korka wlewu ;/ gdzie indziej nie zauważyłem. Dodam że 2 3 minuty po zgaszeniu silnika okienko jest całe zalane. I teraz nie wiem czy wymienić uszczelkę na korku czy może zlać trochę oleju, czy jeszcze coś innego ? Co radzicie ??

:
13 marca 2011, 23:53
autor: wiertło
nie możesz miec zalenego całego okienka. Masz na okienku dwie kreski minimum i maximum i tak do maximum możesz miec a nawet dwa milmetry pod kreską maximum

:
14 marca 2011, 00:32
autor: LOLO
wiertło pisze:nie możesz miec zalenego całego okienka.
Pozwole sobie zapytać DLACZEGO?? ponieważ serwisówka tak podaje??? Kolego poczytaj tematy na tym forum o gumowaniu i zalewaniu oleju ponad max , a potem doradzaj!! Ja sam po każdej wymianie leje pełne 4 litry i nie ma żadnych wycieków, ani z odmy do filtra powietrza nie zapodaje oleju, a juz na pewno nie przez korek!!

:
14 marca 2011, 00:59
autor: wiertło
nie mam zamiaru sie sprzeczac!!!! faktycznie moze byc cos nie tak a po drugie czy gumóje ta 100% kolega ??? Wiem dokładnie że tak sie robi jeżeli sie jedzi na kole i daje w palnik !!!!

:
14 marca 2011, 01:07
autor: LOLO
Ja też nie gumuje i jak napisałem nic sie nie dzieje po zalaniu ponad maxa!! Przecież nawet jak ktoś często jeździ na kole to nie cały czas, więc duża część kolegów z tego forum miałaby taki problem!!

:
14 marca 2011, 01:10
autor: wiertło
zgadza sie masz racje w 100%!!!!!

:
14 marca 2011, 01:20
autor: LOLO
Krys202 Sprawdź O-ring na korku wlewu, może jest podwinięty lub uszkodzony!!

:
14 marca 2011, 01:29
autor: marcinSC33
Dokładnie sprawdz O-ring pod korkiem , powodem może też być "odkształcenie" jego od bardzo mocnego dokręcania korka.
Jak chodzi o zalewanie ponad stan to jak masz całe oczko zalane czyli jakieś 0,4l ponad stan to nie są jakieś straszne cuda a raczej większość osób zalewa więcej niż mniej...niekoniecznie latających notorycznie na kole

Zresztą jak LOLO napisał

:
14 marca 2011, 19:29
autor: Krys202
Dzięki chłopaki
Na pierwszy rzut oka o-ring wyglądał ok. Poczyściłem wlew korek dokładnie, o ring odwróciłem na drugą stronę troszkę go olejem przesmarowałem i dokręciłem nie za mocno. Zrobiłem przed chwilą kilka km i nic nie cieknie
Wydaje mi się że przyczyna tkwiła w zbyt mocno dokręconym korku co spowodowało na szczęście nie trwałe odkształcenie o ringu.